Gå til innhold

Vann i kroppen. Psykisk årsak eller medisinene jeg tar?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er et medisinsk spørsmål, men jeg vet ikke om det kan komme av min psykiske lidelse eller medisiner jeg tar. 

Jeg har ptsd, anoreksi (men ikke langt unna en bmi på 18). Kaster ikke opp. Jeg har også fått påvist noen mangler, som svært lav D vitamin, og noe annet rusk som var like under referansenivået. Skal ta nye blodprøver snart for å sjekke om det er bedret seg. Om ikke må jeg ta tilskudd. Jeg har i mange år gått på levaxin pga hypotyreose men har nå stoppet da legen mente at det var i ferd med å bli normalt og antistoffprøvene er fine. TSH er fortsatt for høy, men ikke så mye og FT4 like i nedre referanseområde. 

Medisiner er seroquel, brintellix, imovane, vival og minipress. 

Det som har vart i flere uker er vann i kroppen. Spesielt beina. Jeg ser det best på den ene foten, da den andre foten har litt arr. Jeg har tydelige merker etter sokker, og når jeg trykker en finger inn så blir det et sukk i huden. Jeg sliter innimellom med forstoppelser, som jeg prøver å løse med movicol. I de siste dagene har jeg sett at når jeg tar av meg sokkene, så jeg er hvit fra sokkemerket og nedover der jeg har hatt sokken på meg. Mens over dette så virker foten rødere. Har dette noe å si? Hva kan jeg gjøre for å fjerne vannet? De vil nok ikke gi meg vanndrivende. Og vil ikke gå til legen med noe som de mener er en bagatell også føler jeg at jeg har kastet bort tiden deres. 

(Jeg har hatt lungeemboli men det var nok pga bruk av p piller og det er mange år siden. Og har ikke noen symptomer på det nå)

Anonymkode: 26d07...a4e

Fortsetter under...

AnonymBruker

Tusen takk for svar. 

Men er det uvanlig, å ha vann i kroppen og få slike merker i foten? Eller blir jeg bare sett dum på av legen om jeg tar det opp? Jeg har hatt det slik i mange uker. 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tusen takk for svar. 

Men er det uvanlig, å ha vann i kroppen og få slike merker i foten? Eller blir jeg bare sett dum på av legen om jeg tar det opp? Jeg har hatt det slik i mange uker. 

Høres ut som ødem, som er ganske vanlig når man er gravid. Sier ikke at dermed at du er gravid.

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvilke blodprøver er aktuelle her? Kan det komme av mangler jeg har? I tilfelle hvilke?

Dette overlater du til fastlegen som kjenner deg og sykdommen din. Det er ikke vi som ikke kjenner deg som skal si noe om dette på detaljnivå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...