Gå til innhold

Også psykoterapi kan ha bivirkninger

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Viktig og dessverre relevant tema! Vi som sitter igjen med negative erfaringer fra terapirelasjonen, diagnostisering, eller andre sider enn medisinering, føler dessverre ofte at den opplevelsen blir tiet i hjel. 

Anonymkode: 88338...8b6

AnonymBruker
AnonymBruker
AnonymBruker

Det avhenger i meget stor grad av hvor god kjemi man har med terapeuten, om hn er dyktig og oppriktig og om man føler seg sett og trodd. Jeg har gått til to dykrige terapeuter. Den ene gikk jeg i behandling i mange år, men ble ikke noe bedre mens jeg gikk bare ett år til den andre og ble nesten bra til tross for diagnoser. Begge brukte psykoterapi, men med svært ulikt resultat og det er meget viktig å vite i all terapi.

Anonymkode: e8814...cb6

Annonse

AnonymBruker skrev (På 21.4.2021 den 20.10):

Har du selv måttet gi opp noen? Hvorfor? 

Anonymkode: 69bfa...d03

Ja, det har hendt. Det kan ha flere årsaker: Jeg har ikke vært dyktig nok. Pasienten har ikke vært tilstrekkelig motivert. Pasienten har vært så skadet at terapi ikke har latt seg gjennomføre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...