Glitter Skrevet 4. april 2021 Del Skrevet 4. april 2021 (endret) Nå begynner jeg å bli utrolig lei. Har lenge periodevis slitt med søvnparalyse og en sjelden gang hallusinasjoner på natten. Nå i det siste derimot har det blitt mye verre. Jeg har den ene søvnparalysen etter den andre, har hørselshallisunasjoner, stor forvirring, masse frykt og problemer med å skille mellom virkelighet og mareritt. Hver eneste natt. Hva skal jeg gjøre med dette? Må sove med lyset på. Jeg er ikke like plaget på sykehuset for der føler jeg meg tryggere (?), og jeg får Imovane. Hos mamma er det mer en mellomting. Ikke like ille som hjemme, men det er der da også. Kan ikke dra til henne nå da pga smitte. Men ja. Hva kan jeg gjøre med dette? Noen netter er det så ille at det virker mer som at jeg blir psykotisk. Vet ikke jeg, men det et slitsomt. Har det ille nok på dagtid. For øvrig så ble dette verre etter at jeg kræsjlandet etter hypomanien jeg hadde. Ser ikke noen løsning i å be om å få bruke Imovane hjemme også. Selv om jeg tidligere brukte det i 1,5 år uten at det mistet effekt. Men jeg får det nok ikke om jeg så skulle spørre heller. Endret 4. april 2021 av Glitter 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/460364-veldig-urolige-netter-paralyse-hallusinasjoner-etc/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 Del Skrevet 4. april 2021 Glitter skrev (51 minutter siden): Nå begynner jeg å bli utrolig lei. Har lenge periodevis slitt med søvnparalyse og en sjelden gang hallusinasjoner på natten. Nå i det siste derimot har det blitt mye verre. Jeg har den ene søvnparalysen etter den andre, har hørselshallisunasjoner, stor forvirring, masse frykt og problemer med å skille mellom virkelighet og mareritt. Hver eneste natt. Hva skal jeg gjøre med dette? Må sove med lyset på. Jeg er ikke like plaget på sykehuset for der føler jeg meg tryggere (?), og jeg får Imovane. Hos mamma er det mer en mellomting. Ikke like ille som hjemme, men det er der da også. Kan ikke dra til henne nå da pga smitte. Men ja. Hva kan jeg gjøre med dette? Noen netter er det så ille at det virker mer som at jeg blir psykotisk. Vet ikke jeg, men det et slitsomt. Har det ille nok på dagtid. For øvrig så ble dette verre etter at jeg kræsjlandet etter hypomanien jeg hadde. Ser ikke noen løsning i å be om å få bruke Imovane hjemme også. Selv om jeg tidligere brukte det i 1,5 år uten at det mistet effekt. Men jeg får det nok ikke om jeg så skulle spørre heller. Skrev du ikke om noe om at du drakk alkohol i går, kanskje det har en sammenheng, rus altså? Anonymkode: d0dd3...fab 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/460364-veldig-urolige-netter-paralyse-hallusinasjoner-etc/#findComment-4034811 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 4. april 2021 Forfatter Del Skrevet 4. april 2021 (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Skrev du ikke om noe om at du drakk alkohol i går, kanskje det har en sammenheng, rus altså? Anonymkode: d0dd3...fab Jeg drakk tre øl i går. Ellers har jeg ikke inntatt rusmidler. Så det har absolutt ikke noe med saken å gjøre. Har vært sånn her i to uker nesten, og i går var gang nr. To på den tiden hvor jeg har inntatt rusmiddel. Det ble mye verre i etterkant av hypomanien. Vet ikke hvorfor. Endret 4. april 2021 av Glitter 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/460364-veldig-urolige-netter-paralyse-hallusinasjoner-etc/#findComment-4034816 Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 4. april 2021 Del Skrevet 4. april 2021 Glitter skrev (59 minutter siden): Nå begynner jeg å bli utrolig lei. Har lenge periodevis slitt med søvnparalyse og en sjelden gang hallusinasjoner på natten. Nå i det siste derimot har det blitt mye verre. Jeg har den ene søvnparalysen etter den andre, har hørselshallisunasjoner, stor forvirring, masse frykt og problemer med å skille mellom virkelighet og mareritt. Hver eneste natt. Hva skal jeg gjøre med dette? Må sove med lyset på. Jeg er ikke like plaget på sykehuset for der føler