Gå til innhold

Forvirret, psykose ,telepati eller onde ånder?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er fortiden innlagt på DPS, med depresjon og schizofreni symptomer.  Lege har startet opp behandling for dette. 

Men så er det en sykepleier her som mener at jeg ikke har schizofreni men at jeg har åpne kanaler for onde ånder. 

Jeg har brukt å tenke at stemmen jeg hører kan være telepati. Nå blir jeg ordentlig forvirret, en ting er hva jeg tror selv ,men nå blir jeg fortalt to forskjellige ting av helsepersonell.  Sykepleieren er min kontakt og tar meg med ut av avdelingene for alternativ behandling som en slags sjaman. Det begynte ikke med dette men med yoga øvelser og det var forsåvidt ok,selv om jeg er litt redd mennesker for tiden ,redd for å bli drept. 

Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre, fast behandler er på ferie og det er legene og ,å dørene er låst og denne personen kommer på jobb i morgen ig skal fortsette behandlingen.

Og hva om hen har rett og behandler meg riktig og legene har feil. Kjenner jeg stresser og er redd, fikk mye mer stemmer etter behandlingen av hen i dag og.

Anonymkode: 024db...b3e

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Men så er det en sykepleier her som mener at jeg ikke har schizofreni men at jeg har åpne kanaler for onde ånder.

Dette synes jeg er alvorlig å si til en pasient som er innlagt for psykosesymtomer. 

Jeg synes at det første du bør gjøre er å rapportere henne. Si i fra til noen andre ansatte at hun har sagt dette til deg. Det er ikke sikkert at de vet at hun snakker sånn til pasientene, og må bli informert. Du kan nok også si at du ikke ønsker henne som din kontakt. 

AnonymBruker
Anbru skrev (26 minutter siden):

Dette synes jeg er alvorlig å si til en pasient som er innlagt for psykosesymtomer. 

Jeg synes at det første du bør gjøre er å rapportere henne. Si i fra til noen andre ansatte at hun har sagt dette til deg. Det er ikke sikkert at de vet at hun snakker sånn til pasientene, og må bli informert. Du kan nok også si at du ikke ønsker henne som din kontakt. 

Jeg er redd for å sladdre,vet ikke hva de andre som jobber her vet om hva hen gjør,kanskje de synes det er ok ,eller riking. Og redd for at alle blir sur på meg. Ikke har jeg lyst til at hen skal få trøbbel heller hen mener vel bare godt. Og tenk om hen har rett, da får jeg jo helt feil behandling her på DPS. Og det hen jeg trenger. Uff, skulle ønske det ikke var helligdager så jeg kunne få snakket med min faste psykolog som jeg stoler på, tror jeg. 

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Og tenk om hen har rett, da får jeg jo helt feil behandling her på DPS.

Håper du kan tro på meg når jeg sier at hun/han IKKE har rett. Sykdommen din skyldes IKKE onde onder eller at du har "åpne kanaler for onde ånder". 

Kunne ønske du turde å si noe om det til noen andre, for jeg synes dette minner om overgrep mot sårbare mennesker. Tror du at du tør å si det til legen som behandler deg medisinsk? 

Endret av Gjest
stjernestøv
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg er fortiden innlagt på DPS, med depresjon og schizofreni symptomer.  Lege har startet opp behandling for dette. 

Jeg har brukt å tenke at stemmen jeg hører kan være telepati. Nå blir jeg ordentlig forvirret, en ting er hva jeg tror selv ,men nå blir jeg fortalt to forskjellige ting av helsepersonell.  Sykepleieren er min kontakt og tar meg med ut av avdelingene for alternativ behandling som en slags sjaman. Det begynte ikke med dette men med yoga øvelser og det var forsåvidt ok,selv om jeg er litt redd mennesker for tiden ,redd for å bli drept. 

Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre, fast behandler er på ferie og det er legene og ,å dørene er låst og denne personen kommer på jobb i morgen ig skal fortsette behandlingen.

Og hva om hen har rett og behandler meg riktig og legene har feil. Kjenner jeg stresser og er redd, fikk mye mer stemmer etter behandlingen av hen i dag og.

Jeg tror deg, det kan være folk som jobber i psykiatrien som er alternative og tror på sånne ting og har en annen forklaring enn psykiatrien. Hvis du synes det er ubehagelig bør du si det til noen, jeg hadde vært glad for å truffet på en sånn person. 

