Gå til innhold

Vanlig at behandlere ler av det en sier?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Behandleren jeg har fått utdelt ledde totalt 3-4 forskjellige ganger når jeg fortalte noe. Det jeg fortalte var ikke morsomt, etter min mening ihvertfall og det var ikke meningen at det skulle være morsomt heller. 

Er det vanlig? 

Anonymkode: 4a534...144

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/460680-vanlig-at-behandlere-ler-av-det-en-sier/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer vel litt an på. Jeg og min behandler kan le, uansett hvilken sinnsstemning jeg er i. Fordi mine tanker kan være svært ulogisk, og jeg kan noen ganger høre det selv når jeg sier det til henne, eller jeg kan se det på henne. Men vi kjenner hverandre godt og hun vet jeg har en godt utviklet galgenhumor og at jeg ikke tar meg selv høytidelig, så hun vet jo at det det er helt innafor. Faktisk setter jeg pris på det. Men hun begynner ikke å le hvis jeg er fullstendig oppløst i tårer og ikke begynner å le selv. Men hun kan absolutt le før jeg gjør det. 

Hvis dette er en ny behandler for deg som ikke vet hvordan du fungerer, så er det kanskje ikke helt heldig. Det jeg tenker her er at det kommer an på kontekst og ditt egen kroppsspråk. Det kan ha vært naturlig å le, det kan ha vært en misforståelse, og det kan ha vært fullstendig uakseptabelt.

kupton skrev (13 minutter siden):

Som Glitter er inne på, det finnes pasienter som er så utrolig gode til å si selv tragiske ting på en humoristisk måte, at en i hvert fall må trekke på smilebåndet.

Men det er forskjell på å le av og å le med.

Akkurat. Min behandler har aldri ledd AV meg. Og for 3,5 år siden var det null latter. Men jammen har jeg utviklet meg siden da og hun har lært meg å kjenne. Latteren mellom oss er en avløsning og en befrielse. 

Annonse

stjernestøv
Glitter skrev (6 minutter siden):

Akkurat. Min behandler har aldri ledd AV meg. Og for 3,5 år siden var det null latter. Men jammen har jeg utviklet meg siden da og hun har lært meg å kjenne. Latteren mellom oss er en avløsning og en befrielse. 

Ja jeg liker at sykepleieren har humor og at vi kan tulle litt, alt trenger ikke være så alvorlig da blir det bare tungt. Men han kjenner meg nå og ler ikke av meg men med meg. 

AnonymBruker

Jeg hadde en psykolog som i begynnelsen lo av noe alvorlig jeg fortalte. Første gangen sa jeg at det er vel ikke noe å le av. For meg var det blodig alvor da. Et par andre ganger tok hun seg inn igjen, hun skjønte nok at det ikke passet seg. Etter det gikk det greit. Som type virket hun som en som kan plumpe ut med ting, men hun var tydeligvis også bevisst det. 

Og hun lo aldri av vitsene mine og alt jeg var vant med at alle andre lo av. Nei, da var hun helt alvorlig. Krever ikke at alle skal ha samme humor som meg, mengder var litt rart. Så mulig at hun ikke hadde humor. Men ellers var hun både hyggelig og flink, og det er jo det viktigste. 

Anonymkode: 70489...f64

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg hadde en psykolog som i begynnelsen lo av noe alvorlig jeg fortalte. Første gangen sa jeg at det er vel ikke noe å le av. For meg var det blodig alvor da. Et par andre ganger tok hun seg inn igjen, hun skjønte nok at det ikke passet seg. Etter det gikk det greit. Som type virket hun som en som kan plumpe ut med ting, men hun var tydeligvis også bevisst det. 

Og hun lo aldri av vitsene mine og alt jeg var vant med at alle andre lo av. Nei, da var hun helt alvorlig. Krever ikke at alle skal ha samme humor som meg, mengder var litt rart. Så mulig at hun ikke hadde humor. Men ellers var hun både hyggelig og flink, og det er jo det viktigste. 

Sitter du å forteller vitser hos psykologen din? 🤔

AnonymBruker
kupton skrev (24 minutter siden):

Det hender at pasienter forteller en vits av og til. Det er helt "innenfor" 🙂

Pasient: hvor mange psykologer trengs for å skifte en lyspære?

Det skulle klare seg med én, men lyspæra må ville det selv...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Pasient: hvor mange psykologer trengs for å skifte en lyspære?

Det skulle klare seg med én, men lyspæra må ville det selv...

Den er gammel. Og ikke morsom. 

Anonymkode: 183da...773

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Den er gammel. Og ikke morsom. 

Jo psykologen min satt å hadde latterkrampe i 45 minutter da jeg fortalte den, og akkurat i det hun var ferdig med å le så var timen ferdig. 

AnonymBruker
kupton skrev (2 minutter siden):

Nei, tre -3

En til å skifte lyspæren og to som deler opplevelsen 🙂

Den skjønte jeg ikke.. Skal de 2 andre liksom forestille foreldra? 

Og hva om lyspæra har adhd og plutselig eksploderer? Hvem skal holde den fast? 

AnonymBruker
kupton skrev (4 minutter siden):

Hvor mange barnepsykologer trengs for å skifte en lyspære?

De kan aldri få skiftet lyspærer, for de kommer seg aldri bort til lyspæra pga alle de psykotiske barna som hindrer dem i forsøket. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sitter du å forteller vitser hos psykologen din? 🤔

Ikke akkurat vitser, da. Som «to tomater gikk over veien...» Men morsomme kommentarer og betraktninger som jeg er vant med at mange ler av. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...