Gå til innhold

Misunnelig på broren min som har et liv

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Broren min har aldri slitt psykisk. Han har ingen diagnoser. Nå har han hatt flere kjærester og har en sønn i tillegg så jobber han i en jobb han tjener masse penger i, spesielt nå i påska tjener han seg søkkrik og lar foreldrene våre ta seg av barnepassen

Selv så sitter jeg her med haugevis av psykiske problemer og pga de problemene så er jeg ufør, har aldri hatt kjæreste og har ingen venner en gang 😔

Flere som er misnellig på de som har et liv liksom? 

Anonymkode: ab26e...e75

Fortsetter under...

stjernestøv
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Broren min har aldri slitt psykisk. Han har ingen diagnoser. Nå har han hatt flere kjærester og har en sønn i tillegg så jobber han i en jobb han tjener masse penger i, spesielt nå i påska tjener han seg søkkrik og lar foreldrene våre ta seg av barnepassen

Selv så sitter jeg her med haugevis av psykiske problemer og pga de problemene så er jeg ufør, har aldri hatt kjæreste og har ingen venner en gang 😔

Nei jeg unner virkelig folk å ha et godt liv, er det ikke det vi alle vil? Ha det best mulig godt? Liker at folk har suksess og er glad på demmes vegne, det jeg henger meg litt opp i som er negativt er oppførselen til folk. Folk som lyger og er narsissister har jeg ikke til mye til overs for, men egentlig er det ikke opp til meg å dømme dem. Men de utløser negative følelser i meg. 

AnonymBruker
stjernestøv skrev (3 minutter siden):

Nei jeg unner virkelig folk å ha et godt liv, er det ikke det vi alle vil? Ha det best mulig godt? Liker at folk har suksess og er glad på demmes vegne, det jeg henger meg litt opp i som er negativt er oppførselen til folk. Folk som lyger og er narsissister har jeg ikke til mye til overs for, men egentlig er det ikke opp til meg å dømme dem. Men de utløser negative følelser i meg. 

Men HVIS du var som meg, hadde ingen familie/partner, ingen venner, ingen barn og ingen jobb og du ville heller ikke hatt muligheten til å få det pga psykiske problemer, hadde ikke du vært litt sjalu da? 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Har du aspergers?

Anonymkode: 474b4...aca

stjernestøv
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men HVIS du var som meg, hadde ingen familie/partner, ingen venner, ingen barn og ingen jobb og du ville heller ikke hatt muligheten til å få det pga psykiske problemer, hadde ikke du vært litt sjalu da? 

Nei. Men husker jeg var misunnelig på de som klarte å gå en periode jeg bare klarte å ligge, og det var ikke overvekt som gjorde det for da var jeg undervektig. Ba til Gud "Bare la meg klare å gå, da skal jeg aldri klage på vekten mer". For jeg var jo aldri fornøyd uansett. 

AnonymBruker
stjernestøv skrev (1 minutt siden):

Nei. Men husker jeg var misunnelig på de som klarte å gå en periode jeg bare klarte å ligge, og det var ikke overvekt som gjorde det for da var jeg undervektig. Ba til Gud "Bare la meg klare å gå, da skal jeg aldri klage på vekten mer". For jeg var jo aldri fornøyd uansett. 

Men du har jo aldri opplevd det før heller da så Sikkert vanskelig for deg å sette deg inn i hvor fælt det kan være for oss som faktisk ikke har disse tingene. 

Du har jo både mann, barn og venner. 

Annonse

stjernestøv

Men du har jo aldri opplevd det før heller da så Sikkert vanskelig for deg å sette deg inn i hvor fælt det kan være for oss som faktisk ikke har disse tingene. 

Du har jo både mann, barn og venner. 

Det har ikke vært lett i dette livet for meg heller, har noen ganger tenkt jeg hadde hatt det bedre alene. Er du klar over hvor vanskelig det er å ha barn når man sliter psykisk? Det er et Helvete å komme seg gjennom dagen, det hadde jo vært mye lettere for meg og ikke hatt mann og barn. 

AnonymBruker
stjernestøv skrev (2 minutter siden):

Det har ikke vært lett i dette livet for meg heller, har noen ganger tenkt jeg hadde hatt det bedre alene. Er du klar over hvor vanskelig det er å ha barn når man sliter psykisk? Det er et Helvete å komme seg gjennom dagen, det hadde jo vært mye lettere for meg og ikke hatt mann og barn. 

Det var jo ditt eget valg å få mann og barn da. Skjønner ikke hva du klager på.. 

Det er mange psykisk syke som bare kan drømme om å få til det du har. Jeg vil aldri klare det. 

stjernestøv
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det var jo ditt eget valg å få mann og barn da. Skjønner ikke hva du klager på.. 

Det er mange psykisk syke som bare kan drømme om å få til det du har. Jeg vil aldri klare det. 

Ja barn var alt jeg ønsket meg her i verden men det ble ikke som jeg trodde, og trodde aldri jeg skulle bli så syk som jeg ble etter andremann. Tror du jeg hadde valgt det da? Klager ikke heller men sier sannheten, jeg er meget glad for mine barn i dag når de er voksne. Å oppdra dem var svært tungt. 

