Gå til innhold

Tatt ut tiltale og påstand om forvaring.


Glitter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
frosken skrev (5 timer siden):

Du tolker, du som andre. Du setter sammen tekstbrokker og lager din egen versjon av hva som har blitt ment eller sagt. Det er tolkning. 

Var det ikke du som ikke skulle bruke mere tid på dette? 
Hvordan skal en tolke det utsagnet, for her er du igjen.

Anonymkode: 87625...a9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine skrev (30 minutter siden):

Det er vel i overkant naivt å tro at han bryr seg om at han gjør situasjonen verre for seg selv. Be om voldsalarm ihvertfall. Klarer du bruke kniven til tenkte formål, så ha den under puta, men er det en mulighet for at du nøler, kan den skade deg mer enn den hjelper deg. Det der kunne jeg aldri tenkt meg til at jeg en gang skulle skrive til noen. 

Den var liksom en trygghet. Og jeg brukte mye tid på å visualisere hvordan jeg skulle forsvare meg. Jeg får høre med advokaten på mandag om han tenker det er behov for voldsalarm. 

Hehe, nei det er vel ikke til hverdags at man snakker om å ligge med en kniv under puta. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru2020 skrev (5 minutter siden):

Nå snakket vi litt i den andre tråden, men ville over her for å spør hvordan det går med deg idag?

Takk som spør. :)

Jeg har det ikke noe greit. Angst, flashbacks og slikt. Veksler mellom å være over- og underaktivert. Er så redd. Og selv om jeg egentlig vil være hjemme, så er jeg så redd for å dra hjem på torsdag. For jeg føler meg ikke trygg der nå. Og jeg har ingen steder å dra og heller ingen som kan komme til meg. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (4 minutter siden):

Takk som spør. :)

Jeg har det ikke noe greit. Angst, flashbacks og slikt. Veksler mellom å være over- og underaktivert. Er så redd. Og selv om jeg egentlig vil være hjemme, så er jeg så redd for å dra hjem på torsdag. For jeg føler meg ikke trygg der nå. Og jeg har ingen steder å dra og heller ingen som kan komme til meg. 

Det høres skikkelig tungt ut. Jeg har det også slik at jeg blir utskrevet etter en uke uansett hvordan ting er, det kan være virkelig vanskelig noen ganger. Men det er jo fremdeles noen dager igjen, kanskje det kan roe deg litt. Skulle du snakke med advokaten din også? Kanskje det kan være til støtte for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru2020 skrev (2 timer siden):

Det høres skikkelig tungt ut. Jeg har det også slik at jeg blir utskrevet etter en uke uansett hvordan ting er, det kan være virkelig vanskelig noen ganger. Men det er jo fremdeles noen dager igjen, kanskje det kan roe deg litt. Skulle du snakke med advokaten din også? Kanskje det kan være til støtte for deg?

Jeg pleier å være i 7-10 dager, men denne gangen satt hun bare 7 dager med en gang. Sikkert fordi jeg kun var hjemme tre uker denne gangen, men det var jo på grunn av denne saken at det ble slik. Hadde jo egentlig tenkt å være hjemme lenger. Skal sies at når det har vært noe spesielt så har jeg blitt værende lenger, slik som etter russprekken i fjor og da jeg ble hypoman sist, men som hovedregel er det 7-10 dager. 

Jeg har ikke noe møte med han foreløpig, men vurderer å ringe han og spørre om det er noen sjans for at eksen kan klare å få sendt noen etter meg. Men vet egentlig ikke om det vil gjøre at katastrofeangsten roer seg. Jeg er nesten overbevist om at noe blir å skje. Selv om alle sier de ikke tror det er sannsynlig. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glitter skrev (7 minutter siden):

Jeg pleier å være i 7-10 dager, men denne gangen satt hun bare 7 dager med en gang. Sikkert fordi jeg kun var hjemme tre uker denne gangen, men det var jo på grunn av denne saken at det ble slik. Hadde jo egentlig tenkt å være hjemme lenger. Skal sies at når det har vært noe spesielt så har jeg blitt værende lenger, slik som etter russprekken i fjor og da jeg ble hypoman sist, men som hovedregel er det 7-10 dager. 

