Gå til innhold

Flere som ikke skal ta vaksina?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

UtakknemligDiva
laban skrev (55 minutter siden):

Overbefolkning er et reelt problem. Men jeg synes ikke det skal løses ved å la barn dø av sykdommer det finnes midler mot. Spesielt ikke pga. forestillinger om at vaksiner er farligere enn sykdommen.

har ikke sagt vaksine er farligere enn sykdommen, men jeg har ikke peiling nok og det virker det ikke som noen har. Jævla surt å bli syk av vaksinen bare fordi man ikke skulle bli utstøtt fra "saueflokken" som lar seg styre av frykt.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

90tallsbarn skrev (8 timer siden):

Jævla surt å bli syk av vaksinen bare fordi man ikke skulle bli utstøtt fra "saueflokken" som lar seg styre av frykt.

Jeg mener vaksinen skal være frivillig, men jeg reagerer når det hevdes at det er forbundet med høy risiko å ta den.

Jeg tror heller ikke folk flest tar den fordi de lar seg styre av frykt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg registrerte meg, selv om jeg var usikker på vaksinen. Fikk time og hadde tenkt å ta den. Men fikk nei fra legen min pga hormonbehandling ved ivf behandling. Jeg følte meg veldig rar med tanke på at jeg ikke kan ta den med det første, men følte meg bedre med at det fins andre som ikke tar den. For da er jeg ikke helt alene om den situasjon. 

Men hadde det ikke vært for alle som tar den så ville ikke korona stoppe opp. Så jeg er glad om de fleste velger å la seg vaksinere. 

Anonymkode: 5d98a...948

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tok vaksine nr 2 i går. I dag er jeg varm og uggen. Det ble jeg forrige gang også. Det er vist ett tegn på att vaksinen setter i gang en immunreaksjon. 

Jeg var redd for å besvime i går når vaksinen ble satt, det er jeg alltid. Grunnet man leser om allergisjokk osv, men det er jo utrolig sjeldent det skjer. Men angst kan lure en til å tro mye. Nå sitter jeg å gleder meg til kvelden så jeg kan legge meg. Deilig å ha det gjort.

 

 

Anonymkode: ae8b3...32a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
90tallsbarn skrev (På 20.6.2021 den 1.03):

har ikke sagt vaksine er farligere enn sykdommen, men jeg har ikke peiling nok og det virker det ikke som noen har. Jævla surt å bli syk av vaksinen bare fordi man ikke skulle bli utstøtt fra "saueflokken" som lar seg styre av frykt.
 

Jeg ønsker å ta den. Men er enig i at det er et utrolig massivt press om å ta den. Det er mange som spør meg om jeg har tatt den eller om når jeg skal ta den. De sier at jeg vil garantert få korona om jeg ikke tar den. Det skremmer meg. 

Jeg har en årsak til å vente med å ta den. Legen har bedt meg vente pga annen medisinering. Men jeg vil ikke måtte forklare det for hele "saueflokken", så jeg må lyve å si at jeg har tatt den. Ikke greit. Skal forsøke å snakke mer med legen om jeg kan ta første dose fordi medisineringen starter ikke opp før 24 juli. 

Det gjelder det samme med valg til folket. Jeg mener at folk må få avgjøre selv om de vil ta vaksinen uten å måtte frykte å bli utstøtt av "saueflokken". 

Anonymkode: 5d98a...948

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida

Kjæresten til bonussønnen ligger nå coronasyk . Hun tok vaksinen 14 dager før hun ble smittet med corona. Ikke bare lette symptomer, men feber og sengeliggende. 

Det blir spennende å se hvordan det vil utvikle seg fremover med Delta- varianten og om vi må begynne helt på nytt. 

Selv ble jeg fullvaksinert i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat

Pfizer gir god beskyttelse mot sykehusinnlegelse pga. delta, over 90% tre uker etter første stikk, så vi må nok ikke begynne helt på nytt pga. delta. Men det er nå også en delta pluss-variant som vi ikke veit nok om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har time i morgen, var aldri i tvil om jeg skulle ta eller ikke, men gruer meg fælt. Er fobisk redd for bivirkninger og har panikkangst så blir en tøff dag. Har nylig hatt en luftveisinfeksjon så håper ikke det er av betydning (har selvsagt fått klarsignal av legen). Skal ha gastroskopi ett par dager etter, er nok verre det, men de kunne pumpe beroligende intravenøst så håper det går bra også :).

 

Anonymkode: 5f6eb...c77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat skrev (18 timer siden):

Pfizer gir god beskyttelse mot sykehusinnlegelse pga. delta, over 90% tre uker etter første stikk, så vi må nok ikke begynne helt på nytt pga. delta. Men det er nå også en delta pluss-variant som vi ikke veit nok om.

Det som gjør meg litt betenkt er at mutasjonene ser ut til å gi mer og mer alvorlig sykdom (økt risiko for sykehusinnleggelser). Dette er jo nokså uvanlig utvikling for virus og litt det motsatte av hva jeg forventet. At virus muterer til å smitte lettere er mye mer vanlig, men infeksjonen pleier å bli mindre alvorlig. 

Når man ser på hvor farlige koronavirus kan være (eksempelvis MERS med dødelighet på 35%) er jeg litt urolig for hva framtiden kan bringe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
ISW skrev (27 minutter siden):

Det som gjør meg litt betenkt er at mutasjonene ser ut til å gi mer og mer alvorlig sykdom (økt risiko for sykehusinnleggelser). Dette er jo nokså uvanlig utvikling for virus og litt det motsatte av hva jeg forventet. At virus muterer til å smitte lettere er mye mer vanlig, men infeksjonen pleier å bli mindre alvorlig. 

