Gå til innhold

Tatt ut tiltale og påstand om forvaring.


Glitter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Glitter skrev (På 15.4.2021 den 17.55):

Takk. :)

Hæ? Hva er det du snakker om? Kanskje lese hele tråden. Min eks er den som er tiltalt og han har gjort grove ting år etter år. Han er den som muligens blir dømt til forvaring. 

 

Hvorfor skriver du om dette åpent på et forum? Det er ikke så bra å skrive om det på forum.  Beste er å prate med profesjonelle om det eller andre.  Men kanskje du ikke har noen å prate med? 

 

 

Anonymkode: 2b72e...43e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine skrev (6 timer siden):

Det er litt sent og jeg burde ha lagt meg allerede, så jeg har ikke lest alle svarene her. Men jeg har lest nok til å bli sånn akkurat passe småforbanna. Hva er greia med dolere? Anonyme får hetse og hate og syte og klage, og vi andre, vi skal bare akseptere det, "overse" det. Når skal dere forstå at noen av oss mangler den der evnen til å overse? Istedenfor at Glitter sitter og grubler på dette alene, er det mye bedre at hun sier hva hun føler og tenker, så kan vi andre forsikre henne om at hun absolutt ikke skal føle noen skam. Altså, jeg blir seriøst litt satt ut av dere. Her sitter dere og unnskylder en idiot (jeg har ikke lest den tråden det er snakk om, men vi snakker opplagt om en idiot). Det er jo ikke så rart at noen reagerer når andre får så god hjelp, mens de ikke får hjelp selv. Men Glitter, nei hun skal bare overse at folk slenger dritt til henne. Hun som aldri slenger dritt til noen, hun skal bare akseptere at andre bruker henne som boksesekk? Livet hennes er jo så forbanna enkelt. Hva med å fortelle den anonyme at det er en grunn til at Glitter får den hjelpen hun får? 

Jada, jeg vet man bare "mater trollet", men vet dere, noen av oss trenger å få ting ut når andre mennesker ubegrunnet (ja, det er så til de grader ubegrunnet) velger å spy ut all dritt de kan komme på. Det er ikke noen større grunn til at Glitter skal klare å beherske seg, enn at den andre personen skal klare det. Så hvorfor forsvarer dere denne idioten? Hvorfor er det ingen som forsvarer Glitter når hun reagerer på at andre, bevisst, prøver å forsurne livet hennes? Det dere sier er jo at den andre personen har det så mye verre enn Glitter, derfor kan den personen få utagere. Vel, jeg fungerer bedre enn Glitter, jeg tillater meg allikevel å si ifra når folk oppfører seg urettferdig, og her var det jammen mange å si ifra til. Hvis jeg husker det, og tråden ikke er slettet i morgen, skal  jeg støtte Glitter i den andre tråden. Å overse uønsket atferd fungerer ikke! Problemer blir ikke borte selv om man leker struts. 

Dette ble skrevet i rekordfart, men jeg mener hvert ord! God natt! 

Takk for forbannet innlegg. Hehe. 

Jeg vet ikke om noen har direkte forsvart den personen, men det er det der med å ha forståelse for den parten som hetser meg og å bare overse det. Akkurat dette er skikkelig vanskelig for meg slik det er for deg. Og på en måte så føler jeg at jeg lar meg tråkke på når jeg bare ignorerer. Ligger det ikke noe i uttrykket "den som tier samtykker"? Jeg er egentlig veldig usikker på hvordan reagere på slikt. Instinktivt så ønsker jeg å svare på hetsingen, men så er det dette med å heller overse det. Ikke gi de reaksjonen de ønsker. Skjønner egentlig ikke hva som er rett måte å reagere jeg. Er vel fordeler og ulemper med begge deler. 

Mulig den tråden ble slettet, men i korte trekk spurte TS om hva det er med disse eupfere som legger seg inn i psykiatrien hver gang livet butter en litt i mot, også brukte vedkommende meg som eksempel, direkte "på grunn av en rettsak", og at vedkommende selv hadde vært i rettsak som vitne da hns far ble drept. Og mange ord om dette med at jeg og andre får så mye hjelp, mens den personen ikke får det. 

