Gå til innhold

Andre som misliker sterkt at andre bruker navnet ditt når de snakker med deg?

Anbefalte innlegg

påskelilje skrev (1 time siden):

Og jeg ble skikkelig sjarmert av en gammel mann jeg og ei venninne møtte på tur i skogen ( de var 2 menn og 2 kvinner i 75 års alderen som kom i mot oss), som hilste blidt og sa: "God dag, småpiger!" - og vi er sånn ca 50 begge to 😄

Alt er avhengig av måten det sies på - det der er jo bare koselig! :D 

Fortsetter under...

Worrisome Plenty

Hadde jeg het Asgeir og bodde i ett engelskspråklig land, hadde jeg reagert på det. Ikke ellers.

Psyk.spl jeg gikk hos i mange år, brukte navnet mitt en del, type "men worrysome", har du tenkt sånn og sånn, når det ikke er sånn

påskelilje skrev (22 timer siden):

Og jeg ble skikkelig sjarmert av en gammel mann jeg og ei venninne møtte på tur i skogen ( de var 2 menn og 2 kvinner i 75 års alderen som kom i mot oss), som hilste blidt og sa: "God dag, småpiger!" - og vi er sånn ca 50 begge to 😄

Og antakelig på klingende sørlandsk 😍

• 1 måned senere...

Annonse

laban skrev (På 3.5.2021 den 10.05):

Jeg misliker det litt når det virker kunstig, f.eks. når det oser "dette har jeg lært på lederkurs" i jobbsammenheng. Hvis jeg og f.eks. nærmeste leder er de eneste i rommet, er det ikke nødvendig å bruke navnet mitt til stadighet. Men jeg tåler det helt fint.  

Det som irriterer meg veldig, men som nesten ikke forekommer lenger fordi man kan reservere seg, er når en gjøk fra et callsenter ringer for en eller annen organisasjon som vil ha pengene mine og innleder med noe småprat av typen "...og hvordan er været i Oslo i dag da, laban (fornavnet mitt)?" Da får jeg lyst til å si fra veldig tydelig at jeg ikke er så gammel ennå at jeg synes enhver forstyrrende telefon er et lyspunkt i hverdagen, og at strategiene fra salgskurset ikke virker på meg. Men jeg nøyer meg som regel med "kom til saken, er du snill". Og det er ikke bare navnebruken jeg reagerer på, men hele koseprat-pakka. 

Dette er langt utenfor tema, men er du den samme laban som for 20 år siden her inne? 

Kitina skrev (1 minutt siden):

Dette er langt utenfor tema, men er du den samme laban som for 20 år siden her inne? 

Ja 😉 Var du her da, med et annet nick? Ta drt på PM hvis du vil.

Det er en håndfull av oss fra slutten av 90-tallet her ennå.

laban skrev (10 timer siden):

Ja 😉 Var du her da, med et annet nick? Ta drt på PM hvis du vil.

Det er en håndfull av oss fra slutten av 90-tallet her ennå.

Jeg aner ikke hvordan jeg sender PM. Har ikke vært her på årevis. Var her på 90-tallet også. Samme nick den gang. Men vi var på ulike grupper da. Men det kan vi ta på PM om du sender meg PM :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...