AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 Del Skrevet 15. april 2021 Jeg fikk beskjed av behandler om at vi skulle starte utredning, og jeg var veldig spent ettersom jeg har blitt feildiagnostisert på BUP (symptomene mine har utviklet seg en del siden den tid) og vil ha riktig diagnose og behandling. Jeg så derimot nå i journalen min at jeg skal ta SIPS, og fant ut at dette var for å kartlegge psykose og ikke for å kartlegge diverse psykiske lidelser? Jeg har hallusinasjoner (hører stemmer og andre lyder innimellom, og har muligens synshallusinasjoner også men er usikker på om det er hallusinasjoner eller ekte?) men ingen andre tegn til psykose. Har god selvinnsikt. Har heller ikke vrangforestillinger, men sliter med en del paranoia som jeg mener er knyttet til et tidligere traume. Er det sånn at hallusinasjoner alene betyr at man er psykotisk eller har en psykoselidelse, eller kan det være et symptom på andre lidelser? Jeg synes det er fryktelig frustrerende at alle behandlere alltid skal ha et hyperfokus på "psykosesymptomer" når det ikke er mitt største problem i hverdagen. Anonymkode: 0308d...59b 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/460553-hvilke-lidelser-har-hallusinasjon-som-symptom/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.