AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 Del Skrevet 3. april 2021 Noen som har erfaring med å ta opp selvmord med behandler? Hvilken respons fikk du? Min erfaring er at jeg blir innlagt fordi jeg også har planer, noe jeg alltid har når jeg har tanker. Noen som har tips for å unngå innleggelse? Vet ikke om jeg burde satse på å lyve... Anonymkode: 397f2...cd8 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/460348-%C3%A5-ta-opp-selvmord-med-behandler/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 3. april 2021 Del Skrevet 3. april 2021 Nei jeg er såkalt kronisk suicidal og blir ikke lagt inn automatisk pga. Det. Skal sies at jeg alltid sier i fra selv at jeg ikke har planer. Når jeg har planer og jeg er i ferd med å handle på de har jeg blitt ganske flink til å be om innleggelse selv. Men har jo forsøkt også, og har nesten mistet livet noen ganger. Hvis jeg hadde sagt rett ut at jeg kom til å gjøre det så hadde jeg sikkert blitt innlagt, men selve temaet selvmord er noe jeg kan prate med behandler om uten at det skjer noe mer enn prat og at jeg må si fra hvis det holder på å gå ut av kontroll. Før ble det brukt en del tvang på meg, men ikke nå lenger. Dvs legevakten eller somatikken tvinger meg noen ganger, men så overfører min faste behandler meg til frivillig igjen. Når det gjelder meg og henne går det stort sett på gjensidig åpenhet også er det litt opp til meg om jeg følger hennes anbefaling eller ikke. Noe jeg som oftest gjør. Fordi jeg har blitt så vant til at det noen ganger går i svart for meg og at hun ofte har rett. Enten det gjelder om jeg bør legges inn eller skrives ut. Altså: Det kommer an på person til person og hva den enkeltes problemstilling er i forhold til hva som skjer når en tar opp temaet selvmord. Hos meg jobbes det med å ta ansvar selv rundt å avgjøre om jeg må ha hjelp eller om jeg greier å hjelpe meg selv. Og det innebærer også en risiko for at det kan gå galt hvis jeg ikke ber om hjelp når jeg må ha det. Vet ikke om dette ble til hjelp for deg. Har drukket to øl (har 0 toleranse så blir fort brisen 😛 ) så babler bare i vei nå. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/460348-%C3%A5-ta-opp-selvmord-med-behandler/#findComment-4034635 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.