Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har som tidligere skrevet blitt diagnostisert med bipolar lidelse og har begynt med orfiril. Jeg ville jo selv forsøke orfiril av 2 grunner. Jeg hadde lite bivirkninger og fordi jeg bør være innlagt om jeg starter på litium og jeg liker ikke innleggelser. Jeg er lei av innleggelser. Har brukerstyrt seng på DPS, men når det er bare 5 dager har jeg måtte bruke den så ofte at jeg er så lei at terskelen for å bruke den er blitt relativ høy. Og flere av innleggelsene har ikke fungert godt nok. Grunnen til at jeg bør være innlagt er oppfølging i forbindelse med oppstart (sliter litt med læring) regulering av dose i forhold til verdi, blodprøver og fordi jeg har hjemmesykepleie som gjør at jeg ikke bare kan justere selv underveis. En skal jo være litt forsiktig med doseringen med litium. Kort fortalt så unngår jeg innleggelser om jeg kan. For å komme meg til fastlegen må jeg ta buss og det er ingen ledig fastlege i nærheten.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/460707-litium/
Del på andre sider

Fortsetter under...

aa-k-j skrev (9 timer siden):

Jeg har som tidligere skrevet blitt diagnostisert med bipolar lidelse og har begynt med orfiril. Jeg ville jo selv forsøke orfiril av 2 grunner. Jeg hadde lite bivirkninger og fordi jeg bør være innlagt om jeg starter på litium og jeg liker ikke innleggelser. Jeg er lei av innleggelser. Har brukerstyrt seng på DPS, men når det er bare 5 dager har jeg måtte bruke den så ofte at jeg er så lei at terskelen for å bruke den er blitt relativ høy. Og flere av innleggelsene har ikke fungert godt nok. Grunnen til at jeg bør være innlagt er oppfølging i forbindelse med oppstart (sliter litt med læring) regulering av dose i forhold til verdi, blodprøver og fordi jeg har hjemmesykepleie som gjør at jeg ikke bare kan justere selv underveis. En skal jo være litt forsiktig med doseringen med litium. Kort fortalt så unngår jeg innleggelser om jeg kan. For å komme meg til fastlegen må jeg ta buss og det er ingen ledig fastlege i nærheten.

Betyr dette at du nå ønsker å prøve litium? Jeg skjønner ikke helt hva du forsøker å formidle?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/460707-litium/#findComment-4038376
Del på andre sider

frosken skrev (8 minutter siden):

Betyr dette at du nå ønsker å prøve litium? Jeg skjønner ikke helt hva du forsøker å formidle?

Jeg bare sier hvorfor jeg foretrekker orfiril framfor litium. Jeg utelukker jo ikke litium, men jeg vil gi orfiril en sjanse først. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/460707-litium/#findComment-4038379
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...