aa-k-j Skrevet 15. april 2021 Del Skrevet 15. april 2021 Jeg har bipolar lidelse (usikker på type), depressiv angstlidelse, sosial angst og paranoia. Jeg har noen nedturer jeg lurer på. De kan vare noen få dager før jeg går opp igjen. Noen ganger lenger. Under nedturene kan jeg bl.a få endel angst, gråter mye over vonde ting jeg har opplevd tidligere, endel mer paranoid, mer deprimert, litt mindre matlyst. Jeg kan ta på meg ei slags maske mens jeg prater med folk om generelle ting, men den kommer fort av når jeg blir alene igjen. Jeg gråter og pga angst/frykt. Gråter ikke pga uenigheter, kritikk eller avvisninger. Jeg har vært hos psykiater (privat) som satte bipolar diagnosen, oppstart av den på orfiril pga oppturer og har en oppfølgingstime hos den neste uke og går i behandling hos psykolog pga depresjoner, men eneste behandling hos psykologen er å gå turer og det hjelper bare noe. Får ikke prate så mye da den prater mye selv. Føler jeg står ved et veiskille og i forvirrelse vet jeg ikke hvor jeg skal gå. Psykiateren avslutter snart praksisen så kan ikke fortsette hos den. Har hatt ganske god effekt av remeron og sarotex mot depresjoner, men pga bivirkninger som gikk ut over helsa kunne jeg ikke fortsette med de. Noen forslag hva jeg kan gjøre videre? DPS tror noe annet enn psykiater og psykolog, men er det verdt å bli henvist på nytt med tanke på at psykolog og psykiater har satt andre diagnoser enn DPS? Håper på svar for jeg begynner snart å gi opp. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/460558-hvor-faller-disse-under-og-hva-kan-jeg-gj%C3%B8re-kupton/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 Del Skrevet 15. april 2021 Hvis du har bipolar lidelse og depressiv angstlidelse hvordan kan det da "påståes" at du aldri har hatt depresjoner? Sakset fra et innlegg du skrev i går: Hos meg påstår de at jeg ikke sliter med depresjoner, men hadde god effekt av remeron. Anonymkode: 4ddc4...0e5 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/460558-hvor-faller-disse-under-og-hva-kan-jeg-gj%C3%B8re-kupton/#findComment-4036597 Del på andre sider Flere delingsvalg…
aa-k-j Skrevet 15. april 2021 Forfatter Del Skrevet 15. april 2021 (endret) AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hvis du har bipolar lidelse og depressiv angstlidelse hvordan kan det da "påståes" at du aldri har hatt depresjoner? Sakset fra et innlegg du skrev i går: Hos meg påstår de at jeg ikke sliter med depresjoner, men hadde god effekt av remeron. Anonymkode: 4ddc4...0e5 Ja DPS påstår det samtidig som de tidligere har sagt jeg hadde det. Forstå det den som kan. Er jo litt rart jeg ikke skulle hatt depresjoner når noen antidepressiva fungerer så godt. Endret 15. april 2021 av aa-k-j 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/460558-hvor-faller-disse-under-og-hva-kan-jeg-gj%C3%B8re-kupton/#findComment-4036605 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 Del Skrevet 15. april 2021 aa-k-j skrev (3 minutter siden): Ja DPS påstår det samtidig som de tidligere har sagt jeg hadde det. Forstå det den som kan. Er jo litt rart jeg ikke skulle hatt depresjoner når noen antidepressiva fungerer så godt. Det er ikke hvorvidt du responderer godt på AD som er sakens kjerne her. Sakens kjerne er at uten depresjoner kan du verken ha bipolar lidelse eller depressiv angstlidelse... Anonymkode: 4ddc4...0e5 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/460558-hvor-faller-disse-under-og-hva-kan-jeg-gj%C3%B8re-kupton/#findComment-4036606 Del på andre sider Flere delingsvalg…
aa-k-j Skrevet 15. april 2021 Forfatter Del Skrevet 15. april 2021 (endret) AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det er ikke hvorvidt du responderer godt på AD som er sakens kjerne her. Sakens kjerne er at uten depresjoner kan du verken ha bipolar lidelse eller depressiv angstlidelse... Anonymkode: 4ddc4...0e5 Ja det vet jeg. Jeg trenger å vite veien videre eller hva jeg skal gjøre. Jeg blir uten oppfølging etter oppfølgingstimen neste uke ang bipolar lidelse og vet ikke hva jeg skal gjøre videre. Er for lite kjent med bipolare lidelse ennå. Depressiv angstlidelse kjenner jeg bedre til. Fastlegen kan bare følge opp medisiner og blodprøver i forbindelse med den. Vet ikke om det er bryet verdt å bli henvist til DPS siden de har sine egne meninger samtidig som det var de som anbefalte meg en second opinion som jeg jo har fått. Endret 15. april 2021 av aa-k-j 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/460558-hvor-faller-disse-under-og-hva-kan-jeg-gj%C3%B8re-kupton/#findComment-4036608 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 Del Skrevet 16. april 2021 Men jeg skjønner bare ikke hvorfor du nylig har blitt diagnostisert med bipolar lidelse når de samtidig påstår at du aldri har hatt depresjoner? Og hvis du aldri har hatt depresjoner kan jeg heller ikke forstå at du har fått diagnosen depressiv angstlidelse. Jeg trodde også at depressiv angstlidelse ville forsvinne som diagnose når du nå har fått bipolardiagnose. Trodde nemlig ikke at det gikk an å ha to depressive lidelser samtidig. I ditt tilfelle vil jeg jo tro at bipolardiagnosen trumfer den depressive angstlidelsen og at du derfor kun skal ha den. Det virker som om det er mye surr og rot på ditt DPS... Ikke din feil. Skjønner at du blir forvirret. Anonymkode: 4ddc4...0e5 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/460558-hvor-faller-disse-under-og-hva-kan-jeg-gj%C3%B8re-kupton/#findComment-4036814 Del på andre sider Flere delingsvalg…
aa-k-j Skrevet 16. april 2021 Forfatter Del Skrevet 16. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men jeg skjønner bare ikke hvorfor du nylig har blitt diagnostisert med bipolar lidelse når de samtidig påstår at du aldri har hatt depresjoner? Og hvis du aldri har hatt depresjoner kan jeg heller ikke forstå at du har fått diagnosen depressiv angstlidelse. Jeg trodde også at depressiv angstlidelse ville forsvinne som diagnose når du nå har fått bipolardiagnose. Trodde nemlig ikke at det gikk an å ha to depressive lidelser samtidig. I ditt tilfelle vil jeg jo tro at bipolardiagnosen trumfer den depressive angstlidelsen og at du derfor kun skal ha den. Det virker som om det er mye surr og rot på ditt DPS... Ikke din feil. Skjønner at du blir forvirret. Anonymkode: 4ddc4...0e5 Som jeg skrev tidligere så er det DPS som mener jeg både har og ikke har depresjoner og bipolar og depressiv angstlidelse er blitt stilt av uavhengig spesialister. Depressiv angstlidelse og bipolar kan man ha samtidig fordi depressiv angstlidelse er en del av PTSD jeg oppfyller bare ikke nok kriterier for PTSD- diagnosen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/460558-hvor-faller-disse-under-og-hva-kan-jeg-gj%C3%B8re-kupton/#findComment-4036820 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.