Jeg har ikke noe møte med han foreløpig, men vurderer å ringe han og spørre om det er noen sjans for at eksen kan klare å få sendt noen etter meg. Men vet egentlig ikke om det vil gjøre at katastrofeangsten roer seg. Jeg er nesten overbevist om at noe blir å skje. Selv om alle sier de ikke tror det er sannsynlig. 

Jeg klarer ikke å sette meg inn i hvor vanskelig dette må være for deg. Husker ikke hvilken oppfølging du har hjemme? Får du samtaler med kommunen i tillegg til psykolog/psykiater? Det vil jo ta tid for denne saken er avklart så du trenger nok noen til å legge en slagplan sammen med.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru2020 skrev (4 minutter siden):

Jeg klarer ikke å sette meg inn i hvor vanskelig dette må være for deg. Husker ikke hvilken oppfølging du har hjemme? Får du samtaler med kommunen i tillegg til psykolog/psykiater? Det vil jo ta tid for denne saken er avklart så du trenger nok noen til å legge en slagplan sammen med.

 

Jeg visste ikke selv hvor ille det var en gang. Jeg trodde jeg hadde kommet meg ganske greit bortsett fra mareritt om nettene og en og annen episode med trigging, men som har gått fort over. Innser jo nå at jeg har gjort med dette slik som med så mye annet. Fortrengt det mest mulig. Innser jo nå at jeg er langt fra ferdig å bearbeide dette. 

Jeg har kommunen to ganger i uken, men det er på mandager og onsdager. Så på torsdag kommer jeg hjem helt alene. Vanligvis blir jeg aldri skrevet ut rett før helgen. Pleier å bruke den siste helgen til å veksle litt mellom sykehuset og hjemme. For å tilpasse meg. Det kunne vært lurt nå også. Å få kjenne på frykten i litt små porsjoner noen dager før jeg dro helt hjem. Og å ha oppfølging hjemme de første par dagene. Er så mye som ble så rart og feil denne gangen. Hun har sagt ting som jeg ikke forstår og som har såret meg også, men hun sa det som et forsøk å hjelpe meg, men for min del føltes det som en bagatellisering. Men det kan også være jeg tidligere ikke har klart å formidle hvor alvorlig det hele faktisk var. At det er en eller annen misforståelse. Så jeg skal ta det opp i morgen. Vi finner alltid ut av misforståelser. Siden jeg er så trygg på henne at jeg klarer å ta det opp om det er noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (15 minutter siden):

Jeg visste ikke selv hvor ille det var en gang. Jeg trodde jeg hadde kommet meg ganske greit bortsett fra mareritt om nettene og en og annen episode med trigging, men som har gått fort over. Innser jo nå at jeg har gjort med dette slik som med så mye annet. Fortrengt det mest mulig. Innser jo nå at jeg er langt fra ferdig å bearbeide dette. 

Jeg har kommunen to ganger i uken, men det er på mandager og onsdager. Så på torsdag kommer jeg hjem helt alene. Vanligvis blir jeg aldri skrevet ut rett før helgen. Pleier å bruke den siste helgen til å veksle litt mellom sykehuset og hjemme. For å tilpasse meg. Det kunne vært lurt nå også. Å få kjenne på frykten i litt små porsjoner noen dager før jeg dro helt hjem. Og å ha oppfølging hjemme de første par dagene. Er så mye som ble så rart og feil denne gangen. Hun har sagt ting som jeg ikke forstår og som har såret meg også, men hun sa det som et forsøk å hjelpe meg, men for min del føltes det som en bagatellisering. Men det kan også være jeg tidligere ikke har klart å formidle hvor alvorlig det hele faktisk var. At det er en eller annen misforståelse. Så jeg skal ta det opp i morgen. Vi finner alltid ut av misforståelser. Siden jeg er så trygg på henne at jeg klarer å ta det opp om det er noe. 

