Gå til innhold

Såre brystvorter under nedtrapping


Kika

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg fullammet min datter fram til 6-8 mnd'er og har ammet veldig mye fram til ett år. ALDRI hatt problemer med såre brystvorter.

Men, nå de siste 6 ukene har jeg kuttet nattpuppen helt, og neste helt kuttet dagpupp. Hun får bare en gang på morgenen og en gang på kvelden.

Og jeg har fått to sprekker på hver pupp, som gjør veldig vondt når jeg ammer.

Har prøvd å luft tørke dem mellom hver gang, har smurt dem med aloe vera. Men, det når ikke å bli bra til neste gang hun skal ha, og da sprekker det bare opp igjen.

Tips?

Har veldig lyst å bare kutte helt. Tror dere det går greit? Eller bør jeg først kutte kveld/ mårra puppen også ta den siste?

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære Kika. Sårhet og sprekker som oppstår etter lang tid er ofte forårsaket av sopp eller bakterier. Bakterier som er kommet i sprekker om barnet feks har bitt etter det har fått tenner, eller sopp fordi barnet har trøske i munnen. Om du og barnet trives med ammingen burde du få undersøkt dette med årsaken til sårheten, nærmere. Om du skal slutte å amme bør du kutte ut ett og ett måltid om gangen. Klarer du ikke å amme pga sårhet så kan du håndmelke når brystet kjennes sprengt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...