AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 Del Skrevet 5. april 2021 Glitter skrev (3 minutter siden): Og jeg har bare sagt at det var slik jeg oppfattet det. Jeg har ikke sagt at det garantert var sånn det VAR. På et diskusjonsforum så skjer det støtt og stadig at man feiloppfattes. Det må man tåle. Da kan man helt enkelt bare oppklare det, også er man ferdig med det. Framfor å bli drit forbanna og anklage personen for å ha ødelagt dagen. DET er ufint. Det var jo du som ble skikkelig provosert av å lese at andre kunne ha det verre. Det syns jeg blir litt rart i og med at vi alle har forskjellige plager og forskjellige alvorlighetsgrader. Forresten det å anklage andre for å ødelegge dagen har jeg sett du har skrevet til andre brukere her inne mange ganger også. Men du virker ganske kranglevoren så er kanskje ikke så rart. Anonymkode: ab26e...e75 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/460377-misunnelig-p%C3%A5-broren-min-som-har-et-liv/page/4/#findComment-4035055 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 Del Skrevet 5. april 2021 Haha jeg må nesten le. God natt. Anonymkode: ab26e...e75 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/460377-misunnelig-p%C3%A5-broren-min-som-har-et-liv/page/4/#findComment-4035056 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 Del Skrevet 5. april 2021 Det går jo an å ha to tanker i hodet samtidig. Jeg skal ærlig innrømme at jeg er dritsjalu på min søster som er frisk og har alt i livet på stell. Psykologutdannet, mann,barn, eier egen bolig, hytte, romslig økonomi osv. Selvfølgelig er jeg det her jeg sitter og ikke eier nåla i veggen, sliter med å få endene til å møtes og har verken mann eller venner og dagens høydepunkt er når soschat eller mental helse har litt ekstra tid en de fastsatte 20 minuttene. Men! Jeg er veldig glad for at hun har ett godt liv også. Hvis hun hadde slitt slik jeg gjør så hadde det vært mye vondere for meg en denne misunnelsen jeg føler. Anonymkode: 513cc...d84 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/460377-misunnelig-p%C3%A5-broren-min-som-har-et-liv/page/4/#findComment-4035063 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 6. april 2021 Del Skrevet 6. april 2021 (endret) AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det var jo du som ble skikkelig provosert av å lese at andre kunne ha det verre. Det syns jeg blir litt rart i og med at vi alle har forskjellige plager og forskjellige alvorlighetsgrader. Forresten det å anklage andre for å ødelegge dagen har jeg sett du har skrevet til andre brukere her inne mange ganger også. Men du virker ganske kranglevoren så er kanskje ikke så rart. Anonymkode: ab26e...e75 Jeg blir ikke provosert av at andre kan ha det verre enn meg eller andre. Det er ikke det det handler om. Og ja, når jeg har blitt utsatt for stygge personangrep så kan jeg ha sagt det, men det er noe helt annet. Og nevnte personangrep har gjentatte ganger blitt moderert bort. Fordi det er ufine og usaklige personangrep. Endret 6. april 2021 av Glitter 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/460377-misunnelig-p%C3%A5-broren-min-som-har-et-liv/page/4/#findComment-4035087 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 Del Skrevet 6. april 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det går jo an å ha to tanker i hodet samtidig. Jeg skal ærlig innrømme at jeg er dritsjalu på min søster som er frisk og har alt i livet på stell. Psykologutdannet, mann,barn, eier egen bolig, hytte, romslig økonomi osv. Selvfølgelig er jeg det her jeg sitter og ikke eier nåla i veggen, sliter med å få endene til å møtes og har verken mann eller venner og dagens høydepunkt er når soschat eller mental helse har litt ekstra tid en de fastsatte 20 minuttene. Men! Jeg er veldig glad for at hun har ett godt liv også. Hvis hun hadde slitt slik jeg gjør så hadde det vært mye vondere for meg en denne misunnelsen jeg føler. Anonymkode: 513cc...d84 Tar hun seg av deg litt da? Bryr hun seg om å hjelpe deg litt med de psykiske utfordringene du har, hun som er psykolog? Anonymkode: 1f327...bf9 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/460377-misunnelig-p%C3%A5-broren-min-som-har-et-liv/page/4/#findComment-4035088 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 Del Skrevet 6. april 2021 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Tar hun seg av deg litt da? Bryr hun seg om å hjelpe deg litt med de psykiske utfordringene du har, hun som er psykolog? Anonymkode: 1f327...bf9 Nei, vi sees to ganger i året når jeg kommer på julebesøk og en gang på sommeren. Anonymkode: 513cc...d84 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/460377-misunnelig-p%C3%A5-broren-min-som-har-et-liv/page/4/#findComment-4035091 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 6. april 2021 Del Skrevet 6. april 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det går jo an å ha to tanker i hodet samtidig. Jeg skal ærlig innrømme at jeg er dritsjalu på min søster som er frisk og har alt i livet på stell. Psykologutdannet, mann,barn, eier egen bolig, hytte, romslig økonomi osv. Selvfølgelig er jeg det her jeg sitter og ikke eier nåla i veggen, sliter med å få endene til å møtes og har verken mann eller venner og dagens høydepunkt er når soschat eller mental helse har litt ekstra tid en de fastsatte 20 minuttene. Men! Jeg er veldig glad for at hun har ett godt liv også. Hvis hun hadde slitt slik jeg gjør så hadde det vært mye vondere for meg en denne misunnelsen jeg føler. Anonymkode: 513cc...d84 Ja, man kan ha to tanker i hodet samtidig. Er bare dette ordet "misunne" som egentlig betyr å ikke unne noen, gjerne fordi man ikke har det selv. Men å skulle ønske at man hadde det samme, og kjenne på den sårheten det er å føle seg mislykket i forhold til søsken, samtidig som man unner de å ha det de har, det tenker jeg er helt normalt. Slik føles det for meg i alle fall. