Gå til innhold

Kupton eller andre. Kan det hende at jeg har ADHD?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har aldri tenkt i disse baner men lurer litt på en ting. Jeg har alltid så langt tilbake jeg kan huske vært plaget med en indre uro. Har vært svært følsom og engstelig. Ofte følt at livet har vært for overveldende og tenkt at jeg liksom ikke har vært skapt for å takle det. Veldig rotete og kjeder meg lett. Alltid et jag etter noe å tilfredsstille tomheten jeg føler på.. Jeg utviklet tidlig spiseforstyrrelser, depresjon, angst og OCD. Uansett terapi eller medisinering så har denne indre uroen alltid vært der. I det siste har to av barna mine fått ADHD diagnose. Så lurer jeg da på om jeg kan ha ADHD?. 

Anonymkode: c3ade...0dd

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Jeg har aldri tenkt i disse baner men lurer litt på en ting. Jeg har alltid så langt tilbake jeg kan huske vært plaget med en indre uro. Har vært svært følsom og engstelig. Ofte følt at livet har vært for overveldende og tenkt at jeg liksom ikke har vært skapt for å takle det. Veldig rotete og kjeder meg lett. Alltid et jag etter noe å tilfredsstille tomheten jeg føler på.. Jeg utviklet tidlig spiseforstyrrelser, depresjon, angst og OCD. Uansett terapi eller medisinering så har denne indre uroen alltid vært der. I det siste har to av barna mine fått ADHD diagnose. Så lurer jeg da på om jeg kan ha ADHD?. 

Det kan det så absolutt være. Har behandlerne dine aldri tenkt at du kunne ha det? Hvordan er konsentrasjonen din? De med ADHD sliter ofte med konsentrasjons- og oppmerksomhetsproblemer. Er du impulsiv? 

Anonymkode: d2faf...824

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det kan det så absolutt være. Har behandlerne dine aldri tenkt at du kunne ha det? Hvordan er konsentrasjonen din? De med ADHD sliter ofte med konsentrasjons- og oppmerksomhetsproblemer. Er du impulsiv? 

Anonymkode: d2faf...824

Jeg er utrolig fokusert på noen ting og sliter veldig med å fokusere på andre ting. Jeg opplever meg ikke som impulsiv men heller litt motsatt. Klarer ofte ikke å sette i gang med ting og går bare rundt å surrer samtidig som jeg holder på å eksplodere på innsiden. En psykiater nevnte for noen år siden at jeg kanskje kunne ha ADHD  men utredet meg ikke for det. Mente at de psykiske problemene var viktigere å ta tak i. Vet ikke om det hadde hatt noe å si om jeg hadde hatt diagnosen . 

AnonymBruker

Du trenger ikke være veldig impulsiv. Man kan også ha utviklet mestringsstrategi for å håndtere impulsivitet. ADHD deles inn i hyperaktiv og uoppmerksom type. Og kombinert. 

Har du flere lidelser, så er kanskje ikke ADHD pri 1 å utrede og behandle. Det som plager deg mest blir vel gjerne prioritert. ADHD norge har mye info hvis du er interessert.

ADHD er vist ganske ofte komorbid med OCD og angst.

Du burde ta det opp med lege/psykolog.

Anonymkode: 189a3...548

AnonymBruker

Jeg har adhd(add) og nå skal barnet mitt utredes for add. Du bør også få en utredning, det er jo stor sannsynlighet for at du har det også. 

Jeg har også hatt angst og OCD som jeg har hatt behandling for. Jeg er bare så redd for at barnet mitt skal få det også. OCD-perioden var noe av det verste syns jeg, huff.

Anonymkode: 9cb8e...ea8

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du trenger ikke være veldig impulsiv. Man kan også ha utviklet mestringsstrategi for å håndtere impulsivitet. ADHD deles inn i hyperaktiv og uoppmerksom type. Og kombinert. 

Har du flere lidelser, så er kanskje ikke ADHD pri 1 å utrede og behandle. Det som plager deg mest blir vel gjerne prioritert. ADHD norge har mye info hvis du er interessert.

ADHD er vist ganske ofte komorbid med OCD og angst.

Du burde ta det opp med lege/psykolog.

Anonymkode: 189a3...548

Takk for info. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har adhd(add) og nå skal barnet mitt utredes for add. Du bør også få en utredning, det er jo stor sannsynlighet for at du har det også. 

Jeg har også hatt angst og OCD som jeg har hatt behandling for. Jeg er bare så redd for at barnet mitt skal få det også. OCD-perioden var noe av det verste syns jeg, huff.

Anonymkode: 9cb8e...ea8

OCD i de mest intense periodene har uten tvil vært noe av det verste jeg har opplevd. Heldigvis har man behandling for det og det er lurt å få raskt hjelp. Jeg gikk altfor lenge uten riktig hjelp. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...