Gå til innhold

Skremmende stor interesse for det som blir skrevet på dol

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Når man ser at enkelte tråder har hatt over 1000 lesere. De faste brukerne på dol er få, men det er utrolig mange utenfra som leser og som nok også skriver som anonyme her i blant. 

Viktig å ikke gi ut for mye info om seg selv, spesielt ikke under nick, tenker jeg da. 

Anonymkode: 73f9d...55e

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Når man ser at enkelte tråder har hatt over 1000 lesere. De faste brukerne på dol er få, men det er utrolig mange utenfra som leser og som nok også skriver som anonyme her i blant. 

Viktig å ikke gi ut for mye info om seg selv, spesielt ikke under nick, tenker jeg da. 

1000 lesere er ikke det samme som 1000 unike lesere. Flere brukere kan lese samme tråd flere ganger.

Anonymkode: 6de13...64e

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

1000 lesere er ikke det samme som 1000 unike lesere. Flere brukere kan lese samme tråd flere ganger.

Anonymkode: 6de13...64e

Det har jeg også ment, men i følge admin så er flest unike lesere utenfra.  

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det har jeg også ment, men i følge admin så er flest unike lesere utenfra.  

Jo, men det er ikke fordi de er inne på dol i utgangspunktet, men fordi mange av innleggene kommer opp i google-søk og så klikker man seg inn derfra.

AnonymBruker

Testa å spamme refresh 10 ganger på en gammel tråd. Virker telle. Teoretisk sett mulig at 10 roboter så på listen over tråder folk så på og også gikk for å se, men vil si at det er minst 99.9% sannsynlighet for at det ikke er unike brukere.

Kp6PtxP.png

Anonymkode: cb2bc...82c

Annonse

Det var verre i gamle dager hvor man kunne google nicket sitt og fikk opp alle innlegg fra DOL.  Det går ikke lenger - heldigvis.  Jeg har ikke blitt kjent igjen, men derimot dattera mi ble engang spurt om hun var dattera til Dorthe uten at de visste navnet mitt i RL og uten å ha sett ,meg.  Så hvem det var aner jeg ikke.

påskelilje
Dorthe skrev (31 minutter siden):

Det var verre i gamle dager hvor man kunne google nicket sitt og fikk opp alle innlegg fra DOL.  Det går ikke lenger - heldigvis.  Jeg har ikke blitt kjent igjen, men derimot dattera mi ble engang spurt om hun var dattera til Dorthe uten at de visste navnet mitt i RL og uten å ha sett ,meg.  Så hvem det var aner jeg ikke.

Jeg husker en gang jeg leste fødselsannonse i lokalavisen, og så dukket plutselig noen kjente DOL-barn opp som navn i søskenflokken. Dette var veldig spesielle navn, og jeg skjønte jo da hva DOL'eren het på ordentlig 😊

påskelilje skrev (5 minutter siden):

Jeg husker en gang jeg leste fødselsannonse i lokalavisen, og så dukket plutselig noen kjente DOL-barn opp som navn i søskenflokken. Dette var veldig spesielle navn, og jeg skjønte jo da hva DOL'eren het på ordentlig 😊

Det er lenge siden jeg har brukt navnene på ungene mine her inne, men er ikke forbauset over at du fant navnet til doleren slik.

påskelilje skrev (17 minutter siden):

*hehe* Det var en gang jeg ble spurt om mine to hadde blitt storesøsken for merkelig nok var det tydeligvis et søskenpar på en annen kant av landet som het det samme som mine og som hadde fått et lite søsken! Egentlig ganske godt gjort, for mine har ikke de mest vanlige navnene.

AnonymBruker
Dorthe skrev (6 minutter siden):

Det er lenge siden jeg har brukt navnene på ungene mine her inne, men er ikke forbauset over at du fant navnet til doleren slik.

Husker jeg var her helt i begynnelsen og hadde fått mitt første barn. Da var det mulighet for å lage hjemmeside, og mange la ut bilder og navn på barna sine. Jeg gjorde også det, men brukte falskt navn på babyen. Vil jo ikke røpe hva barna mine heter på ordentlig, akkurat som jeg ikke vil røpe mitt eget egentlige navn her. Veldig rart om noen brukte barnas ordentlige navn, synes nå jeg. 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Husker jeg var her helt i begynnelsen og hadde fått mitt første barn. Da var det mulighet for å lage hjemmeside, og mange la ut bilder og navn på barna sine. Jeg gjorde også det, men brukte falskt navn på babyen. Vil jo ikke røpe hva barna mine heter på ordentlig, akkurat som jeg ikke vil røpe mitt eget egentlige navn her. Veldig rart om noen brukte barnas ordentlige navn, synes nå jeg. 