Så vil jeg bare avslutte med at jeg har tatt til meg all støtten jeg fikk, også fra frosken som sa det med å forstå de andre som tar sin smerte og fortvilelse ut på meg som opplever å få så god hjelp, og at det er bedre å overse det. Mulig jeg egentlig burde overse det, men som sagt er det vanskelig for meg å overse når jeg blir såret på den måten. Det blir unaturlig for meg. Men er godt mulig at å ignorere det hadde vær best. Men jeg har jo allerede blitt såret av det. Men som sagt så satte jeg pris på de tilbakemeldingene jeg fikk her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Har han plaget deg i nyere tid? 

Anonymkode: 2b72e...43e

Han har fulgt etter meg inn på butikker og slikt når vi har møttes tilfeldig. Ikke mer enn det, men det er nok til at jeg har blitt redd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

 

Hvorfor skriver du om dette åpent på et forum? Det er ikke så bra å skrive om det på forum.  Beste er å prate med profesjonelle om det eller andre.  Men kanskje du ikke har noen å prate med? 

 

 

Anonymkode: 2b72e...43e

Fordi jeg synes det er godt å få det ut og jeg synes det er godt å søke litt råd og støtte. Slik som mange andre gjør på dette forumet. Selv om det er noen troll her og personer som ser ut til å finne glede i å hetse og trykke en ned, så er det i all hovedsak et bra forum og jeg synes vi er gode på å gi støtte til hverandre. Jeg liker å kunne gi støtte til andre, og jeg synes det er godt å få støtte tilbake. Det er også fint å få konstruktive tilbakemeldinger, og også konstruktiv kritikk. :)

Jeg snakker med de rundt meg også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

merida skrev (1 time siden):

Hvem støtter og forsvarer idioten? Jeg synes glitter får masse støtte her? 

Ja, hun får støtte, men det får også den som skrev et innlegg utelukkende med hensikt å såre Glitter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (9 minutter siden):

Takk for forbannet innlegg. Hehe. 

Jeg vet ikke om noen har direkte forsvart den personen, men det er det der med å ha forståelse for den parten som hetser meg og å bare overse det. Akkurat dette er skikkelig vanskelig for meg slik det er for deg. Og på en måte så føler jeg at jeg lar meg tråkke på når jeg bare ignorerer. Ligger det ikke noe i uttrykket "den som tier samtykker"? Jeg er egentlig veldig usikker på hvordan reagere på slikt. Instinktivt så ønsker jeg å svare på hetsingen, men så er det dette med å heller overse det. Ikke gi de reaksjonen de ønsker. Skjønner egentlig ikke hva som er rett måte å reagere jeg. Er vel fordeler og ulemper med begge deler. 

Mulig den tråden ble slettet, men i korte trekk spurte TS om hva det er med disse eupfere som legger seg inn i psykiatrien hver gang livet butter en litt i mot, også brukte vedkommende meg som eksempel, direkte "på grunn av en rettsak", og at vedkommende selv hadde vært i rettsak som vitne da hns far ble drept. Og mange ord om dette med at jeg og andre får så mye hjelp, mens den personen ikke får det. 

Så vil jeg bare avslutte med at jeg har tatt til meg all støtten jeg fikk, også fra frosken som sa det med å forstå de andre som tar sin smerte og fortvilelse ut på meg som opplever å få så god hjelp, og at det er bedre å overse det. Mulig jeg egentlig burde overse det, men som sagt er det vanskelig for meg å overse når jeg blir såret på den måten. Det blir unaturlig for meg. Men er godt mulig at å ignorere det hadde vær best. Men jeg har jo allerede blitt såret av det. Men som sagt så satte jeg pris på de tilbakemeldingene jeg fikk her. 

Nei, de har ikke direkte forsvart personen, men de har rettferdiggjort det denne personen gjorde. Og vi har snakket om dette før, at når vi først har lest det, klarer vi ikke bare la det ligge, fordi vi føler det blir feil å ikke si ifra. Og ja, den som tier samtykker. Folk må akseptere at ikke alle velger å behandle anonyme terrorister på samme måte. Syns jeg ser det, hvis Norge hadde blitt angrepet av f.eks IS. Alle hadde bare snudd ryggen til og håpet at fienden ble lei av å ikke få oppmerksomhet. "Bare la de bombe oss, de har jo hatt det veldig vondt og her i Norge er vi så heldige med velferdssystemet. Siden vi ikke holder dette hemmelig, er det jo ikke rart at andre land blir misunnelige og velger å angripe oss. Det er bare å ikke respondere, så gidder de ikke angripe mer."

