AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 Del Skrevet 31. mars 2021 Nå er det påske og det er en slags stillhet i byen. Alle er på hyttene sine og har lagt hyggelige planer. Jeg sliter med angst og depresjon og blir dårlig av å ha med familien å gjøre. Jeg har nesten ingen venner og påsken blir lang. Heldigvis har jeg samboer, ellers hadde jeg nok vært desperat. Jeg sliter med å avlede og klarer ikke se tv, lese eller lignende når det føles så tomt. Hva føler dere nå når det er påske? Anonymkode: 9e3b4...789 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/460301-tomhetsf%C3%B8lelse/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 Del Skrevet 31. mars 2021 Jeg har verken samboer eller venner så jeg er helt alene. Hvorfor kan du ikke finne på noe sammen med samboeren eller vennene dine da? Jeg skulle gjerne gjort det men jeg har desverre ingen fordi jeg fungerer alt for dårlig til å ha det pr dags dato. Anonymkode: e5731...232 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/460301-tomhetsf%C3%B8lelse/#findComment-4034088 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 Del Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har verken samboer eller venner så jeg er helt alene. Hvorfor kan du ikke finne på noe sammen med samboeren eller vennene dine da? Jeg skulle gjerne gjort det men jeg har desverre ingen fordi jeg fungerer alt for dårlig til å ha det pr dags dato. Anonymkode: e5731...232 Venninnen jeg har er som regel opptatt med jobb og alt mulig. Tomhetsfølelse er nok også en del av sykdomsbildet mitt selv om jeg ikke har eupf. Den dukker ikke så ofte opp, men i påska dukker den opp. Det er en følelse som er sterk og kan dukke opp uavhengig av omstendighetene også. Jeg er veldig glad jeg har samboer, ellers hadde det ikke gått bra med meg. Så du har min største sympati, det er forferdelig å være ensom. Jeg har også vært mye ensom i livet mitt tidligere og jeg har sosial angst. Jeg antar vi må gjøre det beste ut av det, ut i fra forutsetningene hver enkelt har. Anonymkode: 9e3b4...789 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/460301-tomhetsf%C3%B8lelse/#findComment-4034091 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Villanda Skrevet 31. mars 2021 Del Skrevet 31. mars 2021 (endret) AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Nå er det påske og det er en slags stillhet i byen. Alle er på hyttene sine og har lagt hyggelige planer. Jeg sliter med angst og depresjon og blir dårlig av å ha med familien å gjøre. Jeg har nesten ingen venner og påsken blir lang. Heldigvis har jeg samboer, ellers hadde jeg nok vært desperat. Jeg sliter med å avlede og klarer ikke se tv, lese eller lignende når det føles så tomt. Hva føler dere nå når det er påske? Anonymkode: 9e3b4...789 Helt ok her. Når veldig dårlig er det slitsomt å ha kontakt med folk som du sier. Spesielt vanskelig i høytider? Jeg er nok rar. Synes ikke det er ille å være alene i høytider, men jeg klarer meg fint i eget selskap, og er så heldig å ha venner. Om de er oppratt akkurat i høytider er helt ok. Endret 31. mars 2021 av Villanda 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/460301-tomhetsf%C3%B8lelse/#findComment-4034096 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 Del Skrevet 31. mars 2021 Villanda skrev (24 minutter siden): Helt ok her. Når veldig dårlig er det slitsomt å ha kontakt med folk som du sier. Spesielt vanskelig i høytider? Jeg er nok rar. Synes ikke det er ille å være alene i høytider, men jeg klarer meg fint i eget selskap, og er så heldig å ha venner. Om de er oppratt akkurat i høytider er helt ok. Jeg må innrømme at jeg synes de som trives i eget selskap og kan være alene lenge uten at det er vanskelig er heldige. Jeg blir rastløs og angstfylt av bare et par timer alene. Vet egentlig ikke hvorfor, jeg bare trives ikke med meg selv og føler meg veldig fort ensom og da får jeg angst. Det er ofte verst i høytider ja. Anonymkode: 9e3b4...789 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/460301-tomhetsf%C3%B8lelse/#findComment-4034099 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 Del