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/460377-misunnelig-p%C3%A5-broren-min-som-har-et-liv/page/4/#findComment-4035092 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 Del Skrevet 10. april 2021 stjernestøv skrev (På 5.4.2021 den 18.15): Man har ikke et bra liv selv om man har mann og barn, og kan love deg at mitt liv er ingenting å misunne! Da er man vel sammen med feil mann om man føler ensom eller føler man ikke har et bra liv sammen med noen? Er man med den rette så skal det berike livet ens, sliter selv psykisk og når jeg har vært med menn jeg liker eller har kjemi med, så blir jeg gladere enn å være alene. Men er man med feil menn, så føler man fortsatt livet er dritt og vil heller være alene. AnonymBruker skrev (På 5.4.2021 den 18.53): når ble en kjæreste og barn selve definisjonen på lykke her i livet? Anonymkode: de817...9d3 si det, hele samfunnet er opptatt av og krever at man skal finne en partner og lage unger. Har man barn med flere så er det skam og det samme om man er singel. Folk sier mye stygt om alenemødre og barnløse kvinner og kvinner som er single. Jeg merker selv at jeg behandles dårligere fordi jeg ikke har barn, kvinner som har barn blir bedre behandlet og er mer «verdt». Bare se på tv, alle reklamene og programmene og alle annonsene som dukker opp på kg etc som bare omhandler barn, graviditet og par. Se på IG og sosmedier der folk utleverer sexlivet, mannen sin og graviditeten i detaljer for å tjene penger. Statsministeren vår kjater om å få flere barn. Er man ute en dag da det er litt folksomt, ser man bare unge foreldre og par som er ute og går eller bare gamlinger. Man ser klengete og overkåte folk overalt som liksom skal klenge seg til partneren deres som i alle andres øyne bare er kjedelig og gjennomsnittlig. AnonymBruker skrev (På 5.4.2021 den 18.26): Man slipper ihvertfall å være så ensom om man har mann, barn og venner. Ensomhet er fryktelig. (og ja jeg vet man kan føle seg ensom selvom man er sammen med folk, men det er mye værre å være ensom fordi man faktisk er helt alene) Anonymkode: ab26e...e75 Signerer denne, ensomhet er forferdelig. Enda det er deilig med alenetid innimellom. Er vanskelig å våkne uten en man er glad i hver dag og glade barn og dyr som trenger en. En gang hadde jeg venner, en gang hadde jeg en samboer jeg elsket og en hund som nesten drepte meg med kroppsvekten sin på morgnene. Nå er det helt tyst og umulig å komme i kontakt med noen pga corona. Skulle gjerne gitt hva som helst for å finne en god mann å dele livet med, få gifte meg og noen unger. Er også vanskelig å kjøpe mat som enslig fordi de bare selger i store posjoner og alt blir dyrt og man må kaste mye mat. Er dyrt å betale husleie og alt alene når man går på aap. Anonymkode: 20b59...0d5 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/460377-misunnelig-p%C3%A5-broren-min-som-har-et-liv/page/4/#findComment-4035838 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 Del Skrevet 28. april 2021 Det var en gang to søsken. En søster og en bror. Broren hadde en fin vase og det hadde ikke søstra. En dag knuste hun hans vase i sjalusi og følte seg bra med å ikke ha. Hun trengte ikke ta, hun trengte bare at ingen andre kunne ha. Anonymkode: ee0ab...00a 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/460377-misunnelig-p%C3%A5-broren-min-som-har-et-liv/page/4/#findComment-4038761 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 Del Skrevet 28. april 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det var en gang to søsken. En søster og en bror. Broren hadde en fin vase og det hadde ikke søstra. En dag knuste hun hans vase i sjalusi og følte seg bra med å ikke ha. Hun trengte ikke ta, hun trengte bare at ingen andre kunne ha. Anonymkode: ee0ab...00a ??? Anonymkode: 1f327...bf9 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/460377-misunnelig-p%C3%A5-broren-min-som-har-et-liv/page/4/#findComment-4038764 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 Del Skrevet 29. april 2021 AnonymBruker skrev (På 5.4.2021 den 17.34): Broren min har aldri slitt psykisk. Han har ingen diagnoser. Nå har han hatt flere kjærester og har en sønn i tillegg så jobber han i en jobb han tjener masse penger i, spesielt nå i påska tjener han seg søkkrik og lar foreldrene våre ta seg av barnepassen Selv så sitter jeg her med haugevis av psykiske problemer og pga de problemene så er jeg ufør, har aldri hatt kjæreste og har ingen venner en gang 😔 Flere som er misnellig på de som har et liv liksom? Anonymkode: ab26e...e75 Jeg har en bror som er supervellykket, han har alt, men i fare for gjenkjennelse kan jeg ikke gå i detalj om alt han har. Men jeg syns han har fortjent det sånn som han har stått på og jobbet helt siden skoledagene. Det er jeg som er under gjennomsnittet vellykket med min psykiske lidelse og somatiske problemer. Jeg har kanskje ikke gjort noen stor innsats i livet, men så har jeg nå jammen hatt utfordringer også. Livet er ikke rettferdig rett og slett. Jeg har en bror som døde ung også, jeg er tross alt i live. Anonymkode: 2ad27...1ee 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/460377-misunnelig-p%C3%A5-broren-min-som-har-et-liv/page/4/#findComment-4038847 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.