Gå til innhold

Hypomani og rare hjerteslag!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Heisann! Er det fler som føler at hjertet hopper over salg under hypomani eller mani?

Jeg har vært hypoman i et par uker. Både hjerne og kropp i høygir, og jeg er veldig aktiv. Klarer ikke slappe av, og tror hjertet mitt reagerer på stresset.

Kjenner at hjertet murrer litt, eller hopper over slag. Når jeg kjenner på pulsen hopper det over her og der. 

Er ikke redd. Bare nysgjerrig. Lurer på hva med en hypomani som kan føre til dette? Sånn rent biologisk?

Hvis noen vet, del gjerne! ❤️

Anonymkode: 63a5f...259

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/461377-hypomani-og-rare-hjerteslag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alt som gir mer adrenalin i kroppen gir mer ekstraslag. Når kroppen er i en stress-situasjon frigjøres adrenalin fra binyrene, og det stimulerer andre områder i hjertet enn sinusknuten til å fyre impulser. Da kommer det enkelte hjerteslag «for tidlig» og det kjennes som om hjertet enten slår dobbeltslag eller hopper over et slag.

Men du bør jo absolutt få behandlet manien din? 

AnonymBruker
ISW skrev (På 12.6.2021 den 22.07):

Alt som gir mer adrenalin i kroppen gir mer ekstraslag. Når kroppen er i en stress-situasjon frigjøres adrenalin fra binyrene, og det stimulerer andre områder i hjertet enn sinusknuten til å fyre impulser. Da kommer det enkelte hjerteslag «for tidlig» og det kjennes som om hjertet enten slår dobbeltslag eller hopper over et slag.

Men du bør jo absolutt få behandlet manien din? 

Takk for svar! 

Jeg går på medisiner, og har bare hypomani, så det er ikke så farlig ☺️

Anonymkode: 63a5f...259

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...