Gå til innhold

De i aat bare klager på meg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg var nettopp innlagt på dps og nå ringte jeg aat fordi jeg var lei meg, men de bare klager over atjeg bare var inne på rommet når jeg var innlagt. 

Hvorfor må de se en pasient som sitter nesten hele tiden inne på rommet og tenke at denne pasienten ikke nyttigjør seg behabdling ISTEDENFOR å tenke at denne pasienten sitter nesten hele tiden inne på rommet og ikke tørr å gå ut eller snakke med de andre pasientene fordi denne pasienten faktisk er SYK og har store problemer??? 

Føler det er bare klaging. Ingen ting jeg gjør er bra nok! Og til info så var jeg faktisk ute i stua innimellom også så syns det er urettferdig kritikk! 

Anonymkode: c348b...16c

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/460358-de-i-aat-bare-klager-p%C3%A5-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvordan tenker du AAT kan være til hjelp? 

Sier de det fordi de tenker du tok kontakt for å reinnlegges, og vil argumentere for at det ikke vil være til hjelp for deg?

Forstår at du blir lei deg. De kunne gjerne heller spørre hvordan de kan hjelpe deg NÅ.

Anonymkode: 0413c...c85

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvordan tenker du AAT kan være til hjelp? 

Sier de det fordi de tenker du tok kontakt for å reinnlegges, og vil argumentere for at det ikke vil være til hjelp for deg?

Forstår at du blir lei deg. De kunne gjerne heller spørre hvordan de kan hjelpe deg NÅ.

Nei jeg ville absolutt ikke reinlegges og nevnte ingenting om det. 

Blir bare lei meg når ingenting jeg gjør tydeligvis er bra nok. Jeg prøver jo så godt jeg kan og alt jeg får tilbake er bare klaging

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Blir bare lei meg når ingenting jeg gjør tydeligvis er bra nok. Jeg prøver jo så godt jeg kan og alt jeg får tilbake er bare klaging

Er det sånn alltid i kontakt med AAT, og med alle personer, eller var det akkurat denne gangen? I alle jobber finnes folk som ikke passer til den jobben, alle kan ha en dårlig dag også på jobb og si ting en ikke burde si, og det er også mulig å mistolke, dra ut en liten del og glemme sammenhengen.  Jeg mener ikke at det ene eller andre er riktig i denne situasjonen, jeg bare reflekterer.

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg var nettopp innlagt på dps og nå ringte jeg aat fordi jeg var lei meg, men de bare klager over atjeg bare var inne på rommet når jeg var innlagt. 

Hvorfor må de se en pasient som sitter nesten hele tiden inne på rommet og tenke at denne pasienten ikke nyttigjør seg behabdling ISTEDENFOR å tenke at denne pasienten sitter nesten hele tiden inne på rommet og ikke tørr å gå ut eller snakke med de andre pasientene fordi denne pasienten faktisk er SYK og har store problemer??? 

Føler det er bare klaging. Ingen ting jeg gjør er bra nok! Og til info så var jeg faktisk ute i stua innimellom også så syns det er urettferdig kritikk! 

Har opplevd at DPS og AAT feiltolker ting vel mye. Da jeg en gang forsøkte å spør hva en innleggelse kunne hjelpe med mente de jeg ville bli innlagt. Jeg ville bare ha litt informasjon og de tolket det som noe annet. Det var før jeg hadde hatt innleggelser. Og at jeg kunne ha selvmordstanker av og til tolket de som hyppige og vedvarende. De påstår fremdeles jeg har selvmordstanker når jeg ikke har det. Jeg hadde klaget og begrunnet klagen på en ryddig måte slik at de kan bedre rutinen når en tar kontakt med de. 

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Trist å høre om dine erfaringer med AAT. Hva med å formidle dine tanker til de om hvordan du opplever å ha blitt møtt? Jeg synes du er flink til å formidle tankene dine og du ser selv hva du har gjort. Du påpeker også en annen viktig ting som skjer i en avdeling, at personalet får med seg et avsnitt av dagen til en pasient og kan gå glipp av viktige hendelser som blir oversett - som at du var ute på stua i avdelingen.

Jeg har erfaring for nesten 15 år tilbake i tid at jeg meldte inn dårlige erfaringer med min kontakt med AAT. Da jeg et par-tre år senere ønsket å forsøke å ha kontakt med de igjen i en vanskelig periode, ble dette brukt imot meg: Men du mente jo at kontakten med oss ga deg lite. Jeg trodde de av alle burde vite at skadede relasjoner må leges gjennom den samme relasjonen ved å bygge den opp på nytt? De valgte å fokusere på det negative som hadde vært, fremfor å starte på nytt med blanke ark som var mitt ønske og tanke med forsøk på ny kontakt. Opplevelsen tror jeg ikke ble like negativ som første gang, men jeg har likevel valgt å heller kjempe kampene uten deres hjelp siden. Jeg opplevde en gang å bli møtt på en svært god måte på Kirkens SOS' chattetjeneste. Jeg er ikke kristen, og da jeg fikk spørsmål om vedkommende kunne få lov til å tenne et lys for meg, noe jeg forbinder med en religiøs hendelse, takket jeg bare høflig nei. Poenget mitt er at en kan finne hjelp fra andre tiltak enn AAT også. I blant kan også akutte ekstratimer hos sin egen terapeut være et alternativ om h*n har kapasitet - men det må jo da være mer unntaket enn regelen at enn har et slikt behov. For meg fungerer dette nå bra og jeg fikk et strengt blikk og at det var mer hensiktsmessig å kontakte sin egen terapeut en gang jeg hadde oppsøkt psykiatrisk legevakt fordi jeg ikke ønsket å belaste min egen terapeut utenom de faste timene... Det beste er trolig å snakke med sin egen terapeut om dette på forhånd. Selv om det passer for min terapeut, passer det ikke nødvendigvis for en annen.

Annonse

Jeg har hatt både god og dårlig erfaring med AAT. De er lagt ned her jeg bor nå, men. I starten var de til god hjelp, men så snart jeg fikk en viss diagnose så snudde de om. Spesielt hun ene som jobbet der behandlet meg på en dårlig måte. Heldigvis tok det ikke lang tid før jeg da med avtale med behandler på sykehuset, fikk en tydelig avtale rundt min behandling slik at det ikke var så mye de kunne si på det. De er nå uansett lagt ned her nå og for min del var det like greit. Når jeg trenger å prate utenom innleggelser og slikt nå, så får jeg ringe og prate med behandler jeg har på sykehuset som kjenner meg godt. Det er mye bedre.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 4.4.2021 den 15.13):

hvorfor kan du ikke si ifra om dette selv ? de er dessverre  ikke tankelesere. 

Anonymkode: 2652b...741

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...