Gå til innhold

Negative symptomer kupton

Anbefalte innlegg

Finnes det håp? 

Jeg skal lære meg å leve med "positive symptomer" som paranoia og stemmer og sånn, det er jo mulig å dempe med medisiner også

Men negative symptomer er det aller mest ødeleggende for meg. 

Jeg vil ha kjæreste, men samtidig isolere meg. Er bare 23 år gammel og er så redd for at jeg skal leve et liv alene bare fordi jeg blir så utmattet av å sosialisere

Finnes det virkelig ingen medisiner eller terapi som har effekt på negative symptomer? For det sa nemlig noen at ikke finnes og at jeg må leve med det

Og da er det jo ikke håp for noen kjæreste ihvertfall 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/461249-negative-symptomer-kupton/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Cesium skrev (48 minutter siden):

Finnes det håp? 

Jeg skal lære meg å leve med "positive symptomer" som paranoia og stemmer og sånn, det er jo mulig å dempe med medisiner også

Men negative symptomer er det aller mest ødeleggende for meg. 

Jeg vil ha kjæreste, men samtidig isolere meg. Er bare 23 år gammel og er så redd for at jeg skal leve et liv alene bare fordi jeg blir så utmattet av å sosialisere

Finnes det virkelig ingen medisiner eller terapi som har effekt på negative symptomer? For det sa nemlig noen at ikke finnes og at jeg må leve med det

Og da er det jo ikke håp for noen kjæreste ihvertfall 

Har du venner da? 

Anonymkode: e0ecd...e30

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du venner da? 

Ja, jeg har noen jeg vil kalle venner. Men de har jeg møtt i psykiatrien og er sånne som jeg i perioder er innlagt sammen med. Hjemme er jeg ikke så mye sammen med de. Men veldig glad for at jeg har dem, fordi de forstår jo mye, så trenger ikke å anstrenge meg når vi møtes. 

Venner fra barneskolen og ungdomsskolen har jeg mistet helt kontakten med. Etter at jeg har sagt nei til å være med på ting nok ganger, så orker ikke de fleste å prøve mer. Det passer meg fint 

AnonymBruker
Cesium skrev (4 minutter siden):

Ja, jeg har noen jeg vil kalle venner. Men de har jeg møtt i psykiatrien og er sånne som jeg i perioder er innlagt sammen med. Hjemme er jeg ikke så mye sammen med de. Men veldig glad for at jeg har dem, fordi de forstår jo mye, så trenger ikke å anstrenge meg når vi møtes. 

Venner fra barneskolen og ungdomsskolen har jeg mistet helt kontakten med. Etter at jeg har sagt nei til å være med på ting nok ganger, så orker ikke de fleste å prøve mer. Det passer meg fint 

Er det schziofreni du har? 

Jeg har schizofreni selv og har akkurat samme problemer. Greier ikke være sosial, sliter med negative symptomer, isolerer meg. Har aldri hatt kjæreste, men jeg har ingen venner heller da. 

Annonse

AnonymBruker
kupton skrev (24 minutter siden):

Små doser av moderne antipsykotika skal hjelpe på negative symptomer. 

Det er vanskelig å ha kjærest og samtidig ønske å isolere seg. Det er jo mulig å finne en som er som har samme isoleringsønske - men lett er det ikke.

Hvilken er aller best? 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...