Skrevet 31. mars 2021 Jeg sliter også nå i påsken. Jeg har samboer, ingen venner men noe familie, og feirer kun med min mor i år pga corona og at jeg måtte reise opp for å hjelpe henne pga sykdom. Har asperger syndrom og trives heldigvis godt alene over tid, men kjenner allikevel at påska ( slik som andre ferier og høytider ) er vanskelig å ha med å gjøre selv om jeg har noen å være sammen med. Jeg tror det er mye fordi jeg aldri vet hvilken form jeg er i når jeg våkner opp, og på dårlige dager så må jeg bruke alt av overskudd og krefter på å spille forhåndsvis normal slik at samboer og familie ikke skal få ødelagt dagen, eller bli bekymra for sikkerheten min. Jeg er også ufør så jeg er vant til å kun være hjemme alene om dagene mens samboeren er på jobb, me det føles ikke likt... Anonymkode: 623d3...8e7 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/460301-tomhetsf%C3%B8lelse/#findComment-4034101 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Villanda Skrevet 31. mars 2021 Del Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg må innrømme at jeg synes de som trives i eget selskap og kan være alene lenge uten at det er vanskelig er heldige. Jeg blir rastløs og angstfylt av bare et par timer alene. Vet egentlig ikke hvorfor, jeg bare trives ikke med meg selv og føler meg veldig fort ensom og da får jeg angst. Det er ofte verst i høytider ja. Anonymkode: 9e3b4...789 Det forstår jeg. Ser jo selv at jeg er heldig der. Kunne ikke levd i eksil, men en stund kan jeg være alene. En har jo kontakt via nettet da og mobil da. Om jeg er alene i høytider, ser jeg bare på det som helt vanlige dager. Er kanskje under gjennomsnittet opptatt av høytider. Den perfekte påske hadde jo vært på fjellet, sol, på ski, lukt av solkrem. Sånn er det ikke, men det er greit det også. Helt greit å være hjemme. Ikke alene denne påska da. Har mine barn her, men det er greit uansett. Det må være slitsomt at det er vanskelig bare etter et par timer alene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/460301-tomhetsf%C3%B8lelse/#findComment-4034111 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 Del Skrevet 1. april 2021 Villanda skrev (12 timer siden): Det forstår jeg. Ser jo selv at jeg er heldig der. Kunne ikke levd i eksil, men en stund kan jeg være alene. En har jo kontakt via nettet da og mobil da. Om jeg er alene i høytider, ser jeg bare på det som helt vanlige dager. Er kanskje under gjennomsnittet opptatt av høytider. Den perfekte påske hadde jo vært på fjellet, sol, på ski, lukt av solkrem. Sånn er det ikke, men det er greit det også. Helt greit å være hjemme. Ikke alene denne påska da. Har mine barn her, men det er greit uansett. Det må være slitsomt at det er vanskelig bare etter et par timer alene. Er det noe spesielt du finner på når du er alene? Jeg var oppe 0630 i dag, fikk ikke sove mer. Har sittet foran tven og scrollet på mobilen i 3,5 timer. Motløsheten tar meg. Det er ikke annet enn tv og evt gå en tur det er snakk om. Slik er livet til hverdags også. Jeg er ufør. Hadde lyst å trene og gå på aktivitetsenter, men tør ikke pga korona, er i risikogruppe. Dessuten er det høyt smittetrykk her og alt stengt. Slik er det jo for alle, det er ikke bare vanskelig for meg. Kjenner depresjonen siger inn og kjedsomheten. De som har et indre rikt liv er heldige. Anonymkode: 9e3b4...789 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/460301-tomhetsf%C3%B8lelse/#findComment-4034162 Del på andre sider Flere delingsvalg…
aa-k-j Skrevet 1. april 2021 Del Skrevet 1. april 2021 Jeg trives i eget selskap heldigvis, men liker ikke å være alene for lenge heller. Har ei venninne jeg besøker en gang i uka, men snart flytter hun lenger vekk i likhet med andre venner så blir jo enda mindre sosial. Jeg er hos familien i påsken, men er mest for mine foreldres del. