Gå til innhold

Flere som ikke skal ta vaksina?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

stjernestøv
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det kan man, men sjansene er heldigvis mindre enn om en ikke har vaksinen. 

Anonymkode: 6787a...ca2

Ja det sa psykiateren og, så når mine foreldre var fullvaksinerte ga jeg de en klem. Men mannen min sa jeg kunne bli smittet og at de kunne bære corona, da ble jeg skeptisk igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Vel, det er nå strengt tatt det det er. 

Anonymkode: 6787a...ca2

Kom ned av din høye hest. Er sikkert på at du også gjør ting som potensielt kan "skade" andre.

 

Anonymkode: 4df10...132

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (2 timer siden):

For å klare å slå ned viruset så er vi avhengig av at flest mulig tar den. Tenk om det kommer enda nye, og værre mutasjoner? 

Etter min mening er det derfor egoistisk å ikke ta den, med mindre man av helsemessige årsaker ikke kan det. For vi er avhengig av det for å oppnå flokkimmunitet.

Helt enig.

Selv er jeg heldigvis fullvaksinert nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er suicidal på ekte så jeg tar den ikke derfor! 

Anonymkode: 56850...e6e

Om du er suicidal eller ikke er helt uvesentlig. Å dø er et valg vi mennesker har, det er opp til hver og en av oss. Det er ikke det dette handler om.

Anonymkode: 6787a...ca2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg skal ikke ta den. Når psykiatrien nekter å hjelpe meg så gidder ikke jeg å bry meg.

Anonymkode: f25cb...36e

 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nettopp.

Og hvorfor skal jeg ta den vaksina og risikere eventuelle bivirkninger for å beskytte andre, når ingen av de bryr seg om meg? Jeg har ofra nok og vært snill fink pike så lenge jeg kan huske, men nå som jeg ser at jeg ikke får noenting igjen for det selv etter å ha bedt om hjelp, så fuck it. Jeg driter lang mars i om jeg smitter noen av alle disse millionene av menneskene som ikke kunne brydd seg mindre om meg.

Klar dere selv.

Anonymkode: f25cb...36e

 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og den hjelpen får ikke jeg, så da gidder jeg ikke bry meg om mennesker og verden der ute mer.

Anonymkode: f25cb...36e

Dette er det mest "psykopatiske" jeg har lest her inne på en stund. Skjønner du er bitter, men det går an å være voksen. Selv en 7- åring ønsker ikke død og fordervelse over andre fordi hun ikke fikk lov til å få is av moren sin... 

Skjønner egentlig ikke denne linken mellom manglende oppfølging i helsetjenesten og uvilje til å ta vaksine. Om du ikke vil ta vaksine så er det helt i orden, men det er noe ondt over det å ønske at andre skal bli syke og dø av korona. Enda mer uforståelig blir det at du ønsker dette fordi du ikke får hjelp av helsevesenet.  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg er suicidal på ekte så jeg tar den ikke derfor! 

Anonymkode: 56850...e6e

Synes du at det er ok å potensielt dra andre med deg i døden fordi du ønsker å dø? 

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Anbru skrev (4 minutter siden):

 

 

Dette er det mest "psykopatiske" jeg har lest her inne på en stund. Skjønner du er bitter, men det går an å være voksen. Selv en 7- åring ønsker ikke død og fordervelse over andre fordi hun ikke fikk lov til å få is av moren sin... 

Skjønner egentlig ikke denne linken mellom manglende oppfølging i helsetjenesten og uvilje til å ta vaksine. Om du ikke vil ta vaksine så er det helt i orden, men det er noe ondt over det å ønske at andre skal bli syke og dø av korona. Enda mer uforståelig blir det at du ønsker dette fordi du ikke får hjelp av helsevesenet.  

 

Ta vaksina og pass på deg selv du.

Ingen andre bestemmer over min kropp, og jeg velger å ikke ta den.

Og jeg velger å ikke samarbeide mot denne ondskapsfulle staten og helsevesenet mer siden de nekter å hjelpe meg, og tydeligvis ønsker meg død.

