Gå til innhold

Tatt ut tiltale og påstand om forvaring.


Glitter

Anbefalte innlegg

Da har det etter over tre år endelig tatt ut tiltale mot min eks. Politiet gjorde en uakseptabel jobb for tre år siden til tross for helt klare bevis. Så de tok det tilbake og startet ny etterforskning for litt over to år siden. 

Nå er tiltalen grov kroppskrenkelse/skade, to innbrudd og fem brudd på besøksforbud. I tillegg til meg er det flere andre jenter og en til mann. Rettsaken skal vare i to uker og ENDELIG har de skjønt at han må i forvaring for han er farlig og kommer aldri aldri til å slutte. Rettsak i november. 

Jeg er skikkelig kvalm nå. Og redd. Og kjemperedd for at tiltalen trigger han så han skal oppsøke meg på nytt. 

Jeg har jo ventet på dette og håpt at dette skulle bli resultatet av tiltalen. Men dette kjenner jeg kan bli svært mye for meg. Frykter allerede hvordan dette vil trigge meg selv. Hvordan det blir å gå og vente på rettsaken i et halvt år. 

Hvordan skal jeg komme meg gjennom dette? Har blitt veldig dårlig før av dette, da han kom ut av varetekt, da det ble nye avhør, de gangene han har fulgt etter meg inn på butikker og slikt. Selv nå kjenner jeg på behov for å dra på polet og for å flykte unna. Og jeg kan ikke en gang dra til mamma pga smitten. Så sitter helt alene med dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kupton skrev (Akkurat nå):

Du kan få voldsalarm hos politiet. Jeg har hjulpet flere kvinner med å få dette.

Det har jeg hatt før. Ja, det kan jo være et alternativ. For alt jeg vet sitter han i varetekt, men jeg tror ikke han gjør det. Skal høre med advokaten min. Er så veldig kvalm akkurat nå. Og svimmel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

merida skrev (Akkurat nå):

Føler med deg, Glitter. Skaff deg voldsalarm så du føler deg tryggere. Det har jeg også hatt, og det var til hjelp. Skjønner dette er tøft for deg. Skriv her om det hjelper deg. 

Tusen takk. Jeg spurte advokaten, og han er faktisk i varetekt. Så trenger ikke den frykten i det minste. 

Nå må jeg finne ut hvordan jeg skal håndtere dette. Er redd for å gå skikkelig på trynet nå. Skal ringe behandler tror jeg. Må få snakket med noen som ikke er familie. Og legge en slags kriseplan. Hadde ikke tenkt å dra på sykehuset denne uken, men det som nå blir vanskelig er å klare å se faresignalene på at jeg mister kontrollen framfor å være så sta på at jeg absolutt skal holde meg hjemme også ender det opp med at det ikke går bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (4 minutter siden):

Takk gud han er i varetekt.

Er det ikke noe med at du (og de andre fornærmede) kan få varsel hvis han slippes ut? Eller er det bare når det sones en fengselsdom - ved permisjoner o.l.? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

laban skrev (6 minutter siden):

Er det ikke noe med at du (og de andre fornærmede) kan få varsel hvis han slippes ut? Eller er det bare når det sones en fengselsdom - ved permisjoner o.l.? 

Det vet jeg ikke. Jeg har egentlig en følelse av at ikke blir å slippe ut nå, i og med at de ønsker å få han i forvaring? Han kan jo finne på å oppsøke oss og prøve å true oss til å ikke si noe, dvs bevisforspillelse? Nå er det helt umulig for han å slippe unna med det mot meg da, men jeg vet ikke noe om bevisene som er i forhold til de andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Er det han som er faren til guttene dine? 

Anonymkode: 10b4b...00c

Nei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå spinner hodet mitt. Har angst for at han skal klare å få sendt noen til meg. Enten for å drepe meg eller for å banke meg opp og true meg til å ikke tørre å vitne. 

Og jeg er så kvalm og svimmel. Veksler mellom angstanfall og gråt, og apati. Vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Har så mye flashbacks og sånt. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (2 minutter siden):

Nå spinner hodet mitt. Har angst for at han skal klare å få sendt noen til meg. Enten for å drepe meg eller for å banke meg opp og true meg til å ikke tørre å vitne. 

Og jeg er så kvalm og svimmel. Veksler mellom angstanfall og gråt, og apati. Vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Har så mye flashbacks og sånt. 

Så leit å høre at du har det sånn. Kan du ringe behandler? 

Anonymkode: fbbda...973

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så leit å høre at du har det sånn. Kan du ringe behandler? 