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/460301-tomhetsf%C3%B8lelse/#findComment-4034164 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Villanda Skrevet 1. april 2021 Del Skrevet 1. april 2021 (endret) AnonymBruker skrev (6 timer siden): Er det noe spesielt du finner på når du er alene? Jeg var oppe 0630 i dag, fikk ikke sove mer. Har sittet foran tven og scrollet på mobilen i 3,5 timer. Motløsheten tar meg. Det er ikke annet enn tv og evt gå en tur det er snakk om. Slik er livet til hverdags også. Jeg er ufør. Hadde lyst å trene og gå på aktivitetsenter, men tør ikke pga korona, er i risikogruppe. Dessuten er det høyt smittetrykk her og alt stengt. Slik er det jo for alle, det er ikke bare vanskelig for meg. Kjenner depresjonen siger inn og kjedsomheten. De som har et indre rikt liv er heldige. Anonymkode: 9e3b4...789 Tja.., nå måtte jeg faktisk tenke meg om. Jeg er en del på nett da, leser, skriver diverse, kontakt med familie og venner over Messenger og Snap, ser TV mens jeg drikker kaffi og evt. strikker, fisker, går tur/jogger, rydder, vasker (burde jeg gjort mer av), slumrer i solveggen om det er sol.. Nå for tiden, når jeg er alene, legger jeg meg ofte i god tid før jeg trenger sove, og koser meg med Podkast. Jeg får ikke med meg hele da, men... Dette er jo når jeg er ganske frisk. Kan fint være alene i dårlige perioder også. I sommer ønska jeg faktisk å måtte være i karantene. Ideelt for meg da, er å være litt sosial hver dag, men ikke så lenge ad gangen. Men i depresjoner er det vanskelig å få gjort slike ting som ramsa opp over. Kommer an på -hvor- dårlig jeg er da, men da blir det mer TV, internett, tvinge meg ut en liten tur, kanskje prøve sove, og så bruker jeg da laang tid på husarbeid, fordi det er så tungt og går så tregt. Nesten alt tar lenger tid da, gå opp trappen f.e. Setter jeg meg for å fylle vaskemaskinen, kan jeg bare bli sittende der en stund. Og så bruker jeg mye tid til på å bestemme meg for små ting. Rydde ute ja.., får vel snart fikse blomsterbedet Synes ikke 06.30 er så tidlig jeg, hvis jeg ikke har sovna sent. Kunne du funnet noe å holde på med som interesserer deg, noe som føles meningsfullt for deg? Har følt litt på nå, at livet bare går, år etter år i samme tralten, og det går så fort, og jeg vil noe mer. Så nå har jeg funnet noen ting som jeg ikke har drevet med før, som gir meg glede og mening. Endret 1. april 2021 av Villanda 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/460301-tomhetsf%C3%B8lelse/#findComment-4034257 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 Del Skrevet 1. april 2021 aa-k-j skrev (10 timer siden): Jeg trives i eget selskap heldigvis, men liker ikke å være alene for lenge heller. Har ei venninne jeg besøker en gang i uka, men snart flytter hun lenger vekk i likhet med andre venner så blir jo enda mindre sosial. Jeg er hos familien i påsken, men er mest for mine foreldres del. Dumt at så mange flytter vekk da. Håper du får en fin påske hos foreldrene dine, selv om det er mest for deres del du er der. Etter at jeg begynte å isolere meg (og mista kontakten med mange), så forstår jeg hvor viktig det er med venner. Anonymkode: 9e3b4...789 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/460301-tomhetsf%C3%B8lelse/#findComment-4034306 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 Del Skrevet 1. april 2021 merida skrev (9 timer siden): Jeg kjenner også på et slags tomrom i påska. Slik er det hvert år - men i år har jeg bestemt meg for å gjøre det beste utav det fremfor å grave meg ned. Jeg skal tvinge meg ut og gå turer, for det vet jeg er sunt for psyken - bokstavelig talt lufte tankene. Jeg skal også gjøre noe husarbeid og forhåpentligvis fått ryddet litt ute. Jeg kunne for øvrig tenkt meg å være helt alene hjemme noen dager, husker ikke sist det var (mange år). Har du fått gjort noe hittil da? Høres iallefall ut som veldig fornuftige planer. I dag har jeg vært på tur, men tiltaksløs resten av dagen. Må vel få gjort litt husarbeid i morgen. Det har jeg med å utsette. Anonymkode: 9e3b4...789 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/460301-tomhetsf%C3%B8lelse/#findComment-4034308 Del på andre sider Flere delingsvalg…