Anonymkode: f25cb...36e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ta vaksina og pass på deg selv du.

Ingen andre bestemmer over min kropp, og jeg velger å ikke ta den.

Og jeg velger å ikke samarbeide mot denne ondskapsfulle staten og helsevesenet mer siden de nekter å hjelpe meg, og tydeligvis ønsker meg død.

Anonymkode: f25cb...36e

Ja, jeg skal ta vaksinen, og ja jeg passer på meg selv -og andre- ved å gjøre det. 

Nei, ingen bestemmer over din kropp og du står helt fritt til å la være å ta vaksinen. Men det jeg reagerte på var ditt utsagn om at du driter i om andre blir syke og dør som følge av at du ikke tar vaksinen, akkurat som om det skal være en slags straff over verden fordi du har dårlige erfaringer med helsevesenet. Det synes jeg er uforståelig. 

Jeg er naiv nok til å tro at de fleste som av ulike årsaker ikke vil vaksineres ikke har tatt det valget på bakgrunn av at de ønsker død og fordervelse over andre (selv om det potensielt kan være en følge), slik du rett ut sier at du gjør.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Anbru skrev (6 minutter siden):

Ja, jeg skal ta vaksinen, og ja jeg passer på meg selv -og andre- ved å gjøre det. 

Nei, ingen bestemmer over din kropp og du står helt fritt til å la være å ta vaksinen. Men det jeg reagerte på var ditt utsagn om at du driter i om andre blir syke og dør som følge av at du ikke tar vaksinen, akkurat som om det skal være en slags straff over verden fordi du har dårlige erfaringer med helsevesenet. Det synes jeg er uforståelig. 

Jeg er naiv nok til å tro at de fleste som av ulike årsaker ikke vil vaksineres ikke har tatt det valget på bakgrunn av at de ønsker død og fordervelse over andre (selv om det potensielt kan være en følge), slik du rett ut sier at du gjør.  

Så fint.

Du har helt rett i at jeg driter i verden nå. Jeg spriter meg og bruker maske i butikken og det får faen meg holde. Dessuten går jeg ut av huset kun 1 dag i uka så hvor farlig kan det være at jeg ikke vaksinerer meg liksom. Jeg skal ikke ha sprøyta inn den dritten der for å potensielt skjerme mennesker som uansett ikke bryr seg om meg.

Anonymkode: f25cb...36e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg antar TS selv synes dette er sykt da dette er postet på psykiatri. Hvorfor tror TS, hen vil dø av covid om hen  får det? Er du alderspensjonist, eller har alvorlige underliggende sykdommer?

Man har rett til å nekte vaksine, det er flere som gjør det. De tenker på en annen måte en meg.

Anonymkode: ae8b3...32a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Så lenge jeg ble tilbudt Moderna og de kuttet ut AZ og JJ var jeg ikke lenger i tvil. Jeg har tatt den første. Skal ta andre dose 26 juni. Samboeren også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbru skrev (På 26.5.2021 den 17.06):

 

Dette er det mest "psykopatiske" jeg har lest her inne på en stund. Skjønner du er bitter, men det går an å være voksen. Selv en 7- åring ønsker ikke død og fordervelse over andre fordi hun ikke fikk lov til å få is av moren sin... 

Skjønner egentlig ikke denne linken mellom manglende oppfølging i helsetjenesten og uvilje til å ta vaksine. Om du ikke vil ta vaksine så er det helt i orden, men det er noe ondt over det å ønske at andre skal bli syke og dø av korona. Enda mer uforståelig blir det at du ønsker dette fordi du ikke får hjelp av helsevesenet.  

Det kalles vel bitterhet? Jeg hørte en forklaring på ordet "bitterhet" som kommer av å drøvtygge og kverne/velte på maten, om og om igjen, som ble forklart i denne podcasten til NRK, "Følelsen" i "Mellom oss". Anbefaler å lytte til podcasten en gang du er ute og går, kjører buss eller kollektivt, sitter og venter eller gjør noe som du kan kombinere med lytting.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne tråden skal jeg ikke lese. Jeg kommer til å ha problem med å opprettholde respekt for de som velger å la være å ta vaksinen i ettertid, og ønsker faktisk ikke å vite hvem dette er.