Annonse

Gjest Anonym 2

Jeg vet ikke hva jeg tror om psykiatri, men det med åpne kanaler til onde ånder tror jeg ikke noe på. Det har ikke en i psykiatrien lov til å si til en pasient. De skal si det de har lært på skolen om psykiatri. Du må si ifra til noen om det, for den personen kan ikke fortsette med å si sånn, pasientene blir jo kjempe forvirret av det, og ikke frisk.

stjernestøv skrev (2 timer siden):

Jeg tror deg, det kan være folk som jobber i psykiatrien som er alternative og tror på sånne ting og har en annen forklaring enn psykiatrien

Da synes jeg ikke de har noe å gjøre i psykiatrien og bør heller finne jobb et annet sted. Som @Anonym 2sier så skal de si det de har lært på skolen (og sikkert div kurs i regi av arbeidsplassen) om psykiatri. De kan ikke formidle svada og vås om onde onder og med det kanskje gjøre pasientene enda sykere. 

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Denne storyen tror jeg ikke på.

Anonymkode: 08aa7...9f6

Hvorfor ikke? Jeg har opplevd mye rart fra sykepleiere og pensjonister når jeg har vært innlagt. Helt vanlige pensjonister som tidligere har jobbet innen helt andre felt enn psykiatri. Skulle tro noen av dem ble hanket rett inn fra gata for å passe på syke mennesker. 

AnonymBruker
Anbru skrev (8 minutter siden):

Hvorfor ikke? Jeg har opplevd mye rart fra sykepleiere og pensjonister når jeg har vært innlagt. Helt vanlige pensjonister som tidligere har jobbet innen helt andre felt enn psykiatri. Skulle tro noen av dem ble hanket rett inn fra gata for å passe på syke mennesker. 

Sykepleieren tar pasienten ut av avdelingen for behandling hos en sjaman? Og ingen andre der reagerer på dette. Nei, dette kjøper jeg ikke.

stjernestøv
Anbru skrev (12 minutter siden):

Da synes jeg ikke de har noe å gjøre i psykiatrien og bør heller finne jobb et annet sted. Som @Anonym 2sier så skal de si det de har lært på skolen (og sikkert div kurs i regi av arbeidsplassen) om psykiatri. De kan ikke formidle svada og vås om onde onder og med det kanskje gjøre pasientene enda sykere. 

Det spørs på personen som jobber i psykiatrien, jeg hadde ei en gang som stadig sa "Jeg har tro på deg jeg jenta mi". Men når jeg ble skikkelig dårlig tok hun meg med til psykolog og jeg ble innlagt dagen etter, så hun så meg virkelig men trodde ikke alt med meg var sykt. Var veldig glad for at jeg fikk ha henne i livet mitt en stund, hun brydde seg virkelig og det hadde jeg ikke opplevd før. 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Sykepleieren tar pasienten ut av avdelingen for behandling hos en sjaman? Og ingen andre der reagerer på dette. Nei, dette kjøper jeg ikke.

Ts sier "som en slags sjaman", og jeg fikk forståelsen for at det var et subjektivt inntrykk ts fikk av denne sykepleieren, ikke at vedkommende sykepleier faktisk var en sjaman. 

Endret av Gjest

Annonse

stjernestøv
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nå har jeg vært med den sykepleieren igjen og er helt utslitt, skal skrive mer senere men nå må jeg bare hvile. 

Si at du heller velger å stole på psykiateren når det gjelder helsen din da hvis du sliter med det, det bør personen respektere. 

AnonymBruker

Nå har jeg fått noe beroligende og forsøkt å hvile, og så gått en tur med en fra ettermiddags personalet. Føler meg full av angst fortsatt. 

Jeg ble virkelig elendig etter behandlingen hens i går,stemmene gira seg opp noe så veldig etter på. Og i dag ble det enda verre.  Og hen har planer om å fortsette i morgen .

Vet ikke hva det er som gjør at jeg blir så dårlig av dette. Hen låser døra til gymsalen og så står hen bak meg imens jeg sitter på en stol. Hen bruker en ting, vil ikke skrive hva det er, men det lager lyd,første en stund, før hen legger hendene på hodet og så resten av kroppen. Og så knipser hen fra kroppen og it i luften. Hen beveger også hodet mitt fra side til side, men da jeg spurte hen om det sa hen at det var jeg som rørte på hodet ikke hen ,men det stemmer ikke. 

Etter eller annen i det hen gjør ,pluss at vi er alene borte fra avdelingen, gjør meg dårlig ihvertfall. 

Hen vet nok at hen ikke har lov til dette for hen fortalte at hen hadde spurte lege om lov på en annen avdeling her og fått nei.

Kupton, dette er min faste avdelingen når jeg er innlagt eller på brukerstyrt seng. Alle vet hvem jeg er her. Så jeg synes dette er vanskelig. Men skal forsøke å få noen i familien til å hente meg ut når hen har vakt i morgen. Og så regner jeg med at hen sikkert har fri mandag og så får jeg snakke med min faste psykolog på tirsdag. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...