Gå til innhold

Er dette vanlig ved schizofreni?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
Anonym 2 skrev (15 timer siden):

Har du fått schizofreni diagnosen? Jeg vet ikke hvordan en med schizofreni føler seg. 

Jeg har tydeligvis fått det siden det skal utføres PANNS på meg. Men jeg har ikke fått beskjed om at jeg har det. Det har skjedd bak min rygg, i det skjulte i så fall. Så vet ingenting annet nå. 

Anonymkode: d0d1c...131

Annonse

AnonymBruker skrev (På 28.3.2021 den 11.29):

@kupton Men et det alltid sånn at hvis en har både positive og negative symptomer -samtidig, at det er schizofreni? Kan det tenkes at det er annen diagnose enn det? 

Nei, en skal ikke diagnostisere basert på PANSS. Det er beskrevet kriterier for diagnosen både i ICD og i DSM. Det er disse kriteriene som skal vurderes når en diagnostiserer.

Endret av kupton
AnonymBruker
kupton skrev (2 minutter siden):

Nei, en skal ikke diagnostisere basert på PANSS. Det er beskrevet kriterier for diagnosen både i ICD og i DSM. Det er disse kriteriene som skal vurderes når en diagnostiserer.

Takk, Kupton! Men hvilket spørsmål var det du svarte nei på? Mitt første eller andre? 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...