Gå til innhold

Kupton: Hvor lenge frisk fra schizofreni?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kupton og andre: Hvor lenge skal man ha vært «frisk»/symptomfri før man kan trappe ned med AP? Jeg har aldri hørt stemmer men er litt skjør i kantene fra tid til annen og har problemer med grensene mellom meg og andre. Jeg vil blir TYNN!

Anonymkode: 6536b...43c

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/461174-kupton-hvor-lenge-frisk-fra-schizofreni/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Aldri hørt stemmer? Trodde det var et av kjernesymptomene. 

Anonymkode: 55b9f...857

Nei, jeg har aldri hørt stemmer eller hallusinert på noen måte. Har nok hatt noen vrangforestillinger, men fremfor alt dårlige grenser mellom meg og andre. Har trodd at andre kunne se hva jeg tenkte, men det er lenge siden og jeg hadde blitt så lettet hvis det var «innafor» å trappe ned på AP. Jeg lurer på hva jeg skal se etter for å vite at jeg kan slutte med de medikamentene som jeg tror er skyld i mye av min vektoppgang...og sløvhet.

@Kupton: har du noen synspunkter? Håper på svar.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Nei, jeg har aldri hørt stemmer eller hallusinert på noen måte. Har nok hatt noen vrangforestillinger, men fremfor alt dårlige grenser mellom meg og andre. Har trodd at andre kunne se hva jeg tenkte, men det er lenge siden og jeg hadde blitt så lettet hvis det var «innafor» å trappe ned på AP. Jeg lurer på hva jeg skal se etter for å vite at jeg kan slutte med de medikamentene som jeg tror er skyld i mye av min vektoppgang...og sløvhet.

@Kupton: har du noen synspunkter? Håper på svar.

Håper kupton kn gi deg et svar på det du lurte på, men jeg ble litt nysgjerrig hva slags vrangforestillinger hadde du? (Om du har lyst til å svare da). 

Anonymkode: f5843...c29

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kupton og andre: Hvor lenge skal man ha vært «frisk»/symptomfri før man kan trappe ned med AP? Jeg har aldri hørt stemmer men er litt skjør i kantene fra tid til annen og har problemer med grensene mellom meg og andre. Jeg vil blir TYNN!

Ta det opp med din behandler/fastlege og gjør evt. forsøk på redusert dose i samarbeid med dem. Bruk lang tid, sakte nedtrapping. Men det forutsetter vel at du tåler  økt angst osv . 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Håper kupton kn gi deg et svar på det du lurte på, men jeg ble litt nysgjerrig hva slags vrangforestillinger hadde du? (Om du har lyst til å svare da). 

Anonymkode: f5843...c29

Identitetsproblemer og vansker med å få en fornemmelse av hvor jeg «sluttet» og andre «begynte». En slags grenseløshet mot omverdenen.

Annonse

AnonymBruker
frosken skrev (11 timer siden):

Ta det opp med din behandler/fastlege og gjør evt. forsøk på redusert dose i samarbeid med dem. Bruk lang tid, sakte nedtrapping. Men det forutsetter vel at du tåler  økt angst osv . 

Takk, det var en god idé. Jeg skal passe på å gjøre det langsomt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...