Gå til innhold

Endrer du deg mot andre...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

....Fra dag til dag, alt etter hvor travelt du har det osv? Eller er du den samme mot andre, hver dag. Jeg spør fordi jeg føler folk endrer seg mot meg fordi de blir lei av meg.

Anonymkode: a4831...0f1

Klart at humøret mitt endrer seg, men det er likevel ingen dramatisk forskjell i hvordan jeg behandler andre. 

Anonymkode: 478ab...0a5

Ja, det gjør jeg, og jeg har lyst til å legge til selvsagt. Hvis jeg sitter hjemme i fred og ro foran PC, og det kommer en epost, svarer jeg kjapt og mer utførlig. Hvis jeg er på tur i skog eller fjell, det er kaldt, og jeg har mobil med meg, kan responstiden bli betydelig lengre. Svaret blir også mye kortere når jeg må ta av meg vottene og svare med kalde fingre på en liten mobilskjerm. Kanskje har jeg ikke brillene med en gang.

Det samme er andre vegen. Jeg prøver å ikke kontakte folk jeg vet er travel om jeg kan vente til de har bedre tid. Om jeg må ringe f.eks sønnen min når han er på jobb, forventer jeg en langt kortere samtale enn om jeg ringer han en kveld han har fri.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

....Fra dag til dag, alt etter hvor travelt du har det osv? Eller er du den samme mot andre, hver dag. Jeg spør fordi jeg føler folk endrer seg mot meg fordi de blir lei av meg.

Anbefaler deg boken til Wilhelmsen: Det er ikke mer synd på deg enn på andre. 

Og at du ikke må være så nærtagende. Vær litt mer raus! Folk har sitt eget liv.... og kan ikke slippe alt de har i henda for å imøtekomme en person til en hver tid. Her vel med lav empati å gjøre slike tanker. Da jeg var yngre tenkte jeg ofte som deg, men har nå lært meg ting i mitt snart 30 årige liv. Det går an å lære. 

Anonymkode: 26dd0...43a

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Om folk ter seg ulikt overfor deg fra gang til gang, har det høyst sannsynlig med dem og deres situasjon å gjøre, ikke med deg.

Annonse

AnonymBruker
Villanda skrev (2 timer siden):

Tenker også det er naturlig, at en responderer ulikt etter hvor travelt en har det og hva en holder på med.

Ja, jeg tenker at det nok er en haug med ulike grunner og som ikke har noe med meg å gjøre. Tipper folk har samme syn på meg, enten det er mandag, søndag, travelt eller god tid osv osv. Det sitter i mitt hode.

AnonymBruker
kupton skrev (På 30.3.2021 den 16.30):

Ja, det gjør jeg, og jeg har lyst til å legge til selvsagt. Hvis jeg sitter hjemme i fred og ro foran PC, og det kommer en epost, svarer jeg kjapt og mer utførlig. Hvis jeg er på tur i skog eller fjell, det er kaldt, og jeg har mobil med meg, kan responstiden bli betydelig lengre. Svaret blir også mye kortere når jeg må ta av meg vottene og svare med kalde fingre på en liten mobilskjerm. Kanskje har jeg ikke brillene med en gang.

Det samme er andre vegen. Jeg prøver å ikke kontakte folk jeg vet er travel om jeg kan vente til de har bedre tid. Om jeg må ringe f.eks sønnen min når han er på jobb, forventer jeg en langt kortere samtale enn om jeg ringer han en kveld han har fri.

Jeg tror det skyldes at jeg har opplevd så mye vondt rundt dette tidligere i livet at jeg automatisk tror andre også endrer seg. Jeg skammer meg over å ha det sånn, men jeg prøver å endre meg.

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg håper og tror du har rett i det. 

Er nok slik selv i alle fall. Hvis det er i en telefonsamtale eller det med noen jeg fysisk møter, så sier jeg det gjerne. Beklager, jeg kan ikke snakke mer nå, fordi jeg må ... , Har mye kontakt med folk på Messenger, da svarer jeg av og til kjapt, av og til kort, av og til utfyllende. Jeg kan også bare dette ut av samtalen, fordi jeg skal noe, eller noe skjer i rl. Tenker at hvis det er snakk om noe som må avklares eller svares på med det samme, så får folk ringe. 

Varierer etter hvor travelt ja, kanskje også bare etter dagsform, noen ganger er jeg opplagt, andre ganger trøtt, men sier det nå bare, om jeg merker jeg ikke henger med.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...