Det er så godt at du har en du kan stole på som hjelper deg. Håper dere får en god samtale i morgen.

Kan du gjøre en ekstra avtale med kommunen om oppfølging på torsdag eller fredag? Jeg får oftere oppfølging i perioder hvor jeg ikke har det så bra. Nå er det jo ekstraordinær situasjon du er i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru2020 skrev (38 minutter siden):

Det er så godt at du har en du kan stole på som hjelper deg. Håper dere får en god samtale i morgen.

Kan du gjøre en ekstra avtale med kommunen om oppfølging på torsdag eller fredag? Jeg får oftere oppfølging i perioder hvor jeg ikke har det så bra. Nå er det jo ekstraordinær situasjon du er i.

Vet ikke. De har så mye å gjøre, så slikt har vært vanskelig å få til tidligere. Jeg får ikke en gang det jeg har vedtak på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (18 minutter siden):

Vet ikke. De har så mye å gjøre, så slikt har vært vanskelig å få til tidligere. Jeg får ikke en gang det jeg har vedtak på. 

Har ikke kommunen du bor i andre tilbud? Som f.eks ambulant team?

Anonymkode: fbbda...973

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Har ikke kommunen du bor i andre tilbud? Som f.eks ambulant team?

Anonymkode: fbbda...973

Nei det ble lagt ned for et par år siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av alle ting så møtte jeg på han i sentrum i dag, og han så meg. Så jeg sendte SMS til advokaten om jeg så riktig, at han er ute av varetekt? Og ja, det gjorde han denne uken. Så redselen som hadde roet seg litt siden han satt inne, den er opp i taket nå. Og han så meg jo. 

Jeg skulle ta si i fra hvis han prøver å kontakte meg..

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Glitter skrev (48 minutter siden):

Av alle ting så møtte jeg på han i sentrum i dag, og han så meg. Så jeg sendte SMS til advokaten om jeg så riktig, at han er ute av varetekt? Og ja, det gjorde han denne uken. Så redselen som hadde roet seg litt siden han satt inne, den er opp i taket nå. Og han så meg jo. 

Jeg skulle ta si i fra hvis han prøver å kontakte meg..

Hvorfor var du i sentrum? 

Anonymkode: 253b8...f88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Hvorfor var du i sentrum? 

Anonymkode: 253b8...f88

Hva har det med saken å gjøre? Hun har da virkelig ikke husarrest! Ærlig talt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvorfor var du i sentrum? 

Anonymkode: 253b8...f88

Fordi jeg hadde et ærend?

Fru2020 skrev (3 timer siden):

Å nei! Det var virkelig dumt. Kan du ringe til behandleren din igjen for en samtale?

Ja, det var det. Det var dessverre for sent da. Hun gikk tidlig fra jobb. 

Lillemus skrev (2 timer siden):

Hva har det med saken å gjøre? Hun har da virkelig ikke husarrest! Ærlig talt.

Ja, det var et latterlig spørsmål i grunn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (52 minutter siden):

det var det. Det var dessverre for sent da. Hun gikk tidlig fra jobb. 

Det var dumt. Hvordan går det med deg nå? Har du noe du kan gjøre nå i helgen for å holde tankene i sjakk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru2020 skrev (13 timer siden):

Det var dumt. Hvordan går det med deg nå? Har du noe du kan gjøre nå i helgen for å holde tankene i sjakk?

Går ikke så veldig bra. Hadde en reaksjon i går. Men ting jeg kan gjøre er slikt som strikking og gå tur. Er ellers ikke så mye jeg har å gjøre i grunn. Og TV da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (1 time siden):

Går ikke så veldig bra. Hadde en reaksjon i går. Men ting jeg kan gjøre er slikt som strikking og gå tur. Er ellers ikke så mye jeg har å gjøre i grunn. Og TV da.

Håper du klarer å finne en rytme dagen slik at du kommer deg gjennom dette 💜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...