Gå til innhold

Svelge mat - angst

Anbefalte innlegg

Blomstervase

Hei !

Har noen tips for å motvirke svelge problemer?

Jeg har hatt mer angst en vanlig i det siste - mistet matlysten og har brekninger når jeg hoster, og føler meg litt kvalm når jeg spiser. 

Jeg tror det er mentalt - for jeg kjenner igjen følelsen når jeg spiser; da det er samme følelsen i kroppen da jeg ikke klarte spise med andre pga angst for mange år siden.

Nå har jeg dessverre fått det tilbake, har vart siden mai - og det er nå; når jeg spiser alene også… som ikke har skjedd før. 

Jeg har ikke historie med bulimi/anoreksi eller andre spiseforstyrrelser. Og mener at det ikke kommer av medisiner..

Håper noen har noen tips, eller vil dele sin egen erfaring :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/461424-svelge-mat-angst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blomstervase

Har også hatt mye diaré, men antar det er pga lite mat..

har generelt hatt dårlig kosthold i 15+år.. men ikke hatt problemer med dette før når jeg spiser alene :)

og har normalvekt - muligens litt for lav bmi.

medisiner jeg tar: Xarelto, estradot, androcur. Nylig avsluttet remeron.  

Endret av Blomstervase
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/461424-svelge-mat-angst/#findComment-4045257
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...