Gå til innhold

Anbefaling av antidepressiva?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Sliter med depresjon og hovedsak symptomer som slitenhet, mangel på glede, interesser, motivasjon. Sover mye og spiser mye. 

Hvilken antidepressiver er da anbefalt? Har tidligere prøvd wellbutrin med kortvarig effekt. 

Anonymkode: 50efc...84a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte wellbutrin en kort periode, syns den var helt forferdelig. Ble skikkelig sint av den. Jeg bruker Cipralex og syns den virker veldig bra. Tror det er den som fungerer best på flertallet. (har jeg hørt)

Anonymkode: bb61c...59e

Skrevet

Det er helt inviduelt hvordan hvert virkestoff virker på enhver. Eg fikk helt jæ... bivirkninger av cipralex, går nå på Sertralin (zoloft) og har gått på dette i 4 mnd. Ilag med samtaleterapi hos psykolog har depresjonen blitt kraftig redusert. Klarer å stå opp om morgenen, å finne glede igjen. 

Skrevet

Fluoxetin/Fontex kanskje? Er ganske vektnøytrale

Skrevet

Med dårlige erfaringer med Wellbutrin, er Efexor sannsynligvis det du bør prøve.

AnonymBruker
Skrevet

Blir ikke seroxat bruk så mye lenger?

Jeg går på det, tøffe bivirkninger de tre første ukene. Men så forsvant de.

Nå har jeg vært stabil i flere år.

Det er så deilig å endelig ha et liv som er vært å leve.

Anonymkode: a7491...d19

Skrevet

Seroxat brukes fortsatt, og er etter min mening det beste SSRI.

Skrevet
kupton skrev (1 time siden):

Med dårlige erfaringer med Wellbutrin, er Efexor sannsynligvis det du bør prøve.

Her må jeg skrive noe generelt om dose: For at Efexor skal være et SNRI og ikke kun et SSRI, må dosen være over 150 mg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...