Gjest Niomi Skrevet 15. juni 2021 Del Skrevet 15. juni 2021 Jeg har deltatt i gruppeterapi en stund nå. Problemet er at jeg synes det er så vanskelig. Det største problemet er at jeg ikke helt klarer å følge med, jeg tror det på en måte blir for stressende og jeg kobler ut ubevisst og sitter nærmest i min egen boble der jeg ikke får med meg hva som blir sagt. Derimot i den tiden jeg klarer å følge med kan jeg sitte hele tiden å tenke ut hva jeg kan svare i hodet mitt, men når jeg blir spurt eller det forventes at jeg skal si noe bare stopper det helt opp og jeg klarer kanskje stotre frem ett par ord. De spør som oftest da om jeg vil si noe mer om det o.l, men da må jeg bare svare nei fordi jeg ikke får til å tenke eller snakke mer. Noen som har noen råd til hva jeg kan gjøre for å takle gruppeterapien bedre? Eller kanskje noen har opplevd noe av det samme og kan si litt om det? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/461402-vanskelig-i-gruppeterapi/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 Del Skrevet 15. juni 2021 Niomi skrev (5 timer siden): Jeg har deltatt i gruppeterapi en stund nå. Problemet er at jeg synes det er så vanskelig. Det største problemet er at jeg ikke helt klarer å følge med, jeg tror det på en måte blir for stressende og jeg kobler ut ubevisst og sitter nærmest i min egen boble der jeg ikke får med meg hva som blir sagt. Derimot i den tiden jeg klarer å følge med kan jeg sitte hele tiden å tenke ut hva jeg kan svare i hodet mitt, men når jeg blir spurt eller det forventes at jeg skal si noe bare stopper det helt opp og jeg klarer kanskje stotre frem ett par ord. De spør som oftest da om jeg vil si noe mer om det o.l, men da må jeg bare svare nei fordi jeg ikke får til å tenke eller snakke mer. Noen som har noen råd til hva jeg kan gjøre for å takle gruppeterapien bedre? Eller kanskje noen har opplevd noe av det samme og kan si litt om det? jeg tror jeg ville sagt det du sier her til gruppa, for dette tror jeg ikke du er den eneste som strever med det å være i gruppe og snakke åpent og ærlig kan være kjempe vanskelig. dersom du er litt mer åpen om at du synes dette er vanskelig, at du i blant føler du ramler ut og blir stresset så kan de andre kanskje hjelpe deg litt Anonymkode: 4d833...86f 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/461402-vanskelig-i-gruppeterapi/#findComment-4045068 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Niomi Skrevet 18. juni 2021 Del Skrevet 18. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 15.6.2021 den 18.35): jeg tror jeg ville sagt det du sier her til gruppa, for dette tror jeg ikke du er den eneste som strever med det å være i gruppe og snakke åpent og ærlig kan være kjempe vanskelig. dersom du er litt mer åpen om at du synes dette er vanskelig, at du i blant føler du ramler ut og blir stresset så kan de andre kanskje hjelpe deg litt Anonymkode: 4d833...86f Takk, det var et godt råd 🙂 Skal prøve å få sagt noe neste time. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/461402-vanskelig-i-gruppeterapi/#findComment-4045577 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.