Gå til innhold

Kupton. Er det vanlig at en behandler kan svare på vanskelige spørsmål fra pasienten?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg forstår ikke helt dette. Hva kan en psykolog tilby egentlig??. Jeg kommer med konkrete spørsmål til psykologen og får bare veldig vage svar. Han blir litt stille og usikker og vet ikke helt hva han skal svare. Det kan være om hvordan konkret forholde seg til angst i ulike situasjoner. Om råd til nye måter å tenke på i situasjoner ol. Eller om han har noen menig om hvorfor  jeg føler eller tenker ting osv. Får ikke noe konkret svar. Så da blir det bare til at jeg gjentar problemene mine igjen og igjen mens han nikker og lytter. Kan jeg forvente svar? Eller er poenget at jeg skal finne svarene selv , da burde vel han spørre meg ?. Kunne du ha svart på slike spørsmål? 

Anonymkode: d00c8...caf

Fortsetter under...

AnonymBruker

Psykolog er oppskrytt. 

De som har mest nytte av psykologbehandling er de aller aller dårligste pasientene. De som bare er lettere syke ender opp med å gå i årevis uten bedring. 

Anonymkode: 59f0f...0a5

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Psykolog er oppskrytt. 

De som har mest nytte av psykologbehandling er de aller aller dårligste pasientene. De som bare er lettere syke ender opp med å gå i årevis uten bedring. 

Anonymkode: 59f0f...0a5

Hvorfor konkluderer du med at jeg bare er lettere syk?. Hadde forresten enda mindre nytte av terapi da jeg var svært dårlig. 

Anonymkode: d00c8...caf

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...