AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 Del Skrevet 16. juni 2021 Eva Sofie skrev (22 minutter siden): Det er redselen for å tråkke feil som gjør at man blir litt handlingslammet i en slik situasjon. Selv varslet jeg politiet for mer enn 10 år siden da en av mine daværende nærmeste få venner sa hva h*n hadde planer om, men den personen mente alvor og mindre enn 9 måneder senere var h*n død. Men jeg hadde ikke nølt med å gjøre det samme igjen - for jeg kunne ikke ha levd videre med vissheten om at jeg ikke gjorde noe og h*n døde. Men h*n brukte drastiske gjennomføringsmåter som ingen kommer levende ifra... Det kan se ut som at ønsket til personen som TS snakker om ikke først og fremst er å dø, men å bli sett og få omsorg på noe vis. Jeg er helt sikker på at vedkommende har det vanskelig og lider, men gir uttrykk på det på en måte som rammer andre. Er det på en annen og mer konstruktiv måte vedkommende kan få dekket dette behovet på? På sikt vil h*n miste de personene som h*n har rundt seg fordi folk ikke orker mer av påkjenning/belastning. Det motsatte av hva som er innerst inne ønsket fra den psykisk syke - tror jeg. Hvor gammel er denne personen? Er h*n under 18 år, i 20-årene, i 30 årene e.l. Jeg har også en slik erfaring. På DPS var jeg ute å røyket mye sammen med en annen pasient. Han sa han skulle ta livet sitt snart. Jeg "sladra", han ble innlagt. 2 år etterpå ser jeg på facebook at han var død. Tror han hang seg. Anonymkode: 110ed...6ea 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/461320-selvmordstrusler/page/2/#findComment-4045156 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.