Gå til innhold

Hvordan blir jeg tøffere?

Anbefalte innlegg

Jeg er en veldig svak person som lett tyr til tårene. Hvis det skjer noe motgang i livet går jeg helt nedover og jeg blir så ufattelig lei meg. Jeg tar meg nær av alt og alle avvisninger gjør sånn at jeg går helt på bunn. Alt går så innpå meg psykisk og jeg blir bare enda mere deprimert enn jeg allerede er. Jeg tør ikke å ta kontakt med andre mennesker fordi jeg er redd for at de avviser meg eller fryser meg ut og at ikke folk liker meg. Jeg er en pyse og veldig feig fordi jeg ikke er modig nok til å takle motgang. 

Hvordan blir jeg tøffere? Jeg er bare redd for å ødelegge og å være til bry og i veien. Jeg føler meg aldri bra nok som den jeg er.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/461009-hvordan-blir-jeg-t%C3%B8ffere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Samtaleterapi begynte eg med hos psykolog, hjalp veldig. Men eg måtte også ta i bruk ssri (sistnevnte hjalp meg med å roe tankekjøret) psykologen hjalp meg med og akseptere, og finne verdiene i livet. Hjalp meg å bygge meg opp igjen. 

Går du til psykolog? Bruker du noe medisiner?

Endret av Duken
Drømmeautomat

Du må nok øve på å gjøre ting, f.eks. ta kontakt med folk, selv om du er redd for det. Det handler ikke om å slutte å være redd, men å trosse frykten, i hvert fall i begynnelsen. Gjør du det mange ganger nok vil antagelig frykten bli mindre også. 

Annonse

AnonymBruker
Nathea skrev (På 17.5.2021 den 2.24):

Jeg er en veldig svak person som lett tyr til tårene. Hvis det skjer noe motgang i livet går jeg helt nedover og jeg blir så ufattelig lei meg. Jeg tar meg nær av alt og alle avvisninger gjør sånn at jeg går helt på bunn. Alt går så innpå meg psykisk og jeg blir bare enda mere deprimert enn jeg allerede er. Jeg tør ikke å ta kontakt med andre mennesker fordi jeg er redd for at de avviser meg eller fryser meg ut og at ikke folk liker meg. Jeg er en pyse og veldig feig fordi jeg ikke er modig nok til å takle motgang. 

Hvordan blir jeg tøffere? Jeg er bare redd for å ødelegge og å være til bry og i veien. Jeg føler meg aldri bra nok som den jeg er.

hvis du begynte å finne noe positivt ved deg selv , så tror jeg mange av de andre tingene kommer på plass etterhvert. Det blir nytteløst med piller og medisiner, fordi du jobber jo hele tiden med å nesten bryte deg selv ned igjen . skjønner du hva jeg mener ? :) 

Anonymkode: 7ef95...931

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...