Gå til innhold

Kupton/andre- Hjelp meg å oppføre meg voksent.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er ei godt voksen dame med uro og angsttanker. I morgen har jeg time til koronavaksine. Men jeg plages av tanker om at vaksinen er farlig og at jeg ikke kommer til å takle å stå i kø osv og det som en vaksineringsprosess innebærer. Er redd for å dumme meg ut osv osv gjøre feile ting.. Hjelp. Jeg trenger et spark bak for å oppføre meg voksent og gjennomføre denne vaksinasjonen..

Anonymkode: 07f7c...cdc

Fortsetter under...

Fornuften er den beste medisin mot angst. Den er også den beste veileder for å oppføre seg voksent.

Det er nå satt 4 millioner vaksinestikk i Norge. Hadde den vært farlig, hadde det skjedd noe i løpet av denne tiden.

Husk at alternativet er å ikke vaksinere seg. Vi har nok bevis på at covid er farlig.

AnonymBruker

Det er rett og slett så mange funksjonærer som passer på, så mange sjekkpunkter og så til de grader orden på dette at du kan rett og slett ikke gjøre noe feil.  Jeg fikk stikket nøyaktig på det tidspunktet som er satt opp, så til tross for store lokaler og mange inne samtidig, var det ikke mye tid jeg måtte stå i kø.  Det tok maks 30 minutter fra jeg gikk inn døra til jeg gikk ut igjen - og da er jo de 20 minuttene man skal vente, hoveddelen av det.

Anonymkode: b8e3d...0fc

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg er ei godt voksen dame med uro og angsttanker. I morgen har jeg time til koronavaksine. Men jeg plages av tanker om at vaksinen er farlig og at jeg ikke kommer til å takle å stå i kø osv og det som en vaksineringsprosess innebærer. Er redd for å dumme meg ut osv osv gjøre feile ting.. Hjelp. Jeg trenger et spark bak for å oppføre meg voksent og gjennomføre denne vaksinasjonen..

Det er så godt organisert at du ikke gjør noen feil. :) Jeg bor på et ganske lite sted og det gikk så fint for seg at! Jeg kom litt tidlig for mannen min hadde time en times tid før meg og han ringte og sa at de var før tiden. Stilte meg bare utenfor sammen med 3 andre som sto der og det kom flere som da stilte seg bak meg, alle med munnbind og korrekt avstand. Så fikk vi beskjed om at de 5 første skulle gå til venstre og de 5 neste til høyre da vi kom inn. .Der sto vi i kø for "innsjekking" og måtte legitimere oss, derfra ble vi sendt til neste post som var nok en registrering før vi fikk beskjed om å gå inn i sprøyteavlukket. Så var det å gå ut på den andre siden, finne seg en stol (med god avstand mellom stolene) og selv passe tiden på 20 min. Så kunne vi bare gå ut av utgangen som var godt merket og som ikke var samme dør som inngangen. Var utrolig godt organisert og du klarer ikke å gjøre noe feil! :) Alle som tok i mot oss var så blide og rolig og trivelige og det gikk som smurt. :)

Worrisome Plenty

I Drammen har de vaksinert 70000 mennesker. Ingen av de har fått anafalytkist sjokk. Derimot har noen besvimt av angst. Jeg kjenner litt på det selv. Men farlige reaksjoner er sjeldne. Det er veldig sjelden. Angsten er det som får folk til å nesten besvime. Klarer man  å tenke dette er angst og ikke noe annet kommer man langt.

Selv ble jeg vaksinert hos fastlegen min så sent som kl. 18.50 om kvelden og også der hadde de gode rutiner og det gikk raskt selv om legen ikke hadde noen til å assistere seg. Jeg var kun inne hos ham i maksimalt 2-3 minutter og deretter satt jeg i 20 minutter og ventet. Her i kommunen tar fastlegene seg av egne risikopasienter. Synes synd på fastlegene som får påprakket enda flere oppgaver og enda flere arbeidstimer pr. uke...

Annonse

stjernestøv
Worrisome Plenty skrev (19 timer siden):

I Drammen har de vaksinert 70000 mennesker. Ingen av de har fått anafalytkist sjokk. Derimot har noen besvimt av angst. Jeg kjenner litt på det selv. Men farlige reaksjoner er sjeldne. Det er veldig sjelden. Angsten er det som får folk til å nesten besvime. Klarer man  å tenke dette er angst og ikke noe annet kommer man langt.

Jeg kjenner på det også,er redd for å besvime av angst. Håper det hjelper å ta vival. 

Worrisome Plenty skrev (21 timer siden):

Jeg tviler egentlig på at noen har besvimt av angst. Angsten øker blodtrykket og reduserer sjansen for å besvime. Derimot kan noen ha besvimt av en vasovagal reaksjon på nålestikket (hvis noen stikker deg med kniv er det en fordel at blodtrykket faller så du ikke blør ihjel). Denne reaksjonen får noen ved sprøyter og også ved å se blod. 

AnonymBruker skrev (På 28.6.2021 den 17.54):

Jeg tror ikke det gjør noen forskjell at du har angst. Det er bare å stille opp, så blir du geleidet gjennom resten. Du kan ikke gjøre noe feil.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...