Gå til innhold

Somatisk undersøkelse

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Ja de tar blodprøver. Jeg ønsket ikke ta blodprøve når jeg var der og da løp de bokstavelig talt etter meg med nåla og satt seg oppå meg på bakken. 

Anonymkode: 22902...2e3

😮Du tuller håper jeg?

Anonymkode: 9c68b...77a

AnonymBruker
aa-k-j skrev (21 minutter siden):

Ja det er vanlig. Da jeg var innlagt foretok de somatiske undersøkeler som blodprøver, sjekk av blodtrykk, veide meg, kjente på magen min og stilte spørsmål om helsa. Det er det jeg husker iallefall. 

Takk for svar. 

Anonymkode: 9c68b...77a

Annonse

AnonymBruker
kupton skrev (3 minutter siden):

Det er påbudt. Avdelingen vil få kritikk om en ikke gjør det.

Min erfaring etter å ha vært akuttinnlagt en del ganger er at hvilke undersøkelser de tar varierer sterkt. 

F. Eks ene gangen jeg var der ville legen kjenne på magen min og ta puls og blodtrykk. Neste gang jeg ble innlagt tok de bare puls og blodtrykk. Og en annen gang så gjorde de ingenting.. 

Hvorfor? 

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Min erfaring etter å ha vært akuttinnlagt en del ganger er at hvilke undersøkelser de tar varierer sterkt. 

F. Eks ene gangen jeg var der ville legen kjenne på magen min og ta puls og blodtrykk. Neste gang jeg ble innlagt tok de bare puls og blodtrykk. Og en annen gang så gjorde de ingenting.. 

Hvorfor? 

Det er min erfaring også. 

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Hvorfor? 

Det kan være faglige grunner til det. En gang kan det være lenge siden sist. Da må det gjøres mer grundig. En annen gang kan det være bare noen uker siden sist, og da var du helt somatisk ok. Da tar en litt lettere på det. En tredje gang overføres en direkte fra somatisk avd f.eks. etter intox. Da er det unødvendig å gjøre ny somatisk status.

Så er det forskjeller i legers personlighet - også i hvor nøyaktige de er.

Der jeg hører til så er det alltid samme somatiske undersøkelsen, bortsett fra at en sjelden gang er det en lege som kjenner på pulsen på ankelen. Men det er ikke alltid det blir tatt blodprøver, men som oftest da jeg plages med lavt jern og HB. 

Annonse

Finner de alkohol,medisiner eller narkotika i blodet,har de noe bakgrunn for årsaken til din mentale helse.Finner de ikke noe at det andre årsaker.Arbeidsledighet,voldelige foreldre eller søsken.Langvarig ensomhet.Skillsmisse eller at samboer går. Seksuell legning som skaper problemer for den enkelte innen jobb eller familie. Folk som kommer fra Jehovas Vitne eller andre farlige sekter.(Heller ikke Mormonere regnes som kristne) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...