Ikke alle får like god hjelp, men det er en grunn til at du får den hjelpen du har og det burde ikke være nødvendig for deg å måtte forsvare det. Veldig ofte har folk faktisk fått et tilbud, men de har vært negative til det og ikke tatt imot det tilbudet de har fått. Det er ikke sjelden jeg har hørt folk klage på manglende tilbud, hvor dette etterhvert har kommet fram. Uansett skal ikke du klandres for at du får hjelp. Og smerte/lidelse er subjektivt. Jeg kjenner ei som fikk traumer etter å ha opplevd akkurat det samme som jeg selv har opplevd og taklet med en sorgreaksjon. Vi må bare stole på at det er de som trenger det mest, som også får mest hjelp. Det nytter ikke måle lidelsestrykk på et forum på fb.  

Hva som er riktig å gjøre når noen behandler deg på denne måten, finnes det ingen fasit på. Jeg mener at du skal ragere akkurat slik som føles riktig for deg der og da, så lenge det ikke er noe som kan skade deg selv. Noen dager takler du kanskje mer, andre dager takler du mindre. Nå er du så stressa at det antakeligvis ikke skal så mye til før du begynner bli destruktiv mot deg selv. Da er det mye bedre å hakke løs på den som fortjener det, selv om det ikke har annen hensikt enn å løsne ventilen litt hos deg selv og holde deg selv opp. Hadde jeg visst at du kunne skyve det bak deg og gå med hevet hode, hadde jeg vært enig i at det for din del hadde vært like greit å ikke respondere, men det er titusenmillioner ganger bedre at du deler reaksjonen, enn at du holder den for deg selv og later som ingenting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

merida skrev (24 minutter siden):

Jeg oppfattet det ikke som at frosken støttet og forsvarte vedkommende. Mer som et forsøk på å hjelpe glitter. Men jeg skal ikke blande meg inn i denne diskusjonen 😆 

Det startet med at jeg leste "Orker ikke lese hele tråden, men var det ikke du som var anmeldt for vold mot politimann?" og tenkte, hva faen?????? Så allerede der var jo jeg i angrepshumør 🤣 Det innlegget var så opplagt ment som provokasjon. Personen har jo ikke bare "ikke orket" å lese hele tråden. Vedkommende har ikke engang lest første setning i hovedinnlegget. Og man svarer for faen ikke på et innlegg der man kun har lest overskriften og den opplagt ikke gir tilstrekkelig informasjon til å svare noe som helst. Så ja, allerede der var jeg på "folk ass, skulle vært gølva hele gjengen". 

Så leser jeg "Men i tillegg til det, så tenker jeg at det ikke er så rart om noen trigges av innleggene dine hvor du beskriver tilbudet du får fra psykiatrien. Mange mennesker med stort lidelsestrykk får ikke tilsvarende tilbud, de opplever mye avvisning og grensesetting. Du er (tilsynelatende) heldig som har et godt og generøst behandlingstilbud, - og jeg synes kanskje du kan pålegge deg selv å ikke bli opphengt i at noen direkte eller indirekte uttrykker noe som kan oppfattes som misunnelse. Du sliter med ditt, de sliter med sitt - og dette kan komme til uttrykk på mange måter. " Og da tenker jeg "hva faen i helvete?????!!!!!!!" Ikke så rart at folk reagerer fordi Glitter får god oppfølging i helsevesenet? Jo! Det er rart! Jeg vet at ikke alle får den hjelpen de trenger, men jeg vet også at veldig mange er negative til den hjelpen de blir tilbudt og derfor velger å ikke motta hjelp. Så klager de senere på at de ikke får hjelp. En forutsetning for å få hjelp er at man faktisk tar imot hjelpen og nyttiggjør seg den. 

Men det jeg reagerer mest på er at hun mener Glitter skal pålegge seg å ikke bli opphengt i at noen uttrykker noe som kan oppfattes som misunnelse. Dette skriver hun til ei med asperger, til tross for at hun selv har uttrykt irritasjon over autisters "evne" til å henge seg opp. Hun vet at Glitter har en hjerne som ikke fungerer likt som en normal hjerne, hun vet at å bli opphengt er et vanlig symptom på en utviklingsforstyrrelse som Glitter faktisk har. Hun vet at Glitter ikke har en like godt utviklet evne til å legge ting bak seg. Jeg har forklart dette grundig til frosken før, så jeg vet at hun vet. Men tydeligvis går det ikke inn. Og da tenker jeg, når du vet at personen du svarer har en hjerne som fungerer annerledes, og du vet at du selv ikke evner å forstå akkurat det, da får du tenke deg om noen ekstra ganger før du svarer. 