Selvfølgelig skal jeg ta vaksinen når det omsider blir min tur. Her i Trondheim holder vi på med risikogrupper ennå, og etter dét starter vi med friske 64-åringer. Min aldersgruppe er helt, helt sist i køen, og en stund ble det antydet at vi ikke var vaksinert før til jul. Årsaken er forsinkelser i leveranser og - ikke minst - skjevfordelingspolitikken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor jeg mest sannsynlig ikke kommer til å ta den:

1. Den er utviklet på rekord tid. Man vet ikke langtidsvirkningene, og vi er alle prøvekaniner. Bare se på etterpåklokskapen etter svineinfluensa vaksinen for noen år siden. Og plutselig trekker de tilbake vaksiner som ikke var trygge likevel. Mye er fortsatt uvisst om covid og vaksinene.

2. Hva stopper nye virus fra å dukke opp? Har kineserne stengt ned våtmarkedene (eller laboratoriene) sine? 

3. Man kan fortsatt bli smittet, og smitte andre.

4. 99,7% overlever. 
 

5. 100% av befolkningen trenger ikke være immune, for flokkimunitet. Før var det snakk om rundt 50%. Men det prates ikke om lenger, for da vil nok flere velge å ikke ta den.

6. jeg er ikke i risikogruppen. Og før eller siden får alle tilbud om å ta den. Så kan de som vil ta den, ta den. Hvorfor skal folk som har tatt den være redde for folk som ikke har tatt den, hvis den fungerer? Og hva er vitsen å ta den hvis den ikke fungerer?

Og til slutt så er ikke covid farlig for friske barn. Vaksinen testes ut på barn nå. Hvem f*en er det som lar barna sine være prøvekaniner liksom. Det er ganske egoistisk av folk å forvente at barn skal tvinges til å ta en vaksine de ikke trenger for at siden de selv tar vaksinen, så må jo alle andre gjøre det også. Skam dere!

Anonymkode: 759df...aeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hvorfor jeg mest sannsynlig ikke kommer til å ta den:

1. Den er utviklet på rekord tid. Man vet ikke langtidsvirkningene, og vi er alle prøvekaniner. Bare se på etterpåklokskapen etter svineinfluensa vaksinen for noen år siden. Og plutselig trekker de tilbake vaksiner som ikke var trygge likevel. Mye er fortsatt uvisst om covid og vaksinene.

2. Hva stopper nye virus fra å dukke opp? Har kineserne stengt ned våtmarkedene (eller laboratoriene) sine? 

3. Man kan fortsatt bli smittet, og smitte andre.

4. 99,7% overlever. 
 

5. 100% av befolkningen trenger ikke være immune, for flokkimunitet. Før var det snakk om rundt 50%. Men det prates ikke om lenger, for da vil nok flere velge å ikke ta den.

6. jeg er ikke i risikogruppen. Og før eller siden får alle tilbud om å ta den. Så kan de som vil ta den, ta den. Hvorfor skal folk som har tatt den være redde for folk som ikke har tatt den, hvis den fungerer? Og hva er vitsen å ta den hvis den ikke fungerer?

Og til slutt så er ikke covid farlig for friske barn. Vaksinen testes ut på barn nå. Hvem f*en er det som lar barna sine være prøvekaniner liksom. Det er ganske egoistisk av folk å forvente at barn skal tvinges til å ta en vaksine de ikke trenger for at siden de selv tar vaksinen, så må jo alle andre gjøre det også. Skam dere!

Anonymkode: 759df...aeb

Du kommer ikke bort fra at det er litt egoistisk å ikke ta vaksinen. Du sier jo selv i punkt 5 at du synes det er greit at andre tar støyten med å opparbeide flokkimmunitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Kayia skrev (1 time siden):

Denne tråden skal jeg ikke lese. Jeg kommer til å ha problem med å opprettholde respekt for de som velger å la være å ta vaksinen i ettertid, og ønsker faktisk ikke å vite hvem dette er.

