Gå til innhold

Kupton eller andre. Kan jeg ha GAD?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg var egentlig en ganske bekymringsløs mor. Normalt engstelig for ting tenker jeg. Levde er normalt liv og var mer en som støttet og betrygget andre. Så opplevde jeg et traume som ikke ble bearbeidet. Utviklet plutselig en  alvorlig OCD som på mange måter lignet det som hadde med traumet å gjøre. Det tok svært lang tid før jeg fikk plass på DPS .Senere fikk jeg mer typiske tegn som ved PTSD. Jeg fikk behandling for OCD men ikke for PTSD.  De snakket hele tiden om å vente og se det an. De siste årene klarer jeg ikke helt å skille den ene angsten fra den andre. Ene øyeblikket er det tvang , så er det at jeg skvetter og får ubehagelige tilbakeblikk fra traumet men mest er det bare angst for alt og ingenting. Får feks panikkanfall hvis en av ungene ikke svarer på telefonen med en gang og kroppen er stadig i kriseberedskap. Jeg kan ikke jobbe lenger og føler at hele min personlighet er forandrer. Jeg lurer på om man kan utvikle GAD hvis man går lenge med ubehandlet PTSD? 

Anonymkode: c5ba6...62d

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/461460-kupton-eller-andre-kan-jeg-ha-gad/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...