Og jeg mener hun forsvarer vedkommende når hun skriver at det ikke er rart at noen reagerer når Glitter forteller om hennes behandlingstilbud. Hvis hun klarer forstå andres reaksjoner utelukkende på grunn av misunnelse, burde hun også klare å forstå Glitter sin reaksjon på misunnelsen som uttrykkes. Men min reaksjon er ganske mye basert på tidligere diskusjoner og ikke bare det som blir skrevet i denne tråden. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trine skrev (4 minutter siden):

Det startet med at jeg leste "Orker ikke lese hele tråden, men var det ikke du som var anmeldt for vold mot politimann?" og tenkte, hva faen?????? Så allerede der var jo jeg i angrepshumør 🤣 Det innlegget var så opplagt ment som provokasjon. Personen har jo ikke bare "ikke orket" å lese hele tråden. Vedkommende har ikke engang lest første setning i hovedinnlegget. Og man svarer for faen ikke på et innlegg der man kun har lest overskriften og den opplagt ikke gir tilstrekkelig informasjon til å svare noe som helst. Så ja, allerede der var jeg på "folk ass, skulle vært gølva hele gjengen". 

Så leser jeg "Men i tillegg til det, så tenker jeg at det ikke er så rart om noen trigges av innleggene dine hvor du beskriver tilbudet du får fra psykiatrien. Mange mennesker med stort lidelsestrykk får ikke tilsvarende tilbud, de opplever mye avvisning og grensesetting. Du er (tilsynelatende) heldig som har et godt og generøst behandlingstilbud, - og jeg synes kanskje du kan pålegge deg selv å ikke bli opphengt i at noen direkte eller indirekte uttrykker noe som kan oppfattes som misunnelse. Du sliter med ditt, de sliter med sitt - og dette kan komme til uttrykk på mange måter. " Og da tenker jeg "hva faen i helvete?????!!!!!!!" Ikke så rart at folk reagerer fordi Glitter får god oppfølging i helsevesenet? Jo! Det er rart! Jeg vet at ikke alle får den hjelpen de trenger, men jeg vet også at veldig mange er negative til den hjelpen de blir tilbudt og derfor velger å ikke motta hjelp. Så klager de senere på at de ikke får hjelp. En forutsetning for å få hjelp er at man faktisk tar imot hjelpen og nyttiggjør seg den. 

Men det jeg reagerer mest på er at hun mener Glitter skal pålegge seg å ikke bli opphengt i at noen uttrykker noe som kan oppfattes som misunnelse. Dette skriver hun til ei med asperger, til tross for at hun selv har uttrykt irritasjon over autisters "evne" til å henge seg opp. Hun vet at Glitter har en hjerne som ikke fungerer likt som en normal hjerne, hun vet at å bli opphengt er et vanlig symptom på en utviklingsforstyrrelse som Glitter faktisk har. Hun vet at Glitter ikke har en like godt utviklet evne til å legge ting bak seg. Jeg har forklart dette grundig til frosken før, så jeg vet at hun vet. Men tydeligvis går det ikke inn. Og da tenker jeg, når du vet at personen du svarer har en hjerne som fungerer annerledes, og du vet at du selv ikke evner å forstå akkurat det, da får du tenke deg om noen ekstra ganger før du svarer. 

Og jeg mener hun forsvarer vedkommende når hun skriver at det ikke er rart at noen reagerer når Glitter forteller om hennes behandlingstilbud. Hvis hun klarer forstå andres reaksjoner utelukkende på grunn av misunnelse, burde hun også klare å forstå Glitter sin reaksjon på misunnelsen som uttrykkes. Men min reaksjon er ganske mye basert på tidligere diskusjoner og ikke bare det som blir skrevet i denne tråden. 

 

 

Du må få lov til å tolke ting på din måte. Jeg har ikke forsvart det du påstår, men har ikke tenkt å bruke mer tid på dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg tror nok de som utragerer er veldig syke og ikke klarer å tenke over at de drar med seg ned en uskyldig person. 

Men jeg tror at for noen som sårt ønsker hjelp og sliter mye så mister de gangsynet når de ser noen som mottar et så godt tilbud som de selv kunne ha tenkt seg, og bryr seg ikke om de sårer den slike innlegg treffer. 