Anonymkode: fbbda...973

Har gjort det. Venter på at hun skal ringe meg. Hun ringer vanligvis mellom 1330 og 1500. Ligger og venter og venter på det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Glitter skrev (24 minutter siden):

Har gjort det. Venter på at hun skal ringe meg. Hun ringer vanligvis mellom 1330 og 1500. Ligger og venter og venter på det..

Håper behandleren ringer deg snart så du får hjelp, får helt vondt av deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv skrev (1 time siden):

Håper behandleren ringer deg snart så du får hjelp, får helt vondt av deg. 

Har snakket med henne. Blitt oppfordret/fått presentert valgene mine. Destruktive VS å hjelpe meg selv. Så...Skal prøve å velge rett, men vil kjenne etter en stund på om jeg greier å ta kontroll eller om mine reelle valg er enten destruktivt og alvorlig eller innleggelse. Sitter litt langt inne da jeg hadde satt meg et mål. Men vil jo ikke gjøre noe dumt heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Glitter skrev (5 minutter siden):

Har snakket med henne. Blitt oppfordret/fått presentert valgene mine. Destruktive VS å hjelpe meg selv. Så...Skal prøve å velge rett, men vil kjenne etter en stund på om jeg greier å ta kontroll eller om mine reelle valg er enten destruktivt og alvorlig eller innleggelse. Sitter litt langt inne da jeg hadde satt meg et mål. Men vil jo ikke gjøre noe dumt heller.

I den situasjonen du er i nå er det kanskje best med innleggelse? Ikke være alene og føle deg dårlig å være redd? Være på en trygg plass med trygge folk rundt deg som kan hjelpe deg? Høres ikke greit ut å være alene med det du sliter med akkurat nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (8 minutter siden):

I den situasjonen du er i nå er det kanskje best med innleggelse? Ikke være alene og føle deg dårlig å være redd? Være på en trygg plass med trygge folk rundt deg som kan hjelpe deg? Høres ikke greit ut å være alene med det du sliter med akkurat nå. 

Ja det er sikkert til det beste. Blir bare så skuffet og kjenner skam rundt å ikke ha klart det som var målet mitt. Men jeg får vel heller prøve å klar målet neste gang da. Det har gått rett vest tidligere når jeg har blitt så trigget pga denne saken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Glitter skrev (Akkurat nå):

Ja det er sikkert til det beste. Blir bare så skuffet og kjenner skam rundt å ikke ha klart det som var målet mitt. Men jeg får vel heller prøve å klar målet neste gang da. Det har gått rett vest tidligere når jeg har blitt så trigget pga denne saken. 

Da har du erfaring fra tidligere når det gjelder dette så ta i mot hjelpen du får, og husk at det er ikke et nederlag. Du sliter nok fra før så kommer dette på toppen av alt, det er veldig forståelig at du trenger drahjelp nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (19 minutter siden):

Ja det er sikkert til det beste. Blir bare så skuffet og kjenner skam rundt å ikke ha klart det som var målet mitt. Men jeg får vel heller prøve å klar målet neste gang da. Det har gått rett vest tidligere når jeg har blitt så trigget pga denne saken. 

Det er ingen skam i å ikke nå målet du har satt deg. Det viser styrke å ta gode valg for seg selv og ta imot den støtten langs veien som en trenger. Jeg tror det er et klokt valg med en innleggelse nå. Det er heftig de nyhetene du hatt fått, selv om de kanskje var ønsket. Ta vare på deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (25 minutter siden):

Da har du erfaring fra tidligere når det gjelder dette så ta i mot hjelpen du får, og husk at det er ikke et nederlag. Du sliter nok fra før så kommer dette på toppen av alt, det er veldig forståelig at du trenger drahjelp nå. 

Ja, det er sant det. 

Fru2020 skrev (6 minutter siden):

Det er ingen skam i å ikke nå målet du har satt deg. Det viser styrke å ta gode valg for seg selv og ta imot den støtten langs veien som en trenger. Jeg tror det er et klokt valg med en innleggelse nå. Det er heftig de nyhetene du hatt fått, selv om de kanskje var ønsket. Ta vare på deg selv.

Det er kanskje ikke det. Utrolig nok kjenner jeg på mer skam rundt å legge meg inn, enn jeg gjør i forhold til å skade meg selv. Det henger ikke på greip. Men jeg har pakket nå. Har ikke klart å ringe legevakten ennå, men skal gjøre det snart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (58 minutter siden):

Det er kanskje ikke det. Utrolig nok kjenner jeg på mer skam rundt å legge meg inn, enn jeg gjør i forhold til å skade meg selv. Det henger ikke på greip. Men jeg har pakket nå. Har ikke klart å ringe legevakten ennå, men skal gjøre det snart. 

Så bra! Lykke til hos legevakten. Oppdater oss gjerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...