Gå til innhold

Medisiner (sentralstimulerende, antidep, antipsy) osv

Anbefalte innlegg

UtakknemligDiva

Har de noe vi mangler? Hvorfor er så mange imot bruk av det? Noen mennesker er helt hysteriske når det kommer til bruk av sånne ting og mener akupunktur, homeopati, endre kosthold kurerer. Som om ikke jeg prøvde alt. Ja, man blir klart bedre når man går fra et rævva kosthold til å leve sunnere, men det er ikke en vidunderkur. Det er i tankene mine problemene sitter. 
Det har skjedd ting i oppveksten. Og det har skjedd ting på skolen/ blandt jevnaldrende. 
Jeg har lært av «venner» at jeg ikke er bra nok. Jeg har lært av mamma at jeg er byttet i alle sosiale sammenhenger. Jeg ser alle ukjente mennesker som en fare, dette har gjort det vanskelig å bli kjent. Men jeg vil jeg bli en varmere person, som lettere kan bli kjent og gi mer av meg. 
Nå bruker jeg amfetamin i adhd medisin. Den gjør meg mindre rastløs, men den kan faktisk gjøre meg mer sensitiv, altså mer autistisk i perioder. Tror det kan komme av matmangel, for når jeg spiser så forsvinner en del av sensitiviteten/nervøsiteten. 
Har også prøvd Wellbutrin, brukte det sammen med Aduvanz men det gikk ikke bra så jeg kuttet ut Aduvanzen. Merket egentlig ingenting av Wellbutrin men fikk plutselig opp tilfeldige minner og husket lukter fra fortiden. Utenom det fikk jeg bare økt nervøsitet og gikk tilbake til Aduvanz og fikk det mye bedre igjen.

Men SSRI har jeg aldri prøvd. Det kan skje at legene vil prøve det på meg. Hvordan vet dere at det virker? Hvordan merket dere at de virket?

Fortsetter under...

90tallsbarn skrev (49 minutter siden):

Har de noe vi mangler? Hvorfor er så mange imot bruk av det? Noen mennesker er helt hysteriske når det kommer til bruk av sånne ting og mener akupunktur, homeopati, endre kosthold kurerer. Som om ikke jeg prøvde alt. Ja, man blir klart bedre når man går fra et rævva kosthold til å leve sunnere, men det er ikke en vidunderkur. Det er i tankene mine problemene sitter. 
Det har skjedd ting i oppveksten. Og det har skjedd ting på skolen/ blandt jevnaldrende. 
Jeg har lært av «venner» at jeg ikke er bra nok. Jeg har lært av mamma at jeg er byttet i alle sosiale sammenhenger. Jeg ser alle ukjente mennesker som en fare, dette har gjort det vanskelig å bli kjent. Men jeg vil jeg bli en varmere person, som lettere kan bli kjent og gi mer av meg. 
Nå bruker jeg amfetamin i adhd medisin. Den gjør meg mindre rastløs, men den kan faktisk gjøre meg mer sensitiv, altså mer autistisk i perioder. Tror det kan komme av matmangel, for når jeg spiser så forsvinner en del av sensitiviteten/nervøsiteten. 
Har også prøvd Wellbutrin, brukte det sammen med Aduvanz men det gikk ikke bra så jeg kuttet ut Aduvanzen. Merket egentlig ingenting av Wellbutrin men fikk plutselig opp tilfeldige minner og husket lukter fra fortiden. Utenom det fikk jeg bare økt nervøsitet og gikk tilbake til Aduvanz og fikk det mye bedre igjen.

Men SSRI har jeg aldri prøvd. Det kan skje at legene vil prøve det på meg. Hvordan vet dere at det virker? Hvordan merket dere at de virket?

Eg takket nei til SSRI 2 ganger, før det for meg ble sett som en siste utvei. Eg levde ikke på slutten, eg bare overlevde. Går på SSRI nå, og har samtalererapi med psykolog. Eg må si eg bruker psykolog som min hovedterapi (det er hun som har lært meg alt, hva det er, hvorfor det er osv osv)

Eg endte opp på 3 medisinen-merket. Fikk fæle bivirkninger på de 2 første. Brukte også flere mnd på å finne stabil dose (dette ska være ganske normalt)

Kan bekrefte at det tar tid før medisinen virket. Men om eg skal nevne 2 spesifikke ting som har hjelpt for min det så er det: Mer til stede i nåtid, grubler ikke like mye, og flinkere til å akseptere ting .

Tankekjøret mitt har gått fra å ha 10000 tanker om dagen, til det eg selv føler er viktig. Av og til tenker eg ikke på noen verdens ting, og det er så herlig å få ro. Det ender ikke opp med panikkanfall på den måten som det gjorde før.

Angsten er der fremdeles (det vil den nok alltid vær) men eg er blitt mer ”venn” med den, om du forstår? Den tar ikke over alt slik den gjorde før.

Håper det kanskje ga deg noen svar. Har gått på medisiner i 6 mnd nå.  

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...