Gå til innhold

Kupton, er det normalt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg føler at jeg mister grepet på tid og sted. Nå trodde jeg det var oktober og at jeg levde 8 år tilbake i tid. Jeg føler meg forvirret og det er skremmende. Jeg har hatt det slik mange ganger, men både intensiteten og hvor lenge det varer varierer.

Er det normalt?

Anonymkode: 27072...cd7

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/460915-kupton-er-det-normalt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvor lenge varer disse anfallene da? Hvis det bare er noen sekunder så er det ikke så unormalt siden alle kan huske ting som skjedde 8 år tilbake i tid. Eller 2 eller 15 år for den sakens skyld, og liksom være noen sekunder i det bildet. Og dagvillhet er det også vanlig å oppleve noen ganger. Kanskje du tenkte på noe som skjedde i oktober og derfor var i oktober noen sekunder? 

Hvis det varer lenger og du tror reelt at du er i 2013 og at det er oktober så er det nok ikke så normalt nei. Da er det nok på tide å oppsøke fastlegen. 

Anonymkode: cb4d7...b37

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hvor lenge varer disse anfallene da? Hvis det bare er noen sekunder så er det ikke så unormalt siden alle kan huske ting som skjedde 8 år tilbake i tid. Eller 2 eller 15 år for den sakens skyld, og liksom være noen sekunder i det bildet. Og dagvillhet er det også vanlig å oppleve noen ganger. Kanskje du tenkte på noe som skjedde i oktober og derfor var i oktober noen sekunder? 

Hvis det varer lenger og du tror reelt at du er i 2013 og at det er oktober så er det nok ikke så normalt nei. Da er det nok på tide å oppsøke fastlegen. 

Det varer fra minutter til noen dager og jeg tror at det er 2013 og oktober så det er litt ekkelt. 

Hva kan det tyde på?

AnonymBruker

Jeg føler at jeg mister grepet på tid og sted. Nå trodde jeg det var oktober og at jeg levde 8 år tilbake i tid. Jeg føler meg forvirret og det er skremmende. Jeg har hatt det slik mange ganger, men både intensiteten og hvor lenge det varer varierer.

Er det normalt?

Det kan neppe kalles normalt.

Anonymkode: a7b4e...a8b

stjernestøv

Er det normalt?

Demens? 

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva tror Kupton?

Er ikke kupton, men tenkte om det kunne være noe flashbacks fra oktober 2013 som setter deg ut av spill i kortere eller lengre tid? Skjedde det noe traumatisk i oktober 2013? Noe som i dag setter deg tilbake i den tida pga den hendelsen? (Flashbacks)

AnonymBruker
kupton skrev (2 timer siden):

Det høres plagsomt ut, og er en god grunn til å drøfte det med fastlegen.

Ja, det er plagsomt og jeg blir redd for at det er demens. Kan det tyde på det? Jeg har en vanskelig livssituasjon og det har pågått i mange år. Kan det være en årsak?

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Ja, det er plagsomt og jeg blir redd for at det er demens. Kan det tyde på det? Jeg har en vanskelig livssituasjon og det har pågått i mange år. Kan det være en årsak?

For at det skal være dements, burde du kanskje ha en del andre tegn som tyder i den retning også... Og av de jeg har møtt med demens, virker det ikke som om de selv er tydelig bevisst at nå er de i fortid og nå er de i nåtid. Det ser du ut til å ha en bevissthet om.

Jeg kan ha litt av tendensene, men da er det relatert til flashbacks som anonym bruker er inne på. En gang var det svært kraftig og jeg gikk og følte på det i en uke etter en kraftig trigger, men vanligvis er det ikke så langvarig og jeg lærer meg måter å få meg tilbake i nåtiden på. Dette er ofte det man tenker på som landingsøvelser eller oppmerksomhetsøvelser, og bli oppmerksom sine egne sanser. Men høres ut som et godt råd Kupton gir deg, å ta en tur til fastlegen eller ta det opp med behandler (om du har det).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...