Gå til innhold

Føler du at du har blitt mindre dømmende med årene?

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid hatt en tendens til å dømme andre mennesker. Det gjør en blind for deres gode egenskaper og man ser ikke grunnen til at de handler som de gjør. Jeg har også alltid dømt meg selv veldig hardt. Jeg har modnet utrolig sent og det er først de siste årene at mitt arbeid for å gjøre noe med dette har båret frukter. Når jeg snakker om andre mennesker prøver jeg nå å balansere det jeg sier sånn at jeg ikke setter med i høysetet som dommer. 

Det andre som har blitt betraktelig bedre er mitt forhold til mine foreldre. Jeg har alltid klandret dem inni meg og beskyldt dem for å være årsaken til mine problemer. Nå har jeg tilgitt dem for deres feil, men har ikke helt tilgitt de feilene jeg selv har gjort som mor.

En byrde har blitt løftet av mine skuldre og jeg har det bedre med meg selv.

Jeg lurer på om ubehandlet psykisk sykdom gjør at en modnes sent? Hva tror dere?

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg tror  absolutt ubehandlet psykisk sykdom kan være en årsak til at man modnes sent. Da er man kanskje ikke var på andre så mye siden man sikkert har nok med seg selv. Det er bare min teori, men det virker logisk.

Så flott at du har det bedre med deg selv nå👍😊

Anonymkode: f7b89...475

Jeg vet ikke, men vil vel si at jeg er verken mer eller mindre dømmende nå enn jeg var før. Men jeg har lært meg bedre å forstå både meg selv og andre bedre. Likevel forstår jeg fortsatt veldig lite føler jeg.

Jeg ble moden veldig tidlig. Var modnere enn mine jevnaldrende helt fra skolealder. Men nå som alle mine diagnoser har fått fritt spillerom de siste årene så har jeg plutselig begynt å oppføre meg veldig umodent til tider. Det plager meg.

Til spørsmålet om jeg er blitt mindre dømmende med årene vil jeg si absolutt. Etterhvert som om jeg har fått mer utdannelse og mer erfaring både i jobb og med livet har jeg fått større forståelse for hva det vil si å være menneske. Men jeg drømmer meg selv nord og ned, den tålmodigheten og nestekjærligheten som jeg viser andre gjelder ikke meg selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...