Gå til innhold

Jeg er redd for døden

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det skremmer meg å dø, og de tankene har jeg hatt hele livet.  Innimellom har jeg ønsket det, men så kommer redselen.

Når jeg ikke er deprimert så har jeg vanskelige tanker om døden.  Hvis jeg er deprimert så veksler jeg mellom å ønske og dø, og å være redd for det.  Dette blir verre med årene når jeg blir mer og mer klar over at jeg har ikke mye tid igjen.

Anonymkode: ef31f...918

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/460285-jeg-er-redd-for-d%C3%B8den/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det skremmer meg å dø, og de tankene har jeg hatt hele livet.  Innimellom har jeg ønsket det, men så kommer redselen.

Når jeg ikke er deprimert så har jeg vanskelige tanker om døden.  Hvis jeg er deprimert så veksler jeg mellom å ønske og dø, og å være redd for det.  Dette blir verre med årene når jeg blir mer og mer klar over at jeg har ikke mye tid igjen.

Hvor gammel er du da siden du tror at du ikke har mye tid igjen? Jeg er snart 53 år gammel og har opplevd å misse både foreldre og et søsken. Etter det rykket døden nærmere inn på meg også, men jeg går ikke rundt og er redd for døden hver dag. Du tror ikke du har litt helseangst da, siden du tydeligvis ikke aksepterer døden på en måte?

Anonymkode: a0a11...f98

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Har selv kommet godt over halvveis og jeg tenker innimellom på døden. Når jeg er i dårlige perioder, så ønsker/må jeg dø, mens i bedre perioder så kan jeg være redd for å dø. Er virkelig ikke klar for å forlate dette livet nå. Når de tankene kommer så prøver jeg å dytte de bort med at døden kommer når den kommer og da får jeg håndtere det der og da. Det er igrunn ikke så mye annet jeg kan gjøre. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvor gammel er du da siden du tror at du ikke har mye tid igjen? Jeg er snart 53 år gammel og har opplevd å misse både foreldre og et søsken. Etter det rykket døden nærmere inn på meg også, men jeg går ikke rundt og er redd for døden hver dag. Du tror ikke du har litt helseangst da, siden du tydeligvis ikke aksepterer døden på en måte?

Anonymkode: a0a11...f98

Jeg er en god del eldre enn deg, og har hatt disse tankene hele mitt liv.  Jeg har også mistet flere av mine nærmeste.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...