Det er en reaksjon fra den innlegget er skrevet om de ønsker å få. 

Skriver du deg ut så vinner jo den som startet den andre tråden i håp om å såre deg. 

Anonymkode: 0a7d4...68f

Dette var vel ganske motstridende? De tenker ikke over at de drar med seg en uskyldig person, de bryr seg ikke om at de sårer noen, de ønsker en reaksjon fra den de sårer, og de håper at de sårer personen. For å kunne ønske en reaksjon og håpe å såre noen, må man også tenke over at de sårer en uskyldig person. De må være fullt bevisst hva de gjør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (8 minutter siden):

Du må få lov til å tolke ting på din måte. Jeg har ikke forsvart det du påstår, men har ikke tenkt å bruke mer tid på dette. 

Haha, du vet jeg ikke tolker, men leser bokstavelig det som skrives 😅 Men jeg har ikke tenkt til å bruke mer tid på dette jeg heller.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trine skrev (12 minutter siden):

Haha, du vet jeg ikke tolker, men leser bokstavelig det som skrives 😅 Men jeg har ikke tenkt til å bruke mer tid på dette jeg heller.  

Synes du hisser deg unødvendig mye opp i tråden her, Trine. Din hissige måte å uttrykke deg på anser jeg som ufin, og det er ikke nødvendigvis noe bedre enn å skrive en ufin kommentar på en mer saklig måte.  

Anonymkode: 10b4b...00c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trine skrev (5 timer siden):

Haha, du vet jeg ikke tolker, men leser bokstavelig det som skrives 😅 Men jeg har ikke tenkt til å bruke mer tid på dette jeg heller.  

Du tolker, du som andre. Du setter sammen tekstbrokker og lager din egen versjon av hva som har blitt ment eller sagt. Det er tolkning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (1 time siden):

Du tolker, du som andre. Du setter sammen tekstbrokker og lager din egen versjon av hva som har blitt ment eller sagt. Det er tolkning. 

Så fint at du kjenner meg bedre enn jeg kjenner meg selv. Jeg leser det som skrives, om folk mener noe annet enn det de skriver, får de jo skrive det de egentlig mener. Du skrev at du syns Glitter skulle pålegge seg selv å ikke bli opphengt, gjorde du ikke?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Synes du hisser deg unødvendig mye opp i tråden her, Trine. Din hissige måte å uttrykke deg på anser jeg som ufin, og det er ikke nødvendigvis noe bedre enn å skrive en ufin kommentar på en mer saklig måte.  

Anonymkode: 10b4b...00c

Jeg ble litt irritert i natt ja og det mener jeg selv at jeg hadde grunn til. Men det har gått over for lenge siden. Jeg mener fortsatt det jeg skrev, og føler ikke selv at jeg burde skrevet det på en mindre direkte måte. Så det hissige uttrykket må du nok bare tåle. Jeg har aldri sagt jeg er bedre enn de som skriver ufine kommentarer på en mer saklig måte. Jeg var saklig, selv om du ikke mener det, men jeg er ikke bedre enn noen andre fordet. Tar det fra meg retten til å si hva jeg mener? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble litt hett her, hehe. Jeg setter pris på støtte fra alle kanter. 

Jeg lurer oppriktig på hvordan jeg skal komme meg gjennom de neste seks månedene, deretter rettsaken, og så tiden etterpå. Når bare beskjeden om det satte meg sånn ut av spill og rippet opp i traumene. Vil bare rømme vekk jeg. Å være her i noen dager tar kanskje brodden av den første akuttreaksjonen, men jeg vet dette kommer til å være veldig tøft mye lenger enn til torsdag når jeg skal hjem. Så jeg kjenner meg ganske utrygg. 

Og jeg går med tanker om at alle som jobber her ser ned på meg for at jeg kom hit, men det sier de at de ikke gjør, og at de ikke snakker negativt om meg på behandlermøtene. Jeg føler meg også sikker på at han blir å få sendt noen for å drepe meg. Pluss en del andre ting som gnager i hodet mitt. Mulig alt er paranoia, at dette ble litt mye for meg, men jeg klarer ikke skille meg fra tankene og følelsene om at det er sånn det er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (12 minutter siden):

Det ble litt hett her, hehe. Jeg setter pris på støtte fra alle kanter. 

