Gå til innhold

Bra å isolere seg om man er introvert? Eller har det negative symptomet "autisme".

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har jeg taklet 15 måneders isolasjon så dårlig at jeg holder på å bli helt tussete?

Jeg begynner å lure.

Jeg trives alene, men kan det bli for mye av det gode? Jeg har tenkt mye rart i det siste. Begynner å angre på alt jeg har postet på nett. Selv om anonymiteten er intakt ingen kjenner meg uansett så godt.

Så er det bra for introverte å isolere seg? Eller ikke. Jeg har ikke så mye valg, selv i ikke-pandemi tid, da jeg har mistet en del sosial innsikt.

Anonymkode: 47bcb...bfe

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Har jeg taklet 15 måneders isolasjon så dårlig at jeg holder på å bli helt tussete?

Jeg begynner å lure.

Jeg trives alene, men kan det bli for mye av det gode? Jeg har tenkt mye rart i det siste. Begynner å angre på alt jeg har postet på nett. Selv om anonymiteten er intakt ingen kjenner meg uansett så godt.

Så er det bra for introverte å isolere seg? Eller ikke. Jeg har ikke så mye valg, selv i ikke-pandemi tid, da jeg har mistet en del sosial innsikt.

Sikker på at du egentlig er introvert? Jeg er intro og kunne levd mer eller mindre alene de neste 10-20 årene uten problemer.

Anonymkode: bd951...48d

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg begynner å lure.

Vanskelig å si hva som er hva, men føler det har gått raskt nedover for meg både fysisk og psykisk etter mange år helt isolert, selv om jeg er ganske introvert. (men har ASD da)

Om du også føler ting går nedover kan det hende du trenger litt kontakt med omverdenen ja..

Men det er lettere sagt enn gjort for mange..

Anonymkode: bdc75...6e5

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Sikker på at du egentlig er introvert? Jeg er intro og kunne levd mer eller mindre alene de neste 10-20 årene uten problemer.

Ja, problemet er ikke å være alene. Problemet er å takle inntrykk når jeg helt kommer ut av vanen med å se andre folk. Da blir det veldig sosialt klønete og mistenksomhet fra min side. Jeg har vært alene store deler av livet.

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Vanskelig å si hva som er hva, men føler det har gått raskt nedover for meg både fysisk og psykisk etter mange år helt isolert, selv om jeg er ganske introvert. (men har ASD da)

Om du også føler ting går nedover kan det hende du trenger litt kontakt med omverdenen ja..

Men det er lettere sagt enn gjort for mange..

Anonymkode: bdc75...6e5

Ja, man trenger trening for å holde sosiale ferdigheter i hevd.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ja, problemet er ikke å være alene. Problemet er å takle inntrykk når jeg helt kommer ut av vanen med å se andre folk. Da blir det veldig sosialt klønete og mistenksomhet fra min side. Jeg har vært alene store deler av livet.

Dette er sykdom, og skyldes  ikke introverthet. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...