Selvfølgelig skal jeg ta vaksinen når det omsider blir min tur. Her i Trondheim holder vi på med risikogrupper ennå, og etter dét starter vi med friske 64-åringer. Min aldersgruppe er helt, helt sist i køen, og en stund ble det antydet at vi ikke var vaksinert før til jul. Årsaken er forsinkelser i leveranser og - ikke minst - skjevfordelingspolitikken. 

Samme situasjon her i sør, men jeg tror de har startet så vidt med friske 65-åringer. Friske 60-åringer kan sette seg på reserveliste, dvs at de må stille til vaksinering på 1 times varsel, dersom noen ikke møter til oppsatt time. Håper at den reservelista snart utvides til oss som er fylt 50 om ikke så lenge. 

Ellers er jeg optimist og håper at jeg og mannen blir vaksinert i løpet av juni. Han er veldig engstelig for smitte, og jeg ser virkelig frem til at vi blir vaksinert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ekstra skrev (23 minutter siden):

Du kommer ikke bort fra at det er litt egoistisk å ikke ta vaksinen. Du sier jo selv i punkt 5 at du synes det er greit at andre tar støyten med å opparbeide flokkimmunitet.

Jo, det kommer jeg fint bort fra. Hvordan blir det egoistisk egentlig? De som vil ta vaksinen kan jo ta den. Så kan de som ikke vil ta den la være. Hvis flokkimunitet er argumentet for at alle må ta den, så trenger ikke alle ha tatt den for at vi får det. Det er ikke logisk. Hvilken støyt? Et nålestikk i armen? Er ikke vaksinen trygg da? 

Anonymkode: 759df...aeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Man vet ikke langtidsvirkningene, og vi er alle prøvekaniner.

Hvis alle inntar den holdningen, får vi absolutt ingen nye vaksiner eller medisiner. 

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Og til slutt så er ikke covid farlig for friske barn. Vaksinen testes ut på barn nå. Hvem f*en er det som lar barna sine være prøvekaniner liksom.

Kanskje foreldre som forstår at det ikke er farlig å ta en vaksine mot en sykdom som ikke er farlig, og at vaksiner faktisk må testes for å kunne brukes. I "gamle dager" prøvde man ut vaksiner ved å tvangsvaksinere vernepliktige, fengselsfanger eller urfolk på en øy, de metodene er ikke i bruk lenger.  

Jeg mener vaksinering bør være frivillig, men jeg reagerer på at folk bruker "prøvekanin"-begrepet om vaksiner det allerede er satt millioner av doser av.

Og ja, jeg lot datteren min være med på et vaksineforsøk i første halvdel av 2000-tallet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
laban skrev (1 time siden):

Hvis alle inntar den holdningen, får vi absolutt ingen nye vaksiner eller medisiner. 

Kanskje foreldre som forstår at det ikke er farlig å ta en vaksine mot en sykdom som ikke er farlig, og at vaksiner faktisk må testes for å kunne brukes. I "gamle dager" prøvde man ut vaksiner ved å tvangsvaksinere vernepliktige, fengselsfanger eller urfolk på en øy, de metodene er ikke i bruk lenger.  

Jeg mener vaksinering bør være frivillig, men jeg reagerer på at folk bruker "prøvekanin"-begrepet om vaksiner det allerede er satt millioner av doser av.

Og ja, jeg lot datteren min være med på et vaksineforsøk i første halvdel av 2000-tallet. 

Å ta en vaksine (som kan være farlig) mot en sykdom som ikke er farlig hjelper ihvertfall ikke den som tar den. Så glemte jeg å ta med at vaksineprodusentene tjener penger på vaksinene, men har fraskrevet seg ansvar for skadene de kan gjøre. Så det hjelper ihvertfall dem. Big pharma har en enorm lobby-virksomhet. Hvorfor hører noen på hva bill gates mener liksom? Interesse konflikt så det holder. Han tjener jo penger på vaksiner. Å la barn være prøvekanin synes jeg er forferdelig.

Anonymkode: 759df...aeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...