Jeg lurer oppriktig på hvordan jeg skal komme meg gjennom de neste seks månedene, deretter rettsaken, og så tiden etterpå. Når bare beskjeden om det satte meg sånn ut av spill og rippet opp i traumene. Vil bare rømme vekk jeg. Å være her i noen dager tar kanskje brodden av den første akuttreaksjonen, men jeg vet dette kommer til å være veldig tøft mye lenger enn til torsdag når jeg skal hjem. Så jeg kjenner meg ganske utrygg. 

Og jeg går med tanker om at alle som jobber her ser ned på meg for at jeg kom hit, men det sier de at de ikke gjør, og at de ikke snakker negativt om meg på behandlermøtene. Jeg føler meg også sikker på at han blir å få sendt noen for å drepe meg. Pluss en del andre ting som gnager i hodet mitt. Mulig alt er paranoia, at dette ble litt mye for meg, men jeg klarer ikke skille meg fra tankene og følelsene om at det er sånn det er. 

I og med at han sitter i varetekt, tipper jeg han ikke får ha kontakt med andre enn advokaten sin. Da får han heller ikke sendt noen for å drepe deg. Men dersom disse tankene dine ikke bare er paranoia, bør du kanskje få hemmelig adresse? Du kan også kontakte et krisesenter. De burde ha litt erfaring med situasjoner som dette og kan kanskje hjelpe deg å finne en løsning. 

De som jobber der du er nå, burde vel også kunne hjelpe deg med å finne en løsning? Eller så bør du snakke med politiet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trine skrev (19 minutter siden):

I og med at han sitter i varetekt, tipper jeg han ikke får ha kontakt med andre enn advokaten sin. Da får han heller ikke sendt noen for å drepe deg. Men dersom disse tankene dine ikke bare er paranoia, bør du kanskje få hemmelig adresse? Du kan også kontakte et krisesenter. De burde ha litt erfaring med situasjoner som dette og kan kanskje hjelpe deg å finne en løsning. 

De som jobber der du er nå, burde vel også kunne hjelpe deg med å finne en løsning? Eller så bør du snakke med politiet. 

Ja jeg håper jo at han absolutt ikke kan kontakte omverden, men vet ikke. 

De som jobber her prøver å rasjonalisere med type ting som at det vil jo være veldig dumt for han hvis han gjør egen situasjon ennå verre osv. Men han er ikke en rasjonell person, så man kan jo ikke tenke rasjonelt på hans eventuelle framtidige handlinger. Føler jeg må be om voldsalarm og begynne å ha kniv under hodeputen igjen, men jeg har ikke lyst til det. Har lyst til å føle meg trygg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trine skrev (2 timer siden):

Så fint at du kjenner meg bedre enn jeg kjenner meg selv. Jeg leser det som skrives, om folk mener noe annet enn det de skriver, får de jo skrive det de egentlig mener. Du skrev at du syns Glitter skulle pålegge seg selv å ikke bli opphengt, gjorde du ikke?  

Se definisjon på "å tolke". https://snl.no/tolkning  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (2 timer siden):

Ja jeg håper jo at han absolutt ikke kan kontakte omverden, men vet ikke. 

De som jobber her prøver å rasjonalisere med type ting som at det vil jo være veldig dumt for han hvis han gjør egen situasjon ennå verre osv. Men han er ikke en rasjonell person, så man kan jo ikke tenke rasjonelt på hans eventuelle framtidige handlinger. Føler jeg må be om voldsalarm og begynne å ha kniv under hodeputen igjen, men jeg har ikke lyst til det. Har lyst til å føle meg trygg. 

Det er vel i overkant naivt å tro at han bryr seg om at han gjør situasjonen verre for seg selv. Be om voldsalarm ihvertfall. Klarer du bruke kniven til tenkte formål, så ha den under puta, men er det en mulighet for at du nøler, kan den skade deg mer enn den hjelper deg. Det der kunne jeg aldri tenkt meg til at jeg en gang skulle skrive til noen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (46 minutter siden):

Se definisjon på "å tolke". https://snl.no/tolkning  

Så ord betyr akkurat det man vil de skal bety? For meg har ord den betydningen jeg har lært at de har. Nei betyr nei og ja betyr. Skulle noen begynne å bruke ja der de egentlig mener nei, vil det bare skape forvirring. Alle ord har en forhåndsbestemt mening. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...