Gå til innhold

Kroppsvekt til himmels SSRI??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
Duken skrev (3 timer siden):

Har nå stått på sertralin i 6 mnd. På denne tiden har eg lagt på meg 11 kg. Mulig det at eg spiser mye mer en før, lurer bare på om dette er mulig å kvitte seg med, mens man fremdeles står på medisiner og legger om kosten? Andre med lignende situasjoner?

Jeg fikk stoppa det hvertfall, men det var kun fordi jeg spiste mer enn jeg skulle at jeg gikk opp. Ble bedre når ejg skrev ned hva jeg spiste, ikke kcal liksom, men en sjokolade, en brus, middag, o.s.v også så jeg hvor mye det var!

Anonymkode: 98593...211

Jeg tror mye handler om at man ved angst og depresjon mister matlysten og tvinger seg til å spise. Når angsten og depresjonen blir bedre kommer matlysten tilbake og man spiser mer enn før. Husk at bare 200 kcal ekstra om dagen  gir 15 kg vektøkning i løpet av et år. 

SSRI er relativt vektnøytrale for de fleste, selv om det finnes unntak. 

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Gjelder det motsatt også? At om en tar bort 200 kcal om dagen så kan en miste 15 kg ila et år? 

Anonymkode: 41a0a...1b2

Ja, omtrent, men med en liten justering rundt at man bruker litt mindre kalorier når man veier mindre. 

• 3 uker senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...