Gå til innhold

grøtoppstart


krina

Anbefalte innlegg

Min baby på 6 mnd har nylig startet med litt grøt en gang daglig. Siden han har melke- og eggeallergi får han ikke de vanlige grøttypene fra nestle. Han får risgrøt som kjøpes på helsekostforretning. Denne må jeg koke selv, men siden morsmelk ikke kan kokes, må jeg blande i denne etterpå. Men dette er problematisk da grøten allerede er ferdig....noe som resulterer i en vanntynn suppe av grøt hvis jeg tilfører morsmelk...noen tips???

Hva med smaken, den er ganske vond...!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grunnen til at du ikke skal koke morsmelken er at antistoffene bli ødelagt, men hvis du ammer gjør det ingenting at akkurat grøt-melken ikke er optimal. Hvis du gir melken et oppkok vil den nemlig ikke bli suppe etterhvert - veldig praktisk. Bruk morsmelk og bland ut melet i den, du.

De grøtene er ikke gode uten at du blander i noe som skjuler smaken noe. Banan, eple pære, evt litt sukker... Favoritten her i huset er banan.

Risgrøten er ikke akkurat så næringsrik, jeg vil heller foreslå hirse, iallefall til avveksling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trebarnsmor

Grunnen til at du ikke skal koke morsmelken er at antistoffene bli ødelagt, men hvis du ammer gjør det ingenting at akkurat grøt-melken ikke er optimal. Hvis du gir melken et oppkok vil den nemlig ikke bli suppe etterhvert - veldig praktisk. Bruk morsmelk og bland ut melet i den, du.

De grøtene er ikke gode uten at du blander i noe som skjuler smaken noe. Banan, eple pære, evt litt sukker... Favoritten her i huset er banan.

Risgrøten er ikke akkurat så næringsrik, jeg vil heller foreslå hirse, iallefall til avveksling.

Hei. Foretrakk og gi risgrøten med ukokt morsmelk. Tynn grøt gjør ingenting. Det skyldes bare enzymene i morsmelka. Som faktisk da hjelper barnet med å fordøye den nye maten. Grøten er like næringsrik allikevel.

Som smaksavvekksling tilsatte jeg frukt til grøten, enten banan eller fra Nestle-glass med frukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...