AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 Del Skrevet 20. juni 2021 Jeg var egentlig en ganske bekymringsløs mor. Normalt engstelig for ting tenker jeg. Levde er normalt liv og var mer en som støttet og betrygget andre. Så opplevde jeg et traume som ikke ble bearbeidet. Utviklet plutselig en alvorlig OCD som på mange måter lignet det som hadde med traumet å gjøre. Det tok svært lang tid før jeg fikk plass på DPS .Senere fikk jeg mer typiske tegn som ved PTSD. Jeg fikk behandling for OCD men ikke for PTSD. De snakket hele tiden om å vente og se det an. De siste årene klarer jeg ikke helt å skille den ene angsten fra den andre. Ene øyeblikket er det tvang , så er det at jeg skvetter og får ubehagelige tilbakeblikk fra traumet men mest er det bare angst for alt og ingenting. Får feks panikkanfall hvis en av ungene ikke svarer på telefonen med en gang og kroppen er stadig i kriseberedskap. Jeg kan ikke jobbe lenger og føler at hele min personlighet er forandrer. Jeg lurer på om man kan utvikle GAD hvis man går lenge med ubehandlet PTSD? Anonymkode: c5ba6...62d 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/461460-kupton-eller-andre-kan-jeg-ha-gad/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.