Gå til innhold

Andre som er her i kveld?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Andre som er her i kveld?

Jeg skulle egentlig ha sovet for en to timers tid siden, men her sitter jeg. Har vanskelige tanker og et eneste tankekjør... Forumet fungerer som en distraksjon heldigvis. Tør ikke prøve å sove enda, er så redd for å miste kontrollen. Ellers så prøver jeg å ha fokus på mandag når jeg skal til behandler, det er lenge siden jeg har vært der nå og jeg har mye å ta opp. Håper hun kan hjelpe meg igjennom dette. 

Anonymkode: e9e52...61a

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/460467-andre-som-er-her-i-kveld/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
merida skrev (2 minutter siden):

Samme her.. takk gud for at forumet finnes og for at det er så mange snille mennesker her inne. 

Så hyggelig at du og er her. Forventet egentlig ikke å få svar. Ja, er veldig glad for det jeg og, fint å ha ett slikt sted der man spørre om råd og få støtte. Forumet har virkelig hjulpet meg mer enn en skulle tro. Er noe med det å ha noen som opplever eller sliter med det samme som en selv. Er liksom ikke helt det samme å ha en behandler.

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, heldigvis. Men sovner ikke med en gang og da blir jeg liggende å gruble og tenke på det.

Ah, skjønner. Og du har ikke noe medisiner som demper tankekjøret? Jeg har ikke sånn tankekjør, bare ekstremt mange tanker. Men jeg tar medisiner for å dempe hjernen litt når jeg skal sove. Nå skal ikke jeg sitte og anbefale medisiner altså. Men jeg vet ikke om noen annen måte å roe ned hjernen litt når man skal sove.

AnonymBruker
Trine skrev (14 minutter siden):

Ah, skjønner. Og du har ikke noe medisiner som demper tankekjøret? Jeg har ikke sånn tankekjør, bare ekstremt mange tanker. Men jeg tar medisiner for å dempe hjernen litt når jeg skal sove. Nå skal ikke jeg sitte og anbefale medisiner altså. Men jeg vet ikke om noen annen måte å roe ned hjernen litt når man skal sove.

Jo, jeg tar seroquel og det hjelper som oftest, men ikke i kveld. Det til tross for at jeg har økt dosen. Men tenker jeg bare prøver å distrahere meg litt til før jeg prøver å sove så får jeg heller stå opp igjen om det ikke går. 

AnonymBruker

Jeg sliter også ofte med å få sove, og blir liggende og gruble. Det som kan hjelpe meg med å roe tankene, er å høre på en lydbok eller podcast. Sovner jeg fra den, gjør det ingenting☺️
Håper du får sove etter hvert, og at du føler deg bedre i morgen. 

Anonymkode: 3c044...7aa

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jo, jeg tar seroquel og det hjelper som oftest, men ikke i kveld. Det til tross for at jeg har økt dosen. Men tenker jeg bare prøver å distrahere meg litt til før jeg prøver å sove så får jeg heller stå opp igjen om det ikke går. 

Jeg tar quetiapin, som vel er samme greia. Jeg tar de dels for å faktisk bli trøtt og dels for å dempe hjernen litt, slik at jeg sovner. Noen ganger føler jeg at de ikke virker, men når jeg først får tvunget meg til å gå og legge meg, så sovner jeg fort og ligger ikke og tenker på alt mulig. Så det er like greit å bare legge seg, og får du ikke sove, kan du bare stå opp igjen 🙂 Det er kjedelig, men ingen krise med mindre du må opp tidlig i morgen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...