Gå til innhold

Sinnstemningstermometer -et øyeblikksbilde av dolpopulasjonens psykiske helse

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hva er tempen din akkurat nå på en skala fra 1 til 10 hvor 1 er helt forjævlig og 10 er helt toppers? 

Med vennlig hilsen SSB -Statistisk Sinnsstemningsbyrå 

Bjarne & Co.

Anonymkode: bdf41...820

Siden jeg fremdeles ligger under dyna og har det mykt, varmt og godt så vil jeg si 8. Grunnen til at det ikke blir 10 er to ting: 1. jeg må stå opp og 2. jeg må på do. 

merida skrev (2 timer siden):

God bedring ❤️

Tusen takk!

Er i god gang med å gjøre som en eldre overlege på Riksen sa til meg en gang: Rive hodet av bakteriene, så trampe på dem hardt etterpå. 😄

Hmm.... hva skal jeg si?  Toppetasjen ligger nok rundt en syver, mens resten ligger nok på en to eller treer. Kroppen er kranglete, har fått en ny prolaps/isjias igjen. Så nå er det bare til å vente til ryggen roer seg og samtidig gjøre det jeg kan for å bli bedre. 

Nicklusheletida
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Vanlig med dårlige dager imellom. Synes ikke spesielt synd på folk som har 1 dårlig dag imellom de fleste andre dager som ligger på 8-10. 

Var du redd for å få konkurranse ? Nei, det skal vi ikke ha noe av . Det er mest synd på deg. 

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Vanlig med dårlige dager imellom. Synes ikke spesielt synd på folk som har 1 dårlig dag imellom de fleste andre dager som ligger på 8-10. 

Trådstarter spurte etter tempen din akkurat nå, ikke noe om behov for sympati eller hvordan man føler seg på en typisk dag.  

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

2,5. Fortalte nettopp min mor at jeg har giftet meg. Det likte hun aldeles ikke. Men jeg er godt voksen, så takler det vel. 

Anonymkode: 55786...f67

Så leit at hun ikke kan glede seg med deg!

Shira! skrev (10 timer siden):

Tempen er 3.5. Det er fordi den reelle tempen er for høy pga en infeksjon, så jeg føler meg dritt. Både kropp og sjel. Kjennes ut som kroppen jobber imot meg, men det er vel motsatt, den jobber jo for meg for å bli kvitt dritet som herjer. Heldigvis går jo dette over.

Ønsker deg god bedring. Kjipt med infeksjon. Min mor har vært innlagt på sykehuset i over to uker nå, og de klarer ikke å ta ordentlig knekken på infeksjonen hun har. Tredje antibiotikakuren nå. Feber og crp som ikke vil ned 😞 Håper du snart er på beina igjen!

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Usmakelig. 

Anonymkode: 49f9a...c8d

Synes du @Nicklusheletida sitt svar var usmakelig? Jeg synes det var mer usmakelig å skrive et så kaldt svar til @påskelilje når hun var langt nede uten å vite noe om hva om ligger bak.

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jada, helt vanlig. Også er det ganske vanlig å ha empati når folk man synes man kjenner, sier de har det vondt. Det trengs ikke mer enn skrubbsår på knærne, det kvalifiserer for sympati fra folk rundt, det også. 

Annonse

påskelilje skrev (12 timer siden):

Jeg pleier vanligvis å ha det bra og være godt fornøyd med hverdagen og meg selv, og da ligge på 8-10. I dag har jeg imidlertid vært veldig lei meg for noe helt spesielt, i tillegg til at jeg har mye å tenke på for tiden (syke foreldre, oppussing,  håndtverkere,  jobb, voksne barn som trenger meg etc) - så i dag har jeg kjent meg helt nede på en 3'er. Vondt i magen, overfladisk pust, stramming i halsen og lyst til å gråte, men ikke fått det til.

Jeg håper virkelig at du har det bedre i dag og at tingene etterhvert stabiliserer seg rundt deg. Vondt med syke foreldre midt i alt det andre. Unntakstilstander bør ikke vare for lenge. Jeg ønsker deg alt godt.

bibben skrev (44 minutter siden):

Jeg håper virkelig at du har det bedre i dag og at tingene etterhvert stabiliserer seg rundt deg. Vondt med syke foreldre midt i alt det andre. Unntakstilstander bør ikke vare for lenge. Jeg ønsker deg alt godt.

Takk ❤️ Så mange varme mennesker det er her på DOL! Har en vanskelig samtale å ta med en nær person, og det var nok tanken på den som gjorde at det rant over i går, sånn i tillegg til alt det andre, bl..a med sykdom hos nære familiemedlemmer. Gruer meg fremdeles til den samtalen, og får nok ikke tatt den før over helga, men jeg skal forberede meg godt.

påskelilje skrev (19 minutter siden):

Takk ❤️ Så mange varme mennesker det er her på DOL! Har en vanskelig samtale å ta med en nær person, og det var nok tanken på den som gjorde at det rant over i går, sånn i tillegg til alt det andre, bl..a med sykdom hos nære familiemedlemmer. Gruer meg fremdeles til den samtalen, og får nok ikke tatt den før over helga, men jeg skal forberede meg godt.

Lykke til. Synd du må vente så lenge med å ta samtalen. Det er gjerne best å få sånt overstått.

AnonymBruker
frosken skrev (6 timer siden):

Jada, helt vanlig. Også er det ganske vanlig å ha empati når folk man synes man kjenner, sier de har det vondt. Det trengs ikke mer enn skrubbsår på knærne, det kvalifiserer for sympati fra folk rundt, det også. 

Hvor blir det av empatien for ikkeanonymnok som skrev at tempen var på 2 da? Og den andre anonyme med lav temp? Er det bare noen få utvalgte som er verdig? 

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvor blir det av empatien for ikkeanonymnok som skrev at tempen var på 2 da? Og den andre anonyme med lav temp? Er det bare noen få utvalgte som er verdig? 

Jeg har ingen opplevelse av å kjenne ikkeanonymnok - men har "kjent" påskelilje i nærmere 20 år. 

Generelt sett så synes jeg det er leit at det er så mange mennesker over hele verden som lider. Men dette utløser en litt annen reaksjon enn det enkle ønsket om å gi påskelilje en trøsteklem. 

påskelilje skrev (6 timer siden):

Ønsker deg god bedring. Kjipt med infeksjon. Min mor har vært innlagt på sykehuset i over to uker nå, og de klarer ikke å ta ordentlig knekken på infeksjonen hun har. Tredje antibiotikakuren nå. Feber og crp som ikke vil ned 😞 Håper du snart er på beina igjen!

Tusen takk 💜

Det er vanskelig når de ikke klarer å ta knekken på infeksjoner. Håper de til slutt finner rette behandling for henne, det er så enormt slitsomt for kroppen når det blir slik. Det er ikke noe moro for pårørende som må se på heller. 

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Hva er tempen din akkurat nå på en skala fra 1 til 10 hvor 1 er helt forjævlig og 10 er helt toppers? 

Med vennlig hilsen SSB -Statistisk Sinnsstemningsbyrå 

Bjarne & Co.

Siden vi nå forholder oss til en registrering utført av Statisktisk Sinnsstemningsbyrå, så vil jeg gjerne få påpeke at det må være en feil i denne undersøkelsen! Jeg tror ikke et sinnsstemningstermomenter er et godt måleinstrument for befolkningens psykiske helse. Det er fullt mulig å samtidig score veldig lavt på termomenteret og veldig høyt på nivå av psykisk helse. Og omvendt. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...