Gå til innhold

Blir aspergere ensomme og alene?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Finnes det forskning på dette?

Anonymkode: 5b6f1...b99

Vet ikke, men noen svensker fulgte 50 gutter med asperger. Av de som fortsatt hadde asperger diagnosen 20 år senere så svarte 21/39 "single never had a partner" = 54% mens 7 av 39 var single men hadde tidligere hatt en partner 

så 28/39 (72%) var single menn 19 år etter studieoppstart, så mange ensomme menn ihvertfall...

For kvinnfolk er det noe lettere, sånn er det bare, men sikkert en del av dem som sliter også

https://gupea.ub.gu.se/bitstream/2077/42343/1/gupea_2077_42343_1.pdf

Anonymkode: 88431...91b

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor tar du det fra?

Anonymkode: a97c3...6b7

Det ligger vel i diagnosen schizoid personlighetsforstyrrelse. De foretrekker fantasi og enslige aktiviteter. Personen er innadvendt og trekker seg fra sosiale sammenehenger, kan ofte leve isolert og synes å ha lite behov for følelesmessig kontakt med andre.

https://www.hjelptilhjelp.no/Personlighetsforstyrrelser/hva-er-en-schizoid-personlighetsforstyrrelse

Anonymkode: 5b6f1...b99

AnonymBruker

I og med at vi med asperger sliter sosialt så er det nok mange av oss som blir ensomme. Min far hadde asperger og han ble veldig ensom på sine gamle dager da han ikke hadde gitt ikke mye i de relasjonene han hadde tidligere.

Jeg trives best alene og blir veldig stresset av sosiale relasjoner så jeg klarer meg godt uten venner, men kjenner iblant på et savn av å ha noen andre der som jeg kunne ha hengt med. Har heldigvis en samboer og for meg er det mer en nok for nå.

Anonymkode: 9281f...707

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...