Gå til innhold

Hvordan skiller uro ved ADHD seg fra uro ved angst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Både folk som lider av ADHD og folk som lider av angst snakker om "uro", men er det de mener det samme? Eller er det to forskjellige typer uro? Om det er det siste hvordan skiller de seg fra hverandre og er det lett å forveksle ADHD og angst?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en sønn med adhd. Han sliter med angst også, han har ikke fått diagnosen angst, men jeg kjenner igjen angsten fra meg selv. Jeg har slitt med angst, har heller aldri fått diagnosen. Det er to forskjellige ting, for når han sliter med uro i forhold til adhd, hjelper det for han å gå turer.

Anonymkode: 96d11...9ea

Skrevet (endret)

Jeg har også en sønn med ADHD. Hans uro går på motorisk uro blant annet. Han har problemer med å sitte i ro, må riste på foten, gnur seg og vipper på stolen, kan omtrent ligge som en sprellende mark på gulvet samtidig som han spiller. Han har også en mental uro som går ut over fokus, konsentrasjon, å ta inn og prosessere beskjeder da alt går så fort inni han. Han blir mentalt sliten uten god evne til å regulere seg ned. 

Dette har forøvrig blitt utrolig mye bedre etter han begynte på medisin, og ennå bedre etter at jeg fikk faren med på å spørre legen om mer langtidsvirkende (concerta) medisin. Nå er han utrolig nok blant de i klassen som er flinkest til å sitte i ro og konsentrere seg under lesestund. 

Så denne uroen, som han jo ennå har, har blitt mye bedre. 

Det er ikke samme type uro som angst han har.

Endret av Glitter

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...