Når man ser på hvor farlige koronavirus kan være (eksempelvis MERS med dødelighet på 35%) er jeg litt urolig for hva framtiden kan bringe. 

Får håpe sykdomsbildet blir betydelig mildere uansett mutasjon når man er vaksinert. Uansett, så pleier jo pandemier å vare lengre enn 1-2 år.
Tror ikke det er realistisk med en "normal" verden før om 3-4 år. Vi i vesten slipper vel billigere unna.

Anonymkode: 5f6eb...c77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat
ISW skrev (1 time siden):

Det som gjør meg litt betenkt er at mutasjonene ser ut til å gi mer og mer alvorlig sykdom (økt risiko for sykehusinnleggelser). Dette er jo nokså uvanlig utvikling for virus og litt det motsatte av hva jeg forventet. At virus muterer til å smitte lettere er mye mer vanlig, men infeksjonen pleier å bli mindre alvorlig. 

Ja, med dette viruset ser jo smittsomhet ut til å korrelere med alvorlighetsgrad. Det henger vel sammen med at med covid kan man smitte mens man er asymptomatisk eller har milde symptomer, samt at det tar et par uker å utvikle alvorlig sykdom. Rett og slett ikke særlig seleksjonspress for at viruset skal utvikle seg i mindre dødelig retning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ISW skrev (2 timer siden):

Det som gjør meg litt betenkt er at mutasjonene ser ut til å gi mer og mer alvorlig sykdom (økt risiko for sykehusinnleggelser). Dette er jo nokså uvanlig utvikling for virus og litt det motsatte av hva jeg forventet. At virus muterer til å smitte lettere er mye mer vanlig, men infeksjonen pleier å bli mindre alvorlig. 

Når man ser på hvor farlige koronavirus kan være (eksempelvis MERS med dødelighet på 35%) er jeg litt urolig for hva framtiden kan bringe. 

Ja huff, jeg synes også dette foruroligende og jeg er redd det vil ta lang, lang tid før verden blir normal igjen. Frykter at den aldri vil bli det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (3 timer siden):

Det som gjør meg litt betenkt er at mutasjonene ser ut til å gi mer og mer alvorlig sykdom (økt risiko for sykehusinnleggelser). Dette er jo nokså uvanlig utvikling for virus og litt det motsatte av hva jeg forventet. At virus muterer til å smitte lettere er mye mer vanlig, men infeksjonen pleier å bli mindre alvorlig. 

Når man ser på hvor farlige koronavirus kan være (eksempelvis MERS med dødelighet på 35%) er jeg litt urolig for hva framtiden kan bringe. 

Uff🤢 
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (22 timer siden):

Kjæresten til bonussønnen ligger nå coronasyk . Hun tok vaksinen 14 dager før hun ble smittet med corona. Ikke bare lette symptomer, men feber og sengeliggende. 

Det blir spennende å se hvordan det vil utvikle seg fremover med Delta- varianten og om vi må begynne helt på nytt. 

Selv ble jeg fullvaksinert i dag. 

Så tråkig - trodde vaksinen ville beskytte en del, selv med kun 1 dose. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (23 timer siden):

Kjæresten til bonussønnen ligger nå coronasyk . Hun tok vaksinen 14 dager før hun ble smittet med corona. Ikke bare lette symptomer, men feber og sengeliggende. 

Det blir spennende å se hvordan det vil utvikle seg fremover med Delta- varianten og om vi må begynne helt på nytt. 

Selv ble jeg fullvaksinert i dag. 

1. Feber og sengeliggende er faktisk pr definisjon lette symptomer. Moderate symptomer handler mer om pustevansker og andre mer alvorlige plager som krever legehjelp. 

2. Hvis hun ble syk 14 dager etter vaksinen er det sannsynlig at smitten skjedde på et tidspunkt hvor vaksinen uansett ikke hadde nevneverdig effekt. 

Uansett god bedring :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

laban skrev (På 27.5.2021 den 12.42):

«Barnevaksinene oppsto ikke av seg selv. Det er ikke så lenge siden difteri, kikhoste, polio og tub stadig skylte over landet i bølger og sendte massevis av barn i graven. Noen har tatt vaksinene mot disse sykdommene også, mens de var på et tidlig stadium. Men på den tiden hadde så mange foreldre sett sykdom ta eller ødelegge barns liv, at de lot barna bli vaksinert.»

Ja, det var nok mer nærliggende for mange å verdsette vaksiner mot barnesykdommer når man har opplevd hvordan det var uten dem. Husker godt fra oppveksten en eldre slektning med stokk og halting pga polio. Og en mann i nabolaget med deformert arm av samme grunn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å svare på hovedinnlegg: Ja, jeg tar vaksinen. Har fått første dose. 
 

Jeg har tidligere i pandemien tatt immunolog Spurklands ord til mine: «Jeg vil bare ikke ha covid.» Hun (og jeg) vil ikke føkke opp immunsystemet med slikt  (min ordbruk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 26.5.2021 den 18.51):

Jeg antar TS selv synes dette er sykt da dette er postet på psykiatri. Hvorfor tror TS, hen vil dø av covid om hen  får det? Er du alderspensjonist, eller har alvorlige underliggende sykdommer?

Man har rett til å nekte vaksine, det er flere som gjør det. De tenker på en annen måte en meg.

Anonymkode: ae8b3...32a

Sier det samme . Hvem sier at man dør dersom man ikke blir vaksinert? Dersom  det er tilfelle så vil jeg velge å avslutte medisinene som gjør at jeg ikke får ta vaksinen. Men jeg velger å vente med medisineringen for jeg velger å tro at jeg vil overleve om jeg er uheldig å få korona.  Men mulig jeg er naiv? 

Anonymkode: 5d98a...948

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...