aa-k-j Skrevet 1. april 2021 Del Skrevet 1. april 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Dumt at så mange flytter vekk da. Håper du får en fin påske hos foreldrene dine, selv om det er mest for deres del du er der. Etter at jeg begynte å isolere meg (og mista kontakten med mange), så forstår jeg hvor viktig det er med venner. Anonymkode: 9e3b4...789 Ja det er synd folk flytter, men heldigvis kommer hun hit en gang i måneden så får jo treffe henne. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/460301-tomhetsf%C3%B8lelse/#findComment-4034358 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 Del Skrevet 1. april 2021 Villanda skrev (8 timer siden): Tja.., nå måtte jeg faktisk tenke meg om. Jeg er en del på nett da, leser, skriver diverse, kontakt med familie og venner over Messenger og Snap, ser TV mens jeg drikker kaffi og evt. strikker, fisker, går tur/jogger, rydder, vasker (burde jeg gjort mer av), slumrer i solveggen om det er sol.. Nå for tiden, når jeg er alene, legger jeg meg ofte i god tid før jeg trenger sove, og koser meg med Podkast. Jeg får ikke med meg hele da, men... Dette er jo når jeg er ganske frisk. Kan fint være alene i dårlige perioder også. I sommer ønska jeg faktisk å måtte være i karantene. Ideelt for meg da, er å være litt sosial hver dag, men ikke så lenge ad gangen. Men i depresjoner er det vanskelig å få gjort slike ting som ramsa opp over. Kommer an på -hvor- dårlig jeg er da, men da blir det mer TV, internett, tvinge meg ut en liten tur, kanskje prøve sove, og så bruker jeg da laang tid på husarbeid, fordi det er så tungt og går så tregt. Nesten alt tar lenger tid da, gå opp trappen f.e. Setter jeg meg for å fylle vaskemaskinen, kan jeg bare bli sittende der en stund. Og så bruker jeg mye tid til på å bestemme meg for små ting. Rydde ute ja.., får vel snart fikse blomsterbedet Synes ikke 06.30 er så tidlig jeg, hvis jeg ikke har sovna sent. Kunne du funnet noe å holde på med som interesserer deg, noe som føles meningsfullt for deg? Har følt litt på nå, at livet bare går, år etter år i samme tralten, og det går så fort, og jeg vil noe mer. Så nå har jeg funnet noen ting som jeg ikke har drevet med før, som gir meg glede og mening. Synes du har et stort/bredt repertoar av ting å gjøre jeg. Men ser den at det går tregere når du sliter mer. Det er det samme med meg. Og så roter jeg voldsomt på flere måter. Blir distre og rotete i hodet. Men jeg føler det er viktig for meg å ha ting å gjøre, som kan skape avstand til angsten for korona. Både jeg og samboer er i risikogruppe, og jeg er nesten skrekkslagen fordi smitten øker her. Jeg tenker det verste, og klarer ikke annet enn å se tv for å avlede litt. Det er sikkert lurt å ha et større utvalg av ting å gjøre, prøve leve her og nå. Men jeg synes av en eller annen grunn at det er veldig vanskelig. Jeg likte veldig godt å lese og skrive før, men nå er konsentrasjonen borte, eller utholdenheten. Anonymkode: 9e3b4...789 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/460301-tomhetsf%C3%B8lelse/#findComment-4034360 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 Del Skrevet 1. april 2021 merida skrev (4 timer siden): Ja, var ute og gikk en liten tur, og så har jeg gjort litt husarbeid, sett en film og lært litt - bl a gjennom noen artikler på Wikipedia. Når man starter å lese på Wikipedia så blir man sendt videre til nye ting å lese, og idag har jeg bla lest om noen i familien min. Fint at du også har fått gjort litt - alle monner drar Synes du har fått gjort mye i dag jeg. Alle monner drar ja. Jeg også liker å lese på Wikipedia, google på nettet og lære nye ting. Husarbeid skyver jeg foran meg, men gjorde faktisk litt i dag likevel. Nå gjenstår bare å legge seg så var denne dagen også over. Anonymkode: 9e3b4...789 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/460301-tomhetsf%C3%B8lelse/#findComment-4034363 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 Del Skrevet 1. april 2021 aa-k-j skrev (25 minutter siden): Ja det er synd folk flytter, men heldigvis kommer hun hit en gang i måneden så får jo treffe henne. Det er jo bra da. Viktig med venner og å ta vare på de man har. Anonymkode: 9e3b4...789 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/460301-tomhetsf%C3%B8lelse/#findComment-4034364 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.