Dette med "nettvett" og eget personvern har blitt mye mer fokus på gjennom årene som sosiale media har blitt mer og mer vanlig. Da jeg var 14 år og begynte på forum så var det ikke en eneste tanke rundt dette med å holde seg anonym og slikt. Og da jeg begynte å henge på graviditetsforum, familie og barn og slikt for ti år siden så var vi mange med dagbøker og enkelte la ut både bilde og navn av den nyfødte. Husker ikke selv om jeg skrev navnet på min eldste. Jeg tror ikke det. De jeg ble kjent med denne tiden hadde jeg kontakt med på egen gruppe på Facebook, men la ikke ut slikt på forumet. Her på DOL er det vel bare to stk som vet mitt egentlige navn tror jeg. 

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

For over 20 år siden var Internett noe helt annet enn det er i dag. 😊 Vi hadde lange navnediskusjoner og greier. 

Annonse

AnonymBruker
Lillemus skrev (23 minutter siden):

For over 20 år siden var Internett noe helt annet enn det er i dag. 😊 Vi hadde lange navnediskusjoner og greier. 

Jeg var nok veldig forut for min tid, for jeg var allerede da veldig skeptisk med å røpe for mye. Falskt navn på babyen min, og så fortalte jeg at jeg bodde et helt annet sted i landet enn jeg gjorde også 😂

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Testa å spamme refresh 10 ganger på en gammel tråd. Virker telle. Teoretisk sett mulig at 10 roboter så på listen over tråder folk så på og også gikk for å se, men vil si at det er minst 99.9% sannsynlighet for at det ikke er unike brukere.

Kp6PtxP.png

Anonymkode: cb2bc...82c

Ja, mange av visningene er roboter eller også folk som kommer innom forumet via Google. Jeg drev et forum med samme programvaren som denne, og der kunne vi om vi orket, følge IP-adressene til de som viste trådene og se hvor de befant seg i verden. Det viste seg at svært få av visningene faktisk var brukere, men mange var roboter fra land som ikke kunne ett ord norsk... I perioder kunne det være opp mot flere hundre visninger på siden i løpet av bare en time.

AnonymBruker
Eva Sofie skrev (På 13.5.2021 den 13.12):

Ja, mange av visningene er roboter eller også folk som kommer innom forumet via Google. Jeg drev et forum med samme programvaren som denne, og der kunne vi om vi orket, følge IP-adressene til de som viste trådene og se hvor de befant seg i verden. Det viste seg at svært få av visningene faktisk var brukere, men mange var roboter fra land som ikke kunne ett ord norsk... I perioder kunne det være opp mot flere hundre visninger på siden i løpet av bare en time.

@Eva SofieVet admin navnet vårt? Har de taushetsplikt?

Anonymkode: 530c0...29d

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

@Eva SofieVet admin navnet vårt? Har de taushetsplikt?

Nei, admin vet ikke navnet ditt. Selv som admin valgte vi, slik jeg oppfatter at @admin har her, å ha strenge regler for hva vi sjekket ut om medlemmer. Vi valgte f.eks. kun å sjekke IP-adressen ved mistanke om det var en spam-profil som forsøkte å registrere seg basert på brukernavnet. Selv ved IP-adresser er det begrenset hva du får ut som ekstern IP-søker. Eneste fornuftige jeg får opp, er at du bor i Norge, Russland eller Sverige. Som admin har en ikke tilgang på passordet ditt engang, men kan ev. lage et nytt til deg.

AnonymBruker
Eva Sofie skrev (4 timer siden):

Nei, admin vet ikke navnet ditt. Selv som admin valgte vi, slik jeg oppfatter at @admin har her, å ha strenge regler for hva vi sjekket ut om medlemmer. Vi valgte f.eks. kun å sjekke IP-adressen ved mistanke om det var en spam-profil som forsøkte å registrere seg basert på brukernavnet. Selv ved IP-adresser er det begrenset hva du får ut som ekstern IP-søker. Eneste fornuftige jeg får opp, er at du bor i Norge, Russland eller Sverige. Som admin har en ikke tilgang på passordet ditt engang, men kan ev. lage et nytt til deg.

Takk, det er litt greit å vite.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...