Jeg klarte det ikke særlig bra jeg heller i perioder, men heldigvis hadde jeg hjelp selv om det var motvillig. Ofte klarte jeg ikke følge dem til barnehage og skole eller hente dem....ja det var så mye. Men det er jo noe du ikke kan sette deg inn i, kan jo si til deg "Her har du to barn, væresågod ta deg av dem" 

AnonymBruker
stjernestøv skrev (2 minutter siden):

Ja barn var alt jeg ønsket meg her i verden men det ble ikke som jeg trodde, og trodde aldri jeg skulle bli så syk som jeg ble etter andremann. Tror du jeg hadde valgt det da? Klager ikke heller men sier sannheten, jeg er meget glad for mine barn i dag når de er voksne. Å oppdra dem var svært tungt. 

Jeg klarte det ikke særlig bra jeg heller i perioder, men heldigvis hadde jeg hjelp selv om det var motvillig. Ofte klarte jeg ikke følge dem til barnehage og skole eller hente dem....ja det var så mye. Men det er jo noe du ikke kan sette deg inn i, kan jo si til deg "Her har du to barn, væresågod ta deg av dem" 

Nei takk. Jeg kan ikke ta meg av barn. Hadde jeg hatt barn ville barnevernet tatt dem ifra meg, så dårlig fungerer jeg. 

stjernestøv
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei takk. Jeg kan ikke ta meg av barn. Hadde jeg hatt barn ville barnevernet tatt dem ifra meg, så dårlig fungerer jeg. 

Ja hadde jeg vært alene hadde barnevernet tatt mine barn og så ditto! Så dårlig var jeg. 

AnonymBruker

Nei jeg er  ikke sjalu på min søster som har fet jobb, og dobbel/trippel min inntekt, og masse venner og samboer. Jeg sitter her på uføretrygd med 0 venner. Men det er ikke hennes skyld. Sjalusi på søsken er noe jeg ikke har.

Anonymkode: afca6...25c

stjernestøv
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Man har ikke et bra liv selv om man har mann og barn, og kan love deg at mitt liv er ingenting å misunne! 

Annonse

AnonymBruker
stjernestøv skrev (10 minutter siden):

Man har ikke et bra liv selv om man har mann og barn, og kan love deg at mitt liv er ingenting å misunne! 

Man slipper ihvertfall å være så ensom om man har mann, barn og venner. Ensomhet er fryktelig. 

(og ja jeg vet man kan føle seg ensom selvom man er sammen med folk, men det er mye værre å være ensom fordi man faktisk er helt alene) 

stjernestøv
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Man slipper ihvertfall å være så ensom om man har mann, barn og venner. Ensomhet er fryktelig. 

(og ja jeg vet man kan føle seg ensom selvom man er sammen med folk, men det er mye værre å være ensom fordi man faktisk er helt alene) 

Jeg er mye alene og det er faktisk mye bedre enn å ha to unger som krever mye av meg, og en mann som er sint og irritabel fordi jeg er dårlig og for at han må ta seg av barna. Så ja, jeg foretrekker ensomhet. Og tror du virkelig jeg har klart å være med venner når jeg var så dårlig? 

Endret av stjernestøv
AnonymBruker
stjernestøv skrev (1 minutt siden):

Jeg er mye alene og det er faktisk mye bedre enn å ha to unger som krever mye av meg, og en mann som er sint og irritabel fordi jeg er dårlig og for at han må ta seg av barna. Så ja, jeg foretrekker ensomhet. 

Selvsagt liker du å ha alenetid når du resten av døgnet er tvunget til å være sammen med mannen din. Og du foretrekker jo ikke ensomhet. Det du foretrekker er alenetid. Ensomhet er når man føler at man er alene,men samtidig skulle ønske en ikke var alene.. 

Vi som er alene 100% av døgnet blir ensomme. 

stjernestøv

Selvsagt liker du å ha alenetid når du resten av døgnet er tvunget til å være sammen med mannen din. Og du foretrekker jo ikke ensomhet. Det du foretrekker er alenetid. Ensomhet er når man føler at man er alene,men samtidig skulle ønske en ikke var alene.. 

Vi som er alene 100% av døgnet blir ensomme. 

Kan love deg at jeg ser ikke mye til mannen min i løpet av en dag og ikke sover vi sammen heller, han er stort sett ute og ikke spiser vi sammen heller. Han er opptatt med sitt, det er ikke mye vi snakker med hverandre heller. Har heldigvis en sønn hjemme men han jobber en del, så jo jeg føler på ensomhet. Men vil ikke møte venner i denne corona tiden. Min sønn og meg ser serier sammen, det er kjekt. Men han er voksen og har andre ting å ta seg til enn å bare være med meg, og han flytter nok snart ut. 

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Er du ny her?

Det blir litt for enkelt å anta at mann og barn betyr at man har surfet gjennom livet. Du kjenner kanskje ikke @stjernestøv så godt. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

når ble en kjæreste og barn selve definisjonen på lykke her i livet?

Anonymkode: de817...9d3

AnonymBruker
Grendel skrev (5 minutter siden):

Er du ny her?

Det blir litt for enkelt å anta at mann og barn betyr at man har surfet gjennom livet. Du kjenner kanskje ikke @stjernestøv så godt. 

Det er mange nye her nå. Noen stikker innom bare, mens noen blir værende en stund. Man kan ikke forvente at alle har vært her like lang tid som en selv. 

Anonymkode: 1f327...bf9

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...