Gå til innhold

Psykose utløst tilknytning militær øvelse

Anbefalte innlegg

Deltok på en militær-øvelse kjent som en mestring, hvor man går lenge, spiser lite, og sover minimalt. Etter en uke begynte jeg å hallusinere og var fullstendig sinnsforvirra. Noen psyokologer som kunne interessert seg i dette, som også kunne gitt meg svar på hva som nøyaktig utløste dette og hvorfor meg?

Fortsetter under...

Soldat2304 skrev (5 minutter siden):

Deltok på en militær-øvelse kjent som en mestring, hvor man går lenge, spiser lite, og sover minimalt. Etter en uke begynte jeg å hallusinere og var fullstendig sinnsforvirra. Noen psyokologer som kunne interessert seg i dette, som også kunne gitt meg svar på hva som nøyaktig utløste dette og hvorfor meg?

Noen har medfødt sårbarhet for ulike sykdommer som kan bli utløst av ytre faktorer. Sannsynligvis har du en medfødt sårbarhet for psykose, og psykosen ble i ditt tilfelle utløst av ekstrem påkjenning. Enig i at du burde ha blitt fulgt opp av lege i etterkant, som evt kunne ha foretatt videre utredning eller henvist til videre utredning.  

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Fikk du ingen oppfølging etter episoden? Det mest riktige hadde vært å henvise deg til legehjelp.

Anonymkode: 2d224...a49

Trengs legehjelp for sånt da?

Anonymkode: c2c0e...702

Dette er helt normalt. Etter store anstrengelser, lite mat og fremfor alt mangel på søvn, er det helt vanlig at en blir hallusinert.

Jeg var en gang med i en ekstremt hard øvelse. Vi skulle slå leir for kvelden. Da sa troppsjefen at vi ikke kunne gjøre det der like i nærheten av et hus. Det var ikke noe hus der. Neste dag under marsjen måtte jeg plutselig stoppe opp. Jeg så en brennende primus ned mellom dvergbjørkene. Selvsagt en hallusinasjon. Etter vel 50 timer med lite eller ingen søvn, vil de aller fleste bli hallusinerte. 

Du trenger ikke å ha noen disposisjon for psykose for å oppleve dette.

Annonse

Nicklusheletida
Soldat2304 skrev (28 minutter siden):

Det er nok vanlig dette ja. Datteren min som er hjemme på perm nå, kunne fortelle at flere begynte å hallusinere. Hun opplevde det ikke selv, men ei hadde meldt i fra om at hun så fiender og fikk til svar :

- Det du ser er nok bare trær ....over  😂

Endret av Nicklusheletida
.

Bør kanskje påpeke dette ikke er vanlig vernepliktig mestring men heller noe litt tyngre for ansatte. Ila 9 døgn hadde vi alt fra 0-2timer søvn per natt, resten marsja vi eller hadde strid, og fikk kun ett måltid (på 1200kcal(forbrente ca 6000-8000 dagen)) om dagen. Jeg er helt vant til å se syner på øvelse, men når jeg var overbevist om at laget mitt hadde blitt en terror-aktivist gruppe som hadde planer om å henrette alle innbyggerne i bygda, og skulle drepe meg om jeg ikke deltok i aksjonen deres, da møtte jeg et helt nytt nivå med «psykose»(om dette er riktig begrep).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...