Gå til innhold

Det gikk til Helvete!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

stjernestøv skrev (14 timer siden):

Men det er like lavt igjen nå selv om jeg måler rett. 

Du vet ikke sikkert om du gjør det riktig. Min sykepleiervenninne rister på hodet av de som driver og måler blodtrykket hjemme og sier at de beste apparatene er de legene har og de gjør det også korrekt. 

stjernestøv
Lillemus skrev (11 minutter siden):

Du vet ikke sikkert om du gjør det riktig. Min sykepleiervenninne rister på hodet av de som driver og måler blodtrykket hjemme og sier at de beste apparatene er de legene har og de gjør det også korrekt. 

Jo min mann har lært det og min sønn og så gjør det riktig nå, min sønn tar blodtrykket på folk på jobb. Og legen sa det var lavt når jeg var der, da var det enda lavere til vanlig sa hun for man fikk alltid litt forhøyet blodtrykk hos legen. Så at jeg har lavt blodtrykk er det ingen tvil om, men hun sa jo ikke jeg skulle slutte med metoprolol og det var rart. Men det kan vel ikke være farlig da siden ikke legen sa noe på det? De er jo ganske nøye de unge legene, og jeg leste at blodtrykket gikk ned av risperdal så da er det vel ikke noe med hjertet men medisin relatert? 

Annonse

AnonymBruker
Lillemus skrev (Akkurat nå):

Så kols-mama eller lungekreft-mama er å foretrekke? 

Signerer. Mistet nettopp min kjære onkel (  som er far til 3 unge voksne barn ) til lungekreft. Han ble knappe 65 år og har små barnebarn som aldri vil få bli ordentlig kjent med han.

Anonymkode: 6a427...c20

AnonymBruker
stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Nei, men noe skal jeg dø av. 

Du vil virkelig ikke dø av lungekreft. Som nevt over så jeg min onkel dø av det, og det er blant den mest smertefulle og seigpinede døden jeg har sett. Det siste året han levde med det så han ut som han hadde sittet i Aushwitz.

Annonse

stjernestøv
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du vil virkelig ikke dø av lungekreft. Som nevt over så jeg min onkel dø av det, og det er blant den mest smertefulle og seigpinede døden jeg har sett. Det siste året han levde med det så han ut som han hadde sittet i Aushwitz.

Ok. Men satser på at det går bra, min bestemor røykte og ble 91 år. Og mine foreldre røyker og er eldre folk nå. Men vil IKKE dø av lungekreft nei, det gjorde min bestefar. 

Endret av stjernestøv
stjernestøv skrev (3 timer siden):

Vil ikke bli big mama igjen, det skjer med både røykekutt og ap. 

Nå er du klar over at matlysten øker når du slutter å røyke så da kan du forberede deg på det. Registrer hvor mye du spiser før du slutter å røyke, da ser du lett hvor mye mer du spiser når du ikke røyker lengere. Det krever en del selvdisiplin da.

stjernestøv
Fionys skrev (1 minutt siden):

Nå er du klar over at matlysten øker når du slutter å røyke så da kan du forberede deg på det. Registrer hvor mye du spiser før du slutter å røyke, da ser du lett hvor mye mer du spiser når du ikke røyker lengere. Det krever en del selvdisiplin da.

Masse selvdisiplin og det er noe jeg ikke har nå, har nok med å gå ned i vekt nå. 

stjernestøv skrev (4 timer siden):

Masse selvdisiplin og det er noe jeg ikke har nå, har nok med å gå ned i vekt nå. 

Her er jeg ikke i tvil på hva jeg ville prioritert. Så sant man ikke er sykelig overvektig - noe du jo absolutt ikke er - ville jeg helt klart prioritert røykeslutt. Det er vel ikke noe mer helseskadelig enn det. I tillegg er det dyrt og gjør at huden din eldes mye raskere. 

cilie skrev (4 timer siden):

Her er jeg ikke i tvil på hva jeg ville prioritert. Så sant man ikke er sykelig overvektig - noe du jo absolutt ikke er - ville jeg helt klart prioritert røykeslutt. Det er vel ikke noe mer helseskadelig enn det. I tillegg er det dyrt og gjør at huden din eldes mye raskere. 

Ikke bare eldes huden raskere, men slutter en å røyke, så får en raskt bedre farge i ansiktet. 

Men til @stjernestøv forsvar, så er det ikke så enkelt å slutte og røyke når en sliter psykisk. Sluttet selv for nesten 11/2 år siden, dvs jeg byttet ut røyken med e-røyk. Er nok ikke bra med e-røyk heller, men den er nok mindre farlig enn røyken. Røykhosten er helt borte. Hadde nok ikke greid å slutte og røyke nå i disse koronatider, hadde det ikke vært for e-røyken. 

emilie321 skrev (1 time siden):

Ikke bare eldes huden raskere, men slutter en å røyke, så får en raskt bedre farge i ansiktet. 

Men til @stjernestøv forsvar, så er det ikke så enkelt å slutte og røyke når en sliter psykisk. Sluttet selv for nesten 11/2 år siden, dvs jeg byttet ut røyken med e-røyk. Er nok ikke bra med e-røyk heller, men den er nok mindre farlig enn røyken. Røykhosten er helt borte. Hadde nok ikke greid å slutte og røyke nå i disse koronatider, hadde det ikke vært for e-røyken. 

Du har vært veldig flink! Jeg skjønner godt at det er vanskelig - jeg sliter selv masse! med å kutte ut usunnheter. - Men når man er redd for helsen, trener osv, tror jeg et røykekutt før de siste kg-ene vil være lurt å prioritere. 

cilie skrev (24 minutter siden):

Du har vært veldig flink! Jeg skjønner godt at det er vanskelig - jeg sliter selv masse! med å kutte ut usunnheter. - Men når man er redd for helsen, trener osv, tror jeg et røykekutt før de siste kg-ene vil være lurt å prioritere. 

Tusen takk!

Er igrunn enig i det.  Da jeg gikk over til e-røyk, så kom/var jeg i en eteperiode. I tillegg så kom koronaen og alt ble stengt ned. Da raste jeg opp i vekt, men i begynnelsen av juli så greide jeg å ta tak. Har gått ned 14 kg siden. Tror at hvis @stjernestøv er bevist på inntaket, så kan hun greie å slutte og røyke uten å gå mye opp i vekt. Men det hjelper ikke stjernestøv eller andre å bli mast på. En må finne ut av det selv og en må finne den indre motivasjonen for å slutte. 

Selv har jeg ennå lyst på røyk. Ikke så ofte som før, men jeg må innimellom jobbe hardt for og ikke sprekke. Hadde aldri greid å slutte uten e-røyken. Nå har det nok vært vanskeligere pga pandemien og all nedstengningen som har vært.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...