jeg meg tryggere (?), og jeg får Imovane. Hos mamma er det mer en mellomting. Ikke like ille som hjemme, men det er der da også. Kan ikke dra til henne nå da pga smitte. Men ja. Hva kan jeg gjøre med dette? Noen netter er det så ille at det virker mer som at jeg blir psykotisk. Vet ikke jeg, men det et slitsomt. Har det ille nok på dagtid. For øvrig så ble dette verre etter at jeg kræsjlandet etter hypomanien jeg hadde. Ser ikke noen løsning i å be om å få bruke Imovane hjemme også. Selv om jeg tidligere brukte det i 1,5 år uten at det mistet effekt. Men jeg får det nok ikke om jeg så skulle spørre heller. Har du noe ap du kan ta ekstra av når du legger deg? Det har hjulpet meg før, men du må kanskje snakke med behandleren din? Jeg styrer dosen på seroquel selv og det er helt ok for fact. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/460364-veldig-urolige-netter-paralyse-hallusinasjoner-etc/#findComment-4034817 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 4. april 2021 Forfatter Del Skrevet 4. april 2021 stjernestøv skrev (Akkurat nå): Har du noe ap du kan ta ekstra av når du legger deg? Det har hjulpet meg før, men du må kanskje snakke med behandleren din? Jeg styrer dosen på seroquel selv og det er helt ok for fact. Jeg har ikke noe ekstra. Bare det jeg går på til vanlig. Tror ikke jeg får ha noe ekstra liggende heller. Fordi jeg har nesten dødd av overdose på det medikamentet. Jeg fikk ekstra da jeg var hypoman, men da var jeg jo innlagt. Blir veldig sliten av å ha det sånn. Dette er som sagt noe jeg periodevis har vært plaget med i noen år, især etter at eksen min banket meg og senere brøt seg inn hos meg på natten. Men det har blitt veldig voldsomt i det siste og hver eneste natt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/460364-veldig-urolige-netter-paralyse-hallusinasjoner-etc/#findComment-4034819 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Villanda Skrevet 4. april 2021 Del Skrevet 4. april 2021 (endret) Glitter skrev (14 minutter siden): Jeg drakk tre øl i går. Ellers har jeg ikke inntatt rusmidler. Så det har absolutt ikke noe med saken å gjøre. Har vært sånn her i to uker nesten, og i går var gang nr. To på den tiden hvor jeg har inntatt rusmiddel. Det ble mye verre i etterkant av hypomanien. Vet ikke hvorfor. Brukte du antidepressiva før innleggelsen, som du slutta med? Altså utenom den nye du prøvde? Eller begynt på/økt andre? Jeg har hatt mye søvnparalyser siden tidlig i tenåra. Kanskje samtidig som jeg hadde min første depresjon. For min del har det avtatt når jeg har brukt SSRIs eller Efexor. Opplevd økning en periode der jeg tok Vallergan. Mulig det siste var tilfeldig. Har ikke hatt såmye nå på andre medisiner med histaminantagonistisk virkning, men har jo også brukt antidepressiva. Regner med ad ikje er noen løsning for deg slik det har vært nå. Håper det blir mindre av det for deg. Det er skikkelig ekkelt! Endret 4. april 2021 av Villanda 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/460364-veldig-urolige-netter-paralyse-hallusinasjoner-etc/#findComment-4034821 Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 4. april 2021 Del Skrevet 4. april 2021 Glitter skrev (3 minutter siden): Jeg har ikke noe ekstra. Bare det jeg går på til vanlig. Tror ikke jeg får ha noe ekstra liggende heller. Fordi jeg har nesten dødd av overdose på det medikamentet. Jeg fikk ekstra da jeg var hypoman, men da var jeg jo innlagt. Blir veldig sliten av å ha det sånn. Dette er som sagt noe jeg periodevis har vært plaget med i noen år, især etter at eksen min banket meg og senere brøt seg inn hos meg på natten. Men det har blitt veldig voldsomt i det siste og hver eneste natt. Ok. Da er det jo ikke lurt at du har noe ekstra, men du kan jo ikke ha det sånn i lengden så ta det opp med dem. Ja det er jo under kontrollerte forhold når du er innlagt, for å være ærlig hadde jeg ikke klart meg uten vival hver natt for det hjelper å roe meg. Men du får vel ikke det heller da? Det er grusomt å ha det som du har det nå, grusomt å grue seg til hver natt. Vet ikke hva du kan gjøre med det jeg da, det er ikke lett. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/460364-veldig-urolige-netter-paralyse-hallusinasjoner-etc/#findComment-4034822 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 4. april 2021 Forfatter Del Skrevet 4. april 2021 Villanda skrev (14 minutter siden): Brukte du antidepressiva før innleggelsen, som du slutta med? Altså utenom den nye du prøvde? Eller begynt på/økt andre? Jeg har hatt mye søvnparalyser siden tidlig i tenåra. Kanskje samtidig som jeg hadde min første depresjon. For min del har det avtatt når jeg har brukt SSRIs eller Efexor. Opplevd økning en periode der jeg tok Vallergan. Mulig det siste var tilfeldig. Har ikke hatt såmye nå på andre medisiner med histaminantagonistisk virkning, men har jo også brukt antidepressiva. Regner med ad ikje er noen løsning for deg slik det har vært nå. Håper det blir mindre av det for deg. Det er skikkelig ekkelt! Jeg gikk ikke på noe før det nei. Har gått på det tidligere, men enten reagerer jeg ikke, eller så reagerer jeg mye på antidepressiva. Er likevel henvist til innleggelse på DPS for et siste forsøk på antidepressiva. Får ikke være hjemme når det skal testes ut. Til min egen frustrerasjon. Tenker jeg kunne jo heller fått tett poliklinisk oppfølging og heller blitt lagt inn hvis jeg på ny fikk en voldsom reaksjon. Men det var så voldsomt hos meg, på grensen til mani, at behandler og overlegen ville ikke det. Det er veldig ekkelt ja. Har liksom tålt at det har kommet nå og da, men når det kommer som perler på en snor hver natt, hvor jeg ikke klarer å forstå hva som er ekte og ikke, så blir det så fælt. stjernestøv skrev (14 minutter siden): Ok. Da er det jo ikke lurt at du har noe ekstra, men du kan jo ikke ha det sånn i lengden så ta det opp med dem. Ja det er jo under kontrollerte forhold når du er innlagt, for å være ærlig hadde jeg ikke klart meg uten vival hver natt for det hjelper å roe meg. Men du får vel ikke det heller da? Det er grusomt å ha det som du har det nå, grusomt å grue seg til hver natt. Vet ikke hva du kan gjøre med det jeg da, det er ikke lett. Jeg får vival ja, men jeg er tom nå og det er ennå en ukes tid til jeg kan få noe mer. Veldig kjipt å grue til hver natt. Å føle at selv på natten er det helt jævlig. Får ingen pause og behovet for å skade meg selv blir desto større. Føler meg paranoid også på dagtid siden jeg ikke får nok søvn. Føler at politiet følger med på meg. Sivilpolitiet kjørte forbi jeg i går, og de så sånn på meg. Føler de hele tiden prøver å sjekke hvilken form jeg er i. Der og da føles det så ekte, men så kan jeg se at det sannsynligvis er paranoide tanker. Eller er det egentlig det? De kjenner meg jo alle sammen (pinlig nok). Begynner å krangle med meg selv og når jeg tenker så tenker jeg "vi", krangler med "du" osv. En lettversjon av hvordan jeg blir når jeg er i aktiv rus. Det er ikke jeg selv som vil skade meg heller. Det er denne personen inni meg som vil at jeg skal det. På en måte. Alt er vel meg selv, men. Alt slik har blitt verre siste par ukene. Tenker det må være fordi jeg er konstant alene og i tillegg ikke får nok hvile. Føler meg helt merkelig innvendig til tider. Sporer litt av, men jeg lever i denne boblen og kjenner på at snart må jeg følge impulsive tanker. Går og venter på tirsdag så jeg kan ringe behandler så hun kan snakke tilbake vettet mitt. For det finner jeg ikke selv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/460364-veldig-urolige-netter-paralyse-hallusinasjoner-etc/#findComment-4034825 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 Del Skrevet 25. april 2021 Hei ! Kanskje det kan hjelpe å ha hodet noe høyere (tykkere eller to puter) i sengen .Er vel verdt å prøve,vet ikke om det virker på deg. Anonymkode: 956bc...44c 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/460364-veldig-urolige-netter-paralyse-hallusinasjoner-etc/#findComment-4038250 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.