Gå til innhold

Jeg vil i fengsel likevel

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette livet er ikke noe for meg. Jeg har det nok best i fengsel. Har ingenting å leve for her hjemme for har ingen jobb ingen venner ingenting. Og nei jeg klarer det ikke heller så det er ikke et alternativ. For en stund siden så fant jeg ut at jeg ikke ville ikke fengsel likevel, men nå vil jeg i fengsel likevel da. Fordi i fengsel kan man liksom glemme verden og bare leve innestengt. Det er nok vanskelig for de som har noe å leve for å skjønne, men det er veldig reell tanke. 

Vil ikke noe med dette innlegget, ville bare få det ut. Og hvis det er flere som har samme tanker kom gjerne med det. 

Anonymkode: d90f8...909

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørs om du hadde hatt så lyst til det hvis det var et reellt alternativ du stod ovenfor. Det stod jeg ovenfor for noen år siden, men fikk behandling som "straff" i stedet. Uansett hvor jævlig jeg hadde det, så var det en stor redsel i meg for at det skulle gå den veien, selv om det ikke var snakk om mer enn en måned i fengsel i så fall. 

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (14 timer siden):

Spørs om du hadde hatt så lyst til det hvis det var et reellt alternativ du stod ovenfor. Det stod jeg ovenfor for noen år siden, men fikk behandling som "straff" i stedet. Uansett hvor jævlig jeg hadde det, så var det en stor redsel i meg for at det skulle gå den veien, selv om det ikke var snakk om mer enn en måned i fengsel i så fall. 

Jo innimellom, når jeg har det vanskeligst, så har jeg virkelig lyst til å komme i fengsel. 

AnonymBruker
Skrevet

Hva med omsorgsbolig?

Anonymkode: 36fe4...41b

AnonymBruker
Skrevet

Bor du helt alene?

Anonymkode: 57648...dde

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Bor du helt alene?

Anonymkode: 57648...dde

Ja helt alene. 

Gjest Anonym 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja helt alene. 

Det finnes jo også bofellesskap,  der bor du med andre,  og så tror jeg det er litt personale der. Da er man ikke så alene. Vi har foreslått kollektiv til vår sønn. Han bor hjemme nå og er lærling. Men når han kommer ut i jobb, må han jo flytte ut. Han har foreløpig ikke kjæreste,  så da tenker jeg at kollektiv kan være fint for han. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hva med omsorgsbolig?

Anonymkode: 36fe4...41b

Terskelen for å få omsorgsbolig er nok ganske høy, det er ikke noe man bare kan be om.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.5.2021 den 2.05):

Dette livet er ikke noe for meg. Jeg har det nok best i fengsel. Har ingenting å leve for her hjemme for har ingen jobb ingen venner ingenting. Og nei jeg klarer det ikke heller så det er ikke et alternativ. For en stund siden så fant jeg ut at jeg ikke ville ikke fengsel likevel, men nå vil jeg i fengsel likevel da. Fordi i fengsel kan man liksom glemme verden og bare leve innestengt. Det er nok vanskelig for de som har noe å leve for å skjønne, men det er veldig reell tanke. 

Vil ikke noe med dette innlegget, ville bare få det ut. Og hvis det er flere som har samme tanker kom gjerne med det. 

Du trenger ikke kaste bort samfunnets ressurser på dette. Bare lås utgangsdøren din, isoler deg og lev innendørs så kan det fungere fint som fengsel.

Anonymkode: 90670...da2

Gjest Anonym 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du trenger ikke kaste bort samfunnets ressurser på dette. Bare lås utgangsdøren din, isoler deg og lev innendørs så kan det fungere fint som fengsel.

Jeg tror det er litt mer sosialt i fengsel. Man må jo være sammen med de andre i fengselet,  når man ikke sitter i cella. Jeg tror faktisk å isolere seg hjemme er mer isolering enn i fengsel. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Nei. Det blir ikke det samme. I fengsel er man sammen med andre folk. De ansatte sjekker innom en flere ganger daglig. Dessuten i fengsel kan man få hjelp til å jobbe og jeg fungerer ikke i jobb ute i det fri. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nei. Det blir ikke det samme. I fengsel er man sammen med andre folk. De ansatte sjekker innom en flere ganger daglig. Dessuten i fengsel kan man få hjelp til å jobbe og jeg fungerer ikke i jobb ute i det fri. 

Varig tilrettelagt arbeid finnes da. På samme tid kan du få støttekontakt som at en ansatt kommer å sjekker deg i cella.  

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Om du ikke fungerer med folk i hverdagen fungerer du da ikke med folk på en betraktelig mindre flate. Hva er dte som gjør at du tror det sosiale livet blir bedre av å sitte inne?

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Du må jo forstå at fengsel blir helt feil for deg. Vet ikke hva slags løsninger som finnes for deg, men fengsel er nok ikke aktuelt, av flere grunner.

En fengselsplass koster dessuten 80.000-100.000 i året.

Skrevet
Ekstra skrev (11 minutter siden):

Du må jo forstå at fengsel blir helt feil for deg. Vet ikke hva slags løsninger som finnes for deg, men fengsel er nok ikke aktuelt, av flere grunner.

En fengselsplass koster dessuten 80.000-100.000 i året.

Rettelse - koster noe sånt som 80-100K i måneden 

Skrevet

Kanskje du han sjekke ut kloster eller tempel i stedet? Der kan du jo såvidt jeg har skjønt ha en rutinert tilværelse med kontakt med andre i begrenset omfang, kanskje litt mer allright enn de du vil treffe på i et fengsel.

Eller søk arbeid i fengsel da, så kan du i hvert fall dra hjem